• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Tilli o theodor

hej hopp!!

HÄnger med här :)

Jag är ny med att använda LCHF-metoden, började i tisdags.

Jag har läst på en del på olika sidor men ändå dyker frågetecken upp, t ex:

* Kan man äta friterat fläskfile eller chiken mcnuggets på mcdonalds?

* Vinäger på sallader?

* HAr ni provat att laga till nån LCHF-efterrätt?? Blev det bra?? HAr ni recept.

Jag har 3 barn och på helgen vill man kunna "lyxa" till det lite, trots att man följer denna metod, så eftersöker "snackstips" och efterätter. Finns en del på de receptsidor som finns, men kan någon här rekommendera något??

• Tilli o theodor

en till fråga:

* HUr mycket har ni gått ner i vikt med hjälp av LCHF-metoden??

• Fru Gustavsson

friterat innehåller väl mjöl? isåfall NIX, inte OK.

som snacks rekommenderar jag ostchips, gotteligottgott. Brie också, skinkrullar...

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Fru Gustavsson

jag har gått ner 15 kilo sedan förra våren

• Tilli o theodor

En liten blå - Oj , bra jobbat !! :)

Aha, tänkte att friterade grejer baa e väldigt, väldigt fett o vore bra att äta.. synd att de innehöll kolhydrater..
    ostchips?? ostrullar typ eller??

• musli

Rekommenderar också Skaldemans böcker... Särskilt den som heter nånting med "feta män och runda kvinnor". Där skriver han bl.a. om platåer och att man kan lura kroppen genom att sätta in kolhydrater ett kort tag för att tala om för kroppen att den inte svälter. Läs den, den är bra och lär er allt!

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Fru Gustavsson
    Tilli o theodor skrev 2010-01-14 23:30:47 följande:
    En liten blå - Oj , bra jobbat !! :)Aha, tänkte att friterade grejer baa e väldigt, väldigt fett o vore bra att äta.. synd att de innehöll kolhydrater..ostchips?? ostrullar typ eller??
    ta valfri ost (jag brukar ta den fetaste rivna osten) och lägg i små högar på bakplåtspapper och in rätt högt i ugnen på 200 grader tills de börjar få fin färg, låt svalna och ät Ibland hyvlar jag ost och det fungerar fint också. Mumsigt värre!
  • sariat

Tack för era svar. >Jag ska prova strunta i grädden(förutom i sås) och yoghurten .. även finn crispen.. 

imorse blev det kaffe med äggmjölk... kotlett med sås från gårdagen  och brieost.. konstig blanding men jag känner mig riktigt mätt.. så jag hoppas på att det funkar bättre..
    jag brukar väga mig på wii:et men idag vägde jag mig på vanliga vågen och det verkar som jag gått UPP 8 hg.......... KATASTROF. hoppas den inte stämmer. ska väga mig på wii:et på måndag igen.. nervös. 
    just nu vill jag ge upp... för jag blir bara fetare... men men vi får se på måndag..