NoMercy skrev 2010-01-15 21:59:54 följande:
Du har inte kört så länge va?Efter några veckor så blir man mindre hungrig. När jag var i toppform med LCHF kanske jag åt nåt ordentligt 2 gånger om dagen. Sen kunde det bli nån näve nötter, turkisk yoghurt med hallon, några ostskrivor med bregott. Fick jag bara kaffe eller te under dagen så var jag så nöjd så. men det är kämpigt i början, mat är så socialt också så det är svårt innan man hittar flytet.
Jo jag har bara hållit på i 8 dar.
Jag är egentligen inte så jättehungrig heller, eller vissa dagar men sen äter jag något och så känner jag mig mätt direkt.
Det är lite av problemet att jag senaste dagarna inte tycker maten jag äter är god, men jag är sällan sugen på något annat specifikt.
Det jag har saknat mest är typ mjölk och flingor, banan, havregrynsgröt och sånt lite fräshare mat men inte potatis ris och pasta.
Är liksom trött på all lagad mat med massa fett, vill äta någonting kallt och gott som inte innehåller sallad, vilket är gott med som jag äter två g varje dag
Idag köpte jag mörk choklad för första gången och åt några bitar.
Fast egentligen var jag inte så där supersugen på det heller, inte som jag brukar vara, kändes mest som jag köpte det av gammal vana *skumt*