USB skrev 2010-01-16 16:40:00 följande:
Ja det blir nog till att tänka om. Försöker läsa in mig innan jag kör igång. Är rädd för att det kommer att bli svårt så jag skjuter upp det hela tiden men nu kör jag på måndag. Det får väl bli kött och grönsaker då....
Det ar knepigt att tanka om sadar, jag kanner ocksa att 'bara' kott med sas ar ratt sa trakigt och ibland ackligt. Sa jag anvander mycket broccoli, blomkal, spenat och sparris till maten. Det kanns som ett bra potatissubstitut.
Sedan sa har jag tillgang till en del saker som jag ar osaker pa finns i Sverige.. tex spagettisquash. det ar en squash som tradar sig som spagetti nar man kokar den.
Vitkalsstrimlor blir bra spagetti ocksa.
Sedan finns har i USA Dreamfields low carb pasta. Valdigt god pasta, for bara 5g kolisar per portion.
Annars en skiva hembakat lowcarbbrod pa tallriken, for att suga upp god sas tex.
Jag ater ocksa garna nan skiva knackebrod om dagen, ar jag forsiktig sa gar det. finncrisp gar ocksa. Da kan jag klamma in en hel del smor och nan fet ost pa, till middagen.
Gott recept pa sparris.
Farsk sparris, bryt avstjalken dar den bryts av naturligt. Linda baconskivor i spiral over en bunt av ca 3-4 sarrisar, lagg pa plat och gradda i 175 grader tills baconet ar genomkokt.