• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Matillin
    Ela007 skrev 2010-01-13 17:54:27 följande:
    Hej!Okej, har bestämt mej, jag hänger på er. Har varit VV:are innan så det känns mycket konstigt att köra Lchf. Jag gick då ner ca 12 kilo på 5 månader så jag vill ju på någotvis att detta ska ge samma resultat....HOPPAS!!!!Är oxå en chokladare, har ni något tips?Pannkakan har jag gjort ett par gånger innan, tycker den är god.Nu blir det ut en liten stund med min Tuva i vagnen!TILL SOMMAREN SKA JAG VARA SMAL!!! jag har ca 10-15 kilo att gå ner, snälla peppa mej och säg att det inte är omöjligt!Har ni börjat tappa direkt eller tar det ett tag. Jepp frågorna är många.
    Jag har också bara kört med vv tidigare så det här känns rätt nytt.
    Har bara hållt på en vecka imorgon så kan rapportera då hur mycket jag tappad.
    Någon sida bak ligger våran vikttråd så där kan du ju också se resultat.
    Dom allra flesta verkar tappa några kilon den första veckan och sen gå stadigt nedåt?
  • Matillin

Någon som har tips på något gott man kan göra med philadephiaost?

Man kanske kan göra någon god smet av philadelphia, äggulor och grädde?
    Fast då krävs det väl sötningsmedel för att det ska smaka nått

• Karo Lina

idag gjorde jag fantastiskt god middag (om jag får säga det själv )
    Jag stekte fläskfile i smör och kryddade med diverse kryddor. Sen skrivade jag upp den (inte helt genomstekt) och la i en ungssäker form. Sen la jag på skivad gullök, massa broccoli och stekt bacon. På detta häller jag en sås gjord på grädde, CF och ädelost!
    WOW säger jag bara!!!

• Penno

Någon som vet hur länge man ska grädda Airams pannkaka? Enl receptet som jag gör efter ska ugnen vara på 250 grader men det står ingen tid....
    Tacksam för snabbt svar =)

• Lullisgirl
    Penno skrev 2010-01-13 18:06:42 följande:
    Någon som vet hur länge man ska grädda Airams pannkaka? Enl receptet som jag gör efter ska ugnen vara på 250 grader men det står ingen tid.... Tacksam för snabbt svar =)
    225 grader in ca 10 minuter tror jag att jag hade. Man ser när det blir gyllenbrun och fin.
  • Matillin
    Penno skrev 2010-01-13 18:06:42 följande:
    Någon som vet hur länge man ska grädda Airams pannkaka? Enl receptet som jag gör efter ska ugnen vara på 250 grader men det står ingen tid....Tacksam för snabbt svar =)
    Jag hade inne pannkakan i 12-15 min efter att äggröran hällts i plåten.
    Du märker när den är klar annars.
  • Tygbiten

Jag googlade på SUKRIN och det ska tydligen finnas i en livsmedels affär i Stockholm annars får man beställa i olika webshopar.
    Jag försöker att undvika sötningsmedel försöker få bort mitt sockerbehov därför tar jag bara en bit mörk choklad om jag ska ha något gott

Jag har kört LCHF i en vecka nu. Vad vågen visar är jag lite osäker på för jag har ingen riktig start vikt den dagen men vet att jag vägdr 89,1 dagarna före.  Imorses  efter 6 dagar vägde jag 87,8. Minst har jag gått ner 1,3 i alla fall
    Min dag idag har sett ut så här

Frukost       2 stekta ägg med bacon
    Förmiddag   1 näve hallon med vispgrädde
    Lunch          1 karre´skiva med brroccoli och smält ost
    Kvällsmat     1 karre´skiva med ost och sallad
                       kaffe och liten chokladbit
                       The´

Som tur  ( tycker jag) har jag en jobbar kompis som också tänkt äta mindre kolhydrater men hon fuskar hela tiden. På mig så har det den effekten att jag blir hårdare mot mig själv.

Men men på lördag ska vi ha kalas för sonen med smörgåstårta och vet ni vad då tänker jag äta. Vanlig Tårta kan kvitta men smörgåstårta, jag älskar ju bröd
    potatis, ris och pasta har jag inga svårigheter att avstå men BRÖD! Åh jag skulle kunna rabbla upp massor med goda mackor men då  dreglar jag ner tangentbordet.

Vad har ni andrat ätit idag? 

• Karo Lina

Vad tror ni om detta tjejer? Jag är inte speciellt sötsugen men det vore intressant att veta om man kunde äta en sån här chokladbar på lördagkvällen. Det fanns många sockerfria alternativ här:

www.sockerfri.com/1

• musli

Frukost: 2 stekta ägg och en vitlöks-/fetaost-korv

Lunch: Kotlett med blomkålsmos och gräddsås

Kväll: 2 surdegsmackor med smör och ost (kommer inte sluta med mitt surdegsbröd what-so-ever, nyttigt och ack så gott, men det blir inga mängder av det heller...)

Kvällsfika: Troligen vispad grädde med hallon och vaniljpulver (ekologiskt)

Har tappat 3 cm runt midjan sen jag drog igång på allvar för drygt en vecka sedan. Känns skönt när byxorna sitter löst!  =)

Har ju kört LCHF tidigare också men slarvade till det när jag var gravid och har inte riktigt kommit igång igen förrän nu.  =)

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Karo Lina

HJÄLP!
    Är det någon mer än jag som blivit väldigt hård i magen? Jag får superont i magen, som kolik, eftersom magen blivit helt stenhård! Vad ska jag göra??