• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • cindorella
    helene306 skrev 2010-01-16 13:44:48 följande:
    Känn ingen ånger för att du smakat och unnat dig en bit! Livet förekommer också och en liten bit behöver inte ställa till det helt åt fanders! Tillåt dig att få njuta lite också annars är det inget kul. En liten bit gör inte mycket i det stora hela, tänk om du istället fått i dig en hel kladdkaka själv? Då hade det nog gjort något, om inget annat hade du mått bra illa
    NoMercy skrev 2010-01-16 13:13:07 följande:
    Men snälla nån! Du käkar LCHF nu, där ingår inte ångest som vid andra "dieter". En gång är ingen gång och jag är säker på att häver du i dig lite extra fett så märker inte ens kroppen den där biten. Gör inte tvärtom och hoppa över mat istället bara. Nu handlar det inte bara om att gå ner i vikt utan att efter ett tag komma över att kroppen inte behöver socker längre. Suger kommer att gå över, jag lovar!
    Okej okej, Tack för era lugnande ord:) Det är väl kanske inte så farligt ändå! :)
  • Lullisgirl

Jaha vad ska ni äta för gott till helgen då? Själv har jag inget speciellt hemma till helgen.. Är inte ens sugen på "någe extra". {#lang_emotions_wink} Det känns ju mera ovanligt men något med denna "diet" måste ju funka då!

Jag har beställt lite nya böcker som jag ska läsa på lite mera. "GI-noll" och  "ät dig ner i vikt" av Skaldeman. Någon som läst dom? Bra köp? Jag håller just på lyssnar på "fettskrämd" som ljudbok. Intressant.
  • Lullisgirl

Öh jo jag måste återkomma till den här dåliga andedräkten. Någon som har nått tips på vad som kan göra det bättre? Jag har provat tugga xylitoltuggummi men det bara triggar mitt sockerbegär. Jag borstar tänderna typ fem ggr om dan och använder munskölj men det är som det bara hjälper en stund.

• mysmarre73

Hej alla.

fy vad drygt det är när vikten står stilla har vägt samma snart i en vecka... suck

• Lullisgirl
    mysmarre73 skrev 2010-01-16 14:52:31 följande:
    Hej alla. fy vad drygt det är när vikten står stilla har vägt samma snart i en vecka... suck
    Jo sånt är deprimerande...men det är ju så att om man bara fortsätter så kommer kroppen ge med sig. Kämpa på!
  • NoMercy
    mysmarre73 skrev 2010-01-16 14:52:31 följande:
    Hej alla.fy vad drygt det är när vikten står stilla har vägt samma snart i en vecka... suck
    Skippa vågen...kroppen lever sitt eget liv och det bästa är kanske som tjej att väga sig en gång i månaden eller nåt. Direkt efter mens när man väger som minst.
    Jag har slängt vågen, men vet ju att det kunde skilja i vikt på fler kg på några dagar....
    Den som sa de den kan va de.....
  • mysmarre73
    Lullisgirl skrev 2010-01-16 14:58:29 följande:
    Jo sånt är deprimerande...men det är ju så att om man bara fortsätter så kommer kroppen ge med sig. Kämpa på!
    ja tack för de orden. jag ger inte upp i första taget...;) skönt o ha fler som peppar varandra.
  • mysmarre73
    NoMercy skrev 2010-01-16 15:02:56 följande:
    Skippa vågen...kroppen lever sitt eget liv och det bästa är kanske som tjej att väga sig en gång i månaden eller nåt. Direkt efter mens när man väger som minst. Jag har slängt vågen, men vet ju att det kunde skilja i vikt på fler kg på några dagar....
    ja jag vet man stirrar sig blind på vågen väger mig varje dag. men man kanske ska göra det en gång i veckan istället. mäta är ju det bästa. ;)
  • USB

Vad äter ni istället för pasta och potatis? Vet inte hur jag ska kunna få ihop måltider utan detta?

• NoMercy
    USB skrev 2010-01-16 15:26:48 följande:
    Vad äter ni istället för pasta och potatis? Vet inte hur jag ska kunna få ihop måltider utan detta?
    Måset man ha nåt istället för? Tänk om, tänk rätt En måltid består av protein och fett och en liten gnutta kolhydrater som kan komma från tex lite sallad. Men det måste inte. Kryddor innehåller också kolhydrater. Det känns konstigt i början men  man kommer snart in i det. Och blir dessutom riktigt mätt när man vant sig vid nyordningen.
    Den som sa de den kan va de.....