• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Matillin

Det blir lättare helt enkelt att hålla koll på listan och att hitta den
    Jag hade ju "bara" gått ner 1.8 kilo, efter 4 dagar hade jag gått ner 1.5 så det kändes lite småsurt.
    Men tror att jag ska ha mens snart med, det brukar påverka min vikt rätt mycket.
    Hoppas på det, men det återstår ju att se vad nästa veckas viktnedgång blir

• Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-14 09:27:26 följande:
    Det blir lättare helt enkelt att hålla koll på listan och att hitta den Jag hade ju "bara" gått ner 1.8 kilo, efter 4 dagar hade jag gått ner 1.5 så det kändes lite småsurt.Men tror att jag ska ha mens snart med, det brukar påverka min vikt rätt mycket.Hoppas på det, men det återstår ju att se vad nästa veckas viktnedgång blir
    Du slår mig med hästlängder, om det är nån tröst. Har stått still i tre veckor trots att jag ätit strikt LCHF.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Matillin

Ogift fru. Tack för trösten Måste vara surt, vet inte om jag skulle klara att stå still i 3 veckor utan att gå ner, ger nog upp lite för lätt. Hade du hållt på med lchf länge, det kanske i och för sig kan bli så då att man stannar på nån sorts platå och att man sen fortsätter gå ner?

• Ogift Fru

Började med LCHF i april, men har haft lite avbrott och ätit mer GI en period emellan. Hmmm... komprecis på att jag visst fuskat! Åt en potatisklyfta på nyårsafton. Kanske är den som spökar?

Ja det är lite trist att det inte händer nåt, men det här är en livsstil så jag kommer fortsätta äta såhär oavsett hur vågen pekar. Förr eller senare händer det nåt.
    Får dra ner lite på fettet i värsta fall.

• Matillin
    Ogift Fru skrev 2010-01-14 09:19:41 följande:
    Är det nån mer som har ett BMI på runt 22 som också tycker det är trögt med viktnedgången? Funderar på om det är för att man inte är överviktig enligt BMI som det är så jäkla svårt? Frustrerande...
    Oj ser ju nu att du bara har bmi på 22 kanske är det som är orsaken då att du redan är smal
    Jag har bmi på 27.4 nu och vill ner på 23.9 enligt bmi-uträknare
    Skulle jag ha bmi på 22 skulle jag väga 64 kg till mina 171 cm och vara riktigt smal men sen är jag rätt tung i kroppen.
    Har en hel del muskler på kroppen för att vara tjej, har muskliga föräldrar att brås på men skulle gärna vara utan en del.
  • Matillin

Haha, testade precis att kolla min mans bmi.
    Han är 187 och en rätt musklig man.
    Väger 94 kilo och då anser folk att han är smal, alltså normalsmal, nästan platt mage Men enligt bmi måste han ner till 87 kg för att hålla sig inom ramen för normalviktig.
    Han skulle alltså då ligga precis på gränsen för att ha övervikt vilket han inte ens gör nu
    Antar att den där räknaren inte funkar på alla, antagligen inte så bra på män heller som har mycket mer muskler än kvinnor för det mesta 

• Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-14 09:41:27 följande:
    Oj ser ju nu att du bara har bmi på 22 kanske är det som är orsaken då att du redan är smal Jag har bmi på 27.4 nu och vill ner på 23.9 enligt bmi-uträknare Skulle jag ha bmi på 22 skulle jag väga 64 kg till mina 171 cm och vara riktigt smal men sen är jag rätt tung i kroppen.Har en hel del muskler på kroppen för att vara tjej, har muskliga föräldrar att brås på men skulle gärna vara utan en del.
    Har själv haft ett BMI på 33,7 och kan säga att de första 20-25 kg var det ett nöje att bli av med! De rasade när de väl började släppa.

Ja mitt BMI är ju på normalvikt. Jag har mitt problemområde kring magen och vet att jag har en hel del skinn där som jag ju inte kan bli av med som säkerligen väger en hel del.
  • cindorella
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                     5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                     1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                    1
    mysmarre        89               84            -5              5                      5
    Lillie               74,4             70,3         -1.1          -4,1                    2
    Karolina          83,5             82,0         -1,5          -1,5                    1
    Matillin           81.8             80.0         -1.8           -1.8                   1
    cindorella        74                70,5         -0,3          -3,5                   4
  • cindorella

Är det någon mer som hamnat lite på en platå eller varit det tidigare? vågen har knappt rört sig här på lite mer än två veckor.. trots strikt Lchf.. Utan den pendlar fram o tillbaka några hekton hela tiden..Hur gör man nu då? Äter inte så mkt mjölkprodukter, som jag hört man kan prova dra ner på, eller ja grädde i maten blir det nästan varje dag. Men inga glas mjölk, fil, youghurt eller sånt. Och jag är fortfarande överviktig enligt BMI så kroppen borde vilja bli av med fler kilon! ååh suck, frustrerande det här.. Bikinin ska ju på om tre veckor.. :(

• Ogift Fru
    cindorella skrev 2010-01-14 10:26:00 följande:
    Är det någon mer som hamnat lite på en platå eller varit det tidigare? vågen har knappt rört sig här på lite mer än två veckor.. trots strikt Lchf.. Utan den pendlar fram o tillbaka några hekton hela tiden..Hur gör man nu då? Äter inte så mkt mjölkprodukter, som jag hört man kan prova dra ner på, eller ja grädde i maten blir det nästan varje dag. Men inga glas mjölk, fil, youghurt eller sånt. Och jag är fortfarande överviktig enligt BMI så kroppen borde vilja bli av med fler kilon! ååh suck, frustrerande det här.. Bikinin ska ju på om tre veckor.. :(
    Det är normalt att ha platåer. Är precis som att det är en liten pärs för kroppen att gå ner i vikt så att den måste vila sig ett tag.
    Jobbigt att du har en "deadline". Min kropp är inte så vacker av andra anledningar än att jag har för högt BMI, så jag är oxå en som vägrar att visa mig i bikini. Det är inte roligt...

Ska du på utlandssemester?