• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Tiger Af Lilja

Hej jag ska börja med lchf om ca 1 vecka... har några kilon jag behöver bli av med, sen mår jag bäst av den metoden, har kört den innan och av nån anledning kommer man av sig om man fuskar!

så nya tag! smygläser så länge..

• Lullisgirl
    Tygbiten skrev 2010-01-13 18:16:23 följande:
    Jag googlade på SUKRIN och det ska tydligen finnas i en livsmedels affär i Stockholm annars får man beställa i olika webshopar. Jag försöker att undvika sötningsmedel försöker få bort mitt sockerbehov därför tar jag bara en bit mörk choklad om jag ska ha något gott Jag har kört LCHF i en vecka nu. Vad vågen visar är jag lite osäker på för jag har ingen riktig start vikt den dagen men vet att jag vägdr 89,1 dagarna före.  Imorses  efter 6 dagar vägde jag 87,8. Minst har jag gått ner 1,3 i alla fall Min dag idag har sett ut så här Frukost       2 stekta ägg med bacon Förmiddag   1 näve hallon med vispgrädde Lunch          1 karre´skiva med brroccoli och smält ost Kvällsmat     1 karre´skiva med ost och sallad                    kaffe och liten chokladbit                    The´ Som tur  ( tycker jag) har jag en jobbar kompis som också tänkt äta mindre kolhydrater men hon fuskar hela tiden. På mig så har det den effekten att jag blir hårdare mot mig själv. Men men på lördag ska vi ha kalas för sonen med smörgåstårta och vet ni vad då tänker jag äta. Vanlig Tårta kan kvitta men smörgåstårta, jag älskar ju bröd potatis, ris och pasta har jag inga svårigheter att avstå men BRÖD! Åh jag skulle kunna rabbla upp massor med goda mackor men då  dreglar jag ner tangentbordet.   Vad har ni andrat ätit idag? 
    Vi ska oxå snart ha kalas och jag har tänkt laga smörgåståratan på sesambröd. Tror no det kommer funka... Älskar oxå smörgåstårta! Tror inte de andra gästerna kommer märka nån skillnad. Mycket fyllning och garnetyr på så blir det nog mums. Säg till hur det blir om du vågar prova.
  • Fru Gustavsson

jag har dragit min treåring i snowracern runt hela byn i eftermiddag, så där har jag motionerat mer än på länge åt fläskis till både frukost och middag, kyckling med gräddsås på dagen. Funderar på vad man ska slå till med imorgon.. blir nog resten av fläskpannkakan till frukost och sen kanske köttfärs med stekt vitkål till lunch. Sonen ska nog få vanliga pannkakor till kvällsmat, så jag kör nog på omelett för att inte skilja mig för mkt från hans mat

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Ogift Fru

Kom precis på en sak:

Jag är själv extremt dålig på att få i mig vatten och vet att jag läste mycket om folk som ätit LCHF och fått bestående njurskador pga att de druckit för lite vatten. Var tydligen en hel del som råkade ut för det innan det blev känt att det var så farligt att bli uttorkad när man går på LCHF.

Tänkte på er som är hårda i magen; kanske är där det spökar? Blir själv jäkligt trög när jag slarvat med vattnet. Bara en tanke...

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Matillin
    Karo Lina skrev 2010-01-13 19:18:34 följande:
    HJÄLP!Är det någon mer än jag som blivit väldigt hård i magen? Jag får superont i magen, som kolik, eftersom magen blivit helt stenhård! Vad ska jag göra??
    Jag fick så första dagarna men nu verkar det ha gått över.
    Kaffe har hjälpt mig, brukar inte dricka det annars, men druckit en kopp varannan dag för att få igång magen.
    Annars vet jag inte vad man ska göra mer än att äta mer fett som ska hjälpa eller ta till medicinsk hjälp

Ogift Fru skrev 2010-01-13 20:12:12 följande:
    Kom precis på en sak:Jag är själv extremt dålig på att få i mig vatten och vet att jag läste mycket om folk som ätit LCHF och fått bestående njurskador pga att de druckit för lite vatten. Var tydligen en hel del som råkade ut för det innan det blev känt att det var så farligt att bli uttorkad när man går på LCHF.Tänkte på er som är hårda i magen; kanske är där det spökar? Blir själv jäkligt trög när jag slarvat med vattnet. Bara en tanke...
    Oj då låter illa, ska skärpa mig med vattnet.
    Jag dricker visserligen mer vatten nu än tidigare, men det får bli lite extra nu då.
    Karo Lina skrev 2010-01-13 18:25:41 följande:
    Vad tror ni om detta tjejer? Jag är inte speciellt sötsugen men det vore intressant att veta om man kunde äta en sån här chokladbar på lördagkvällen. Det fanns många sockerfria alternativ här:www.sockerfri.com/1
    Vet inte, tror det är bättre att äta riktigt mörk choklad då, eller göra någon gräddig efterätt med mörk choklad eller frysta bär

Jag testade lite efterätter idag.
    Testade ha i avokado i en, men tyckte inte det var jättegott.
    Däremot kom jag på att jag brukar göra en fryst cheescake, så jag gjorde själva smeten bara utan den goda digestivebotten till

Hade i 1 ägggula, ca 1 dl philadephaost, 1½ dl vispad grädde, 2 tsk kakao, och låtsasocker.
    La det i frysen och smakade bara lite av den när den nästan hade fryst, supersmaskens.
    Går ju att äta utan att frysa också.
    Om nu någon vill testa, kakao är ju lite frörbjudet och låtsasocker med men men

• Ogift Fru

matillin: ja, det är konstigt att man glömmer bort nåt som eg är så enkelt och livsviktigt. Min sambo går alltid runt och sippar på ett glas vatten. Önskar jag oxå var så duktig...

• Ogift Fru
    En Liten Blå skrev 2010-01-13 19:43:09 följande:
    jag har dragit min treåring i snowracern runt hela byn i eftermiddag, så där har jag motionerat mer än på länge åt fläskis till både frukost och middag, kyckling med gräddsås på dagen. Funderar på vad man ska slå till med imorgon.. blir nog resten av fläskpannkakan till frukost och sen kanske köttfärs med stekt vitkål till lunch. Sonen ska nog få vanliga pannkakor till kvällsmat, så jag kör nog på omelett för att inte skilja mig för mkt från hans mat
    Bästa motionen får man gratis! Har dragit runt på syskonvagnen i snön. Halleluja för att den här kommunen är så kass på att snöröja. Friskis&Svettis kan slänga sig i väggen!
  • Karo Lina
    inväntande skrev 2010-01-13 22:14:09 följande:
    Hallon har väll runt en 7-8 kolhydrater per 100 gram. Rätt mycket.
    Ja, men de väger ju så lite och man behöver inte ta mer än några stycken. De är ju väldigt nyttiga också!
  • rasajj
    Karo Lina skrev 2010-01-13 19:18:34 följande:
    HJÄLP!Är det någon mer än jag som blivit väldigt hård i magen? Jag får superont i magen, som kolik, eftersom magen blivit helt stenhård! Vad ska jag göra??
    Lagg till mer fett. Ev fiskolja. dra ner pa fibrena i maten.

http://www.fibermenace.com/
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'