• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Ogift Fru
    lillie skrev 2010-01-15 09:25:45 följande:
    Hej tjejerHar pausat lite både från FL och LCHF. Åkte nämligen på kräksjukan.... Puh, det var en pärs. Idag har det börjat vända lite. Läser ikapp tråden och återkommer när jag är ok igen. Kram på er.
    Usch! Hoppas det blir bra snart.
    Min äldsta här hemma kräkte två ggr en natt förra veckan, men hon har haft ont i magen länge, så vi misstänker att det är nåt i maten hon inte tål. Ingen av oss andra som blivit dåliga. *peppar peppar*
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    Matillin skrev 2010-01-15 09:39:20 följande:
    Jag äter frysta hallon som jag värmer i micron så dom blir så där härligt varma och på med lite Verum hälsofil med 4% fett.Det blir inte så många kolhydrater om man inte tar så mycket.
    Det lät gott! Blir att handla frysta hallon, då. Skulle faktiskt även kunna tänka mig att knapra på några halvfrysta utan nåt till.
  • Matillin
    Ogift Fru skrev 2010-01-15 11:07:34 följande:
    Det lät gott! Blir att handla frysta hallon, då. Skulle faktiskt även kunna tänka mig att knapra på några halvfrysta utan nåt till.
    Ja det är också gott
  • gemigsinnesro

Idag har jag hållt på precis 2 veckor och vikten har gått ner den här veckan med som tur är (har fuskat och ätit ett smörgåsrån då och då...innehåller 2.6 kolhydrater per rån).  I vilket fall så har jag gått ner 6 kg på de här två veckorna så jag är jättenöjd:).

• Ogift Fru
    gemigsinnesro skrev 2010-01-15 11:42:27 följande:
    Idag har jag hållt på precis 2 veckor och vikten har gått ner den här veckan med som tur är (har fuskat och ätit ett smörgåsrån då och då...innehåller 2.6 kolhydrater per rån).  I vilket fall så har jag gått ner 6 kg på de här två veckorna så jag är jättenöjd:).
    Grattis! Det är ju jättemycket. Känns bra va?
  • Matillin
    gemigsinnesro skrev 2010-01-15 11:42:27 följande:
    6 kilo nu blir jag avis, men grattis
    Skulle jag gått ner det skulle jag bara haft 5 kilo kvar sen, hade vart nice 
  • gemigsinnesro
    Ogift Fru skrev 2010-01-15 11:45:10 följande:
    Grattis! Det är ju jättemycket. Känns bra va?
    Ja det känns jättebra men har mycket att ta av :) Men känns ju roligare än VV där jag går ner kanske två kilo på 2 veckor.
    Matillin skrev 2010-01-15 11:45:31 följande:
    6 kilo nu blir jag avis, men grattis Skulle jag gått ner det skulle jag bara haft 5 kilo kvar sen, hade vart nice 
    Haha ja du jag har nog 30 kg kvar så inte mycket att vara avis på...men skönt att de första kilona går fort åtminstone när jag har så mycket att ta av :)
  • Ogift Fru
    gemigsinnesro skrev 2010-01-15 11:51:09 följande:
    Ja det känns jättebra men har mycket att ta av :) Men känns ju roligare än VV där jag går ner kanske två kilo på 2 veckor. Haha ja du jag har nog 30 kg kvar så inte mycket att vara avis på...men skönt att de första kilona går fort åtminstone när jag har så mycket att ta av :)
    Jag led av kraftig övervikt förut och gick ner 40 kg.
    Kan peppa dig med att de närmaste 20 kommer rinna av dig.
  • Matillin
    Lullisgirl skrev 2010-01-15 11:57:44 följande:
    Det blir stekt lax med beasås i dag till lunch.
    O vad hungrig jag blev nu, kanske dags för lunch.
    Jag har grillad kyckling och beasås och sallad i kylskåpet som jag tänkte äta.
    Tänkte pröva på moussaka ikväll-

Någon som har tips på bra recept, det är väl scuash man ska använda?