• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • sara1981
    lillie skrev 2010-01-15 09:25:45 följande:
    Hej tjejerHar pausat lite både från FL och LCHF. Åkte nämligen på kräksjukan.... Puh, det var en pärs. Idag har det börjat vända lite. Läser ikapp tråden och återkommer när jag är ok igen. Kram på er.
    Hua, jag har gjort detsamma. Hela familjen låg förra helgen..
    Ska försöka läsa ikapp nu och leta rätt på en viktlista..
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Jag lägger till mig på listan också. Har iofs haft vinterkräksjukan, men vill ändå väga mig för att hålla motivationen uppe.
    Får se om allt kommer tillbaka tills nästa vecka..

VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                     5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                     1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                    1
    mysmarre        89               84            -5              5                      5
    Lillie               74,4             70,3         -1.1          -4,1                    2
    Karolina          83,5             82,0         -1,5          -1,5                    1
    Matillin           81.8             80.0         -1.8           -1.8                   1
    cindorella        74                70,5         -0,3          -3,5                   4
    sara1981        90,3              86,9         -3,4          -3,4                   1
    Amilia 2006 Max 2008
  • rasajj
    Matillin skrev 2010-01-15 23:00:37 följande:
    Äter du någon frukt?Har för mig att jag läste att 1 frukt om dagen max är ok?Det har jag hållt mig borta ifrån men det kanske annars skulle vara något att börja med?Typ en mandarin om dagen?
    Mandariner ar valdigt hoga i kolhydrater!!

http://lowcarbdiets.about.com/od/whattoeat/a/whatfruit.htm

rabarber, hallon, bjornbar och tranbar ar lagst i kolhydrater.

Nagra frysta hallon med lite gradde over ar valdigt gott!
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • frökenskabb

Hej alla!

Oj så mycket jag har haft att läsa ikapp. =)
    Vad kunniga alla blivit!
    Så himla kul att denna tråd riktigt tagit fart och så många vi är som kämpar då {#lang_emotions_laughing}
    Jätte kul!

Matillin: vart tog vikttråden du gjorde vägen? tycker det låter som en bra idé att klistra in i ts,  så kan de som vill skriva in måttbandet och de andra vikten osv.
    Det är ju som du säger, våran nuvarande försvinner bland alla inlägg och inte så kul att sitta och leta fram då man ska fylla i.

• frökenskabb

Nej vet du, jag kan inte detta, nu länkade jag till denna tråd i ts.
    haha..

• sunflower33334

Hej på er alla! Här har det inte gått så bra alls, jag fick ett fruktansvärt godissug i tisdags och åt en väldig massa mjölkchoklad. Sen har det varit lite after work och även fest så en del rödvin har slunkit ner också. Jag har inte gått ner något och funderar på att bara äta kött och fett ett par dagar, känns dock lite halvtrist att bara äta det (men å andra sidan är det ju heltrist att inte gå ner)

• cindorella

ne fy tusan. Idag BJÖD dom på kanelbullar,kakor och kladdkaka på ica! Sambon tog kladdkaka och jag bara kunde inte stå emot att smaka lite! Kladdkaka är mitt favvo! Tusan också! det kommer ju garanterat inte hjälpa mig att komma ur platån jag hamnat i! Och jag som trodde att nu hade det äntligen börjat röra sig liiiiite lite. Men nu är jag säker på att det tar STOPP igen! Ååååh ångest!

• NoMercy
    cindorella skrev 2010-01-16 12:53:19 följande:
    ne fy tusan. Idag BJÖD dom på kanelbullar,kakor och kladdkaka på ica! Sambon tog kladdkaka och jag bara kunde inte stå emot att smaka lite! Kladdkaka är mitt favvo! Tusan också! det kommer ju garanterat inte hjälpa mig att komma ur platån jag hamnat i! Och jag som trodde att nu hade det äntligen börjat röra sig liiiiite lite. Men nu är jag säker på att det tar STOPP igen! Ååååh ångest!
    Men snälla nån! Du käkar LCHF nu, där ingår inte ångest som vid andra "dieter". En gång är ingen gång och jag är säker på att häver du i dig lite extra fett så märker inte ens kroppen den där biten. Gör inte tvärtom och hoppa över mat istället bara. Nu handlar det inte bara om att gå ner i vikt utan att efter ett tag komma över att kroppen inte behöver socker längre. Suger kommer att gå över, jag lovar!
    Den som sa de den kan va de.....
  • helene306
    cindorella skrev 2010-01-16 12:53:19 följande:
    Känn ingen ånger för att du smakat och unnat dig en bit! Livet förekommer också och en liten bit behöver inte ställa till det helt åt fanders! Tillåt dig att få njuta lite också annars är det inget kul. En liten bit gör inte mycket i det stora hela, tänk om du istället fått i dig en hel kladdkaka själv? Då hade det nog gjort något, om inget annat hade du mått bra illa
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)