• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lullisgirl
    Karo Lina skrev 2010-01-17 13:10:08 följande:
    Nu måste jag bara tipsa om ett recept igen! Idag lagade jag omelettrulle med baconröra till lunch. Guuuud vad gott det var och vad mätt man blir! Jag stekte omeletten som en pannkaka på båda sidor och sen bredde jag bara på bacon med lök, CF, keso och philadelphiaost på och rullade ihop. Helt fantastiskt gott!
    Jag har kollat på det receptet som finns i "Doktor Dahlqvists och Airams LCHF kokbok" flera gånger och tänkt laga. Nu blev jag riktigt sugen att göra det när jag såg ditt inlägg! {#lang_emotions_smile}
    Dessvärre är det mera tomt i kylen hemma nu. Det får bli stekt fläsk och råstekt broccoli till middag. Men nån sås borde man oxå göra... Har ingen grädde hemma... kan det bli gott med vitlökssmör på??? Känns som om jag ätit en del mjölkprodukter denna vecka så det får nog bli vitlökssmör hursomhelst.
    Är det nån som har nått tips på nån god enkel soppa som även funkar att värma till lunch?
  • Fru Gustavsson
    Nu måste jag bara tipsa om ett recept igen!Idag lagade jag omelettrulle med baconröra till lunch. Guuuud vad gott det var och vad mätt man blir!Jag stekte omeletten som en pannkaka på båda sidor och sen bredde jag bara på bacon med lök, CF, keso och philadelphiaost på och rullade ihop. Helt fantastiskt gott!
    alltså det lät hur gott som helst! måste jag testa i veckan... jag är nog inte helt på topp, idag sov jag till 14:30!!!!!!! Kändes inte bra, blev faktiskt lite skraj när jag såg vad klockan var... det borde vara en omöjlighet att sova så länge om man inte varit uppe hela natten, och det har jag inte...

så olustkänslan sitter i och jag är inte ett dugg sugen på mat idag heller men har petat i mig lite fläskpannkaka (LCHF förstås) och massa kaffe. Ska upp i ottan imorrn för första dagen på praktiken, men hur ska man kunna somna när man redan sovit som en gris?

Vad har ni ätit, och vad ska ni äta idag?
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • rasajj

Jag har just vaknat harborta i USA. till frukost blev det tonfisk, majonas och en halv avokado. Under natten sa har jag haft en flaskfile i ugnen, i en ugnspase det har luktat gott hela natten, och nu ar den sa genomkokt att den faller sonder. Mums!! Till det ska jag gora coleslaw och ungarna far potatisgratang.

Det blir middagen, till Lunch blir det nog en kycklingsallad. Med smulad blamogelost.

Var inte radda for att gora nagot nytt, det ar latt att man 'fuskar' om man ater samma saker hela tiden och blir trott pa det.

testa recept fran andra lander. Jag har ocksa en massa lankar pa receptsidor, som visserligen ar pa engelska, men jag hjalper garna att oversatta om nan behover det.

http://www.genaw.com/lowcarb/index.html

http://www.lowcarbfriends.com/recipes/soup.shtml

http://lowcarbeating.com/low-carb-cooking

http://lowcarbdiets.about.com/od/cooking/Low_Carb_Cooking.htm

http://www.low-carb.com/comfortfoods.html

http://cleochatra.blogspot.com/

Det finns manga goda tips dar!!

'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • NoMercy
    En Liten Blå skrev 2010-01-17 16:26:13 följande:
    alltså det lät hur gott som helst! måste jag testa i veckan... jag är nog inte helt på topp, idag sov jag till 14:30!!!!!!! Kändes inte bra, blev faktiskt lite skraj när jag såg vad klockan var... det borde vara en omöjlighet att sova så länge om man inte varit uppe hela natten, och det har jag inte...så olustkänslan sitter i och jag är inte ett dugg sugen på mat idag heller men har petat i mig lite fläskpannkaka (LCHF förstås) och massa kaffe. Ska upp i ottan imorrn för första dagen på praktiken, men hur ska man kunna somna när man redan sovit som en gris?Vad har ni ätit, och vad ska ni äta idag?
    Taskigt med sömnen, jag önskar att jag hade fått sova så länge...men just nu är det skit med min sömn....
    Vill du dela med dig av receptet på fläskpannkakan?
    Den som sa de den kan va de.....
  • helene306
    lullisgirl: Jag gjorde någon tacosoppa som var både god och smidig. Receptet kommer jag inte ihåg tyvärr på rak arm men jag har den i min blogg www.helenesbaksida.blogspot.com

Dr. Dahlqvist och Airams kokbok: jag måste tipsa om tacopajen och tacokryddan om ni ska göra tacos! Dessutom finns det en dansk råkräm i den, isterband och gräddstuvade grönsaker som inte heller går av för hackor!
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Fru Gustavsson
    NoMercy skrev 2010-01-17 17:21:17 följande:
    Taskigt med sömnen, jag önskar att jag hade fått sova så länge...men just nu är det skit med min sömn....Vill du dela med dig av receptet på fläskpannkakan?
    ja, kanske ska jag inte gnälla över sömnen, menade bara att det kändes sjukligt att sova så där fruktansvärt länge...men antar att kroppen tar igen det man behöver om den får tillfälle vilket min fick idag...

jo absolut ska jag dela med mig av fläskpannkakareceptet, det är från Airam:

http://airamsmat.webblogg.se/2008/september/pa-g-2.html
    och jag lovar att den är lika god, om inte godare, att äta KALL!

Säg vad du tyckte om den när du provat den!
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Ogift Fru
    Nu måste jag bara tipsa om ett recept igen!Idag lagade jag omelettrulle med baconröra till lunch. Guuuud vad gott det var och vad mätt man blir!Jag stekte omeletten som en pannkaka på båda sidor och sen bredde jag bara på bacon med lök, CF, keso och philadelphiaost på och rullade ihop. Helt fantastiskt gott!
    Mamma äter oxå LCHF och där bjuds alltid på baconrulle till frulle när man sovit över. Gott gotti gott gott.
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Karo Lina
    Ogift Fru skrev 2010-01-17 18:13:23 följande:
    Mamma äter oxå LCHF och där bjuds alltid på baconrulle till frulle när man sovit över. Gott gotti gott gott.
    Helt fantastiskt gott är det! Jag har dock inte riktigt vant mig vid att äta sån mat till frukost än så jag äter fortfarande fet-fil med nötter och hallon. Ska försöka vänja mig av med det.

Ikväll blir det fyllda paprikor med köttfärs uppblandat med fetaost, mozarella ost och sen rivenost på toppen. Massa ost!! Till det serveras tzaziki. Någon som är sugen? Det finns mat till en till!
  • Ogift Fru
    Karo Lina skrev 2010-01-17 18:32:49 följande:
    Helt fantastiskt gott är det! Jag har dock inte riktigt vant mig vid att äta sån mat till frukost än så jag äter fortfarande fet-fil med nötter och hallon. Ska försöka vänja mig av med det.Ikväll blir det fyllda paprikor med köttfärs uppblandat med fetaost, mozarella ost och sen rivenost på toppen. Massa ost!! Till det serveras tzaziki. Någon som är sugen? Det finns mat till en till!
    Hade kunnat varit nåt för mig om jag inte redan tryckt i mig en massa lamm med vitlökssmör och avokado. Lät gott!

Snart barnbidrag så man har råd att handla lite vettigt att äta. Börjar bli trött på fläsk och ägg...
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • frökenskabb

Någon mer som lider av huvudvärk...?
    Har haft ont i en vecka till och från.. Börjar bli sjukt jobbigt.