• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Fru Gustavsson

från japan hur gör man såna tro? haha...!!!

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • helene306
    En Liten Blå skrev 2010-01-16 20:15:07 följande:
    Särar äggulan i ett rör och har vitan i ett annat och pressar ihop under tryck (har för mig de gjorde så på ett företag här i stan) så det förekommer även i Sverige. Kolla äggen när ni får några när ni äter ute, vissa ser väldigt perfekta ut
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Ogift Fru
    En Liten Blå skrev 2010-01-16 20:15:07 följande:
    Limphöns?
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Fru Gustavsson
    Ogift Fru skrev 2010-01-16 20:17:36 följande:
    Limphöns?
    *kreverar av gapskratt*
    helene306 skrev 2010-01-16 20:17:19 följande:
    Särar äggulan i ett rör och har vitan i ett annat och pressar ihop under tryck (har för mig de gjorde så på ett företag här i stan) så det förekommer även i Sverige. Kolla äggen när ni får några när ni äter ute, vissa ser väldigt perfekta ut
    åhååå... hmm.. men då är de färdigkokta och allt? hmm.. kanske ska shoppa hem lite ägglimpor så frukosten går snabbt och lätt
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Karo Lina

Hej tjejer! Hoppas ni har en trevlig lördagskväll!
    Idag shoppade jag med min mamma som sa att hon tyckte att jag såg smalare ut. Alltid något

Är det någon som läst Anna J.D Jacobssons blogg? Det är hon som skrivit boken: Vägen från 137kg.
    Otroligt inspirerande!

annajdjacobsson.wordpress.com/

Jag beställde både hennes första bok samt hennes kokbok med en gång!

• sunflower33334
    En Liten Blå skrev 2010-01-16 20:11:02 följande:
    men guuud, skrattar mig fördärvad åt denna uppfinning Ägglimpa!!!
    Helt underbart, ungefär som de där vattenmelonerna som odlas fyrkantiga:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article400147.ab
    Karo Lina skrev 2010-01-16 22:42:44 följande:
    Hej tjejer! Hoppas ni har en trevlig lördagskväll!Idag shoppade jag med min mamma som sa att hon tyckte att jag såg smalare ut. Alltid något Är det någon som läst Anna J.D Jacobssons blogg? Det är hon som skrivit boken: Vägen från 137kg.Otroligt inspirerande!annajdjacobsson.wordpress.com/Jag beställde både hennes första bok samt hennes kokbok med en gång!
    Tack för tipset!
  • saris 83

använder man inte såna där äggrullar till smörgåstårtor? har för mig att jag hört det nån gång {#lang_emotions_laughing}

Godingen Lucas 080424
  • Ogift Fru

Hemma igen efter en härlig ridtur.

Vad äter man för nåt när övriga familjen precis ätit frukost och en annan inte har ätit nåt på 5 timmar?! Här blev det omelett och stekt fläsk som var över från gådagen. Skittråkigt, så alla tips mottages tacksamt!

Fyrkantiga vattenmeloner?! Vad är vitsen, egentlige? Men lite roligt va det ju.

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Karo Lina

Nu måste jag bara tipsa om ett recept igen!

Idag lagade jag omelettrulle med baconröra till lunch. Guuuud vad gott det var och vad mätt man blir!
    Jag stekte omeletten som en pannkaka på båda sidor och sen bredde jag bara på bacon med lök, CF, keso och philadelphiaost på och rullade ihop. Helt fantastiskt gott!

• saris 83

Tråkig dag och ett ekande tomt kylskåp...
    lunchen bestod av 2 smörgåsrån med mycket Bregott, ost och salami + lite keso med grädde och kokos.

Har ätit LCHf i snart fyra månader men har den senaste veckan känt mig yr och dålig i magen, inget matsug heller? Någon som känner igen sig? Har inte haft några problem alls förut utan tvärtom mått kanon hela tiden...
    Funderar på om det är för att jag börjat träna ordentligt igen och har kört slut på min stackars kropp ;)
    Nu blir det en paus i träningen fram tills onsdag så får jag se om det känns bättre. Kanske får ta det lugnare på träningen än förut?

Godingen Lucas 080424