• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • curiosa

Ny här

Och imorgon börjar jag mitt nya liv och lever efter lchf.
    Har gått på svält diet i två veckor men det håller inte att va hungrig hela tiden.
    Så nu tänkte jag att jag skulle testa detta istället.
    Det som hållt mig tillbax har varit att det inte funnits några mackor. Men efter att i veckan läst om nötbröd och oopsis så tänkte jag köra.

Nötbrödet är klart och ligger på kylning och 6 st oopsis ligger i ugnen (de ser häligt höga och goda ut)

Hoppas på att detta skall vara nått för mig så att jag kan gå ner de kg som jag känner att jag behöver bli av med.

• Fru Gustavsson
    curiosa skrev 2010-01-17 19:39:21 följande:
    Ny här Och imorgon börjar jag mitt nya liv och lever efter lchf.Har gått på svält diet i två veckor men det håller inte att va hungrig hela tiden.Så nu tänkte jag att jag skulle testa detta istället.Det som hållt mig tillbax har varit att det inte funnits några mackor. Men efter att i veckan läst om nötbröd och oopsis så tänkte jag köra.Nötbrödet är klart och ligger på kylning och 6 st oopsis ligger i ugnen (de ser häligt höga och goda ut)Hoppas på att detta skall vara nått för mig så att jag kan gå ner de kg som jag känner att jag behöver bli av med.
    välkommen i gänget! nää svältdieter är inget skoj, been there, done that, det enda de gett mig är fler och fler överviktskilon och en mindre mysig kropp
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Penno

Va alla verkar ha lyckats vara duktiga i helgen! Själv började lördagen bra för att spåra ur på kvällen då vi var bortbjudna. Blev grekisk pytt och jag kunde inte motstå potatisklyftorna i den, sen grekiskt bröd till det... dessutom tårta o ett glas rött, fy på mig!! I dag har det inte sett bättre ut. Hela dagen har spårat ur men skyller på att jag inte kännt mig i form. Var rädd för att jag skulle åka på magsjuka, hade precis den känslan och med en sambo som är dålig i magen o ett barn så är den tanken inte helt omöjlig.

Men nu blir det nya tag i morgon igen! Tror att jag har gått upp det jag hade hunnit gå ner, bara under denna helg:(

• jagäraf

Jag har haft en riktig knasdag idag. Ingen frukost, 2 cheeseburgare (tog bort allt bröd) och en cola-light (URK!) till lunch. Hann inget annat. Så två sockerkaksbitar och en stor bit marängtårta till fikat (dottern fyller år). Benfri kotlett med min mans hemlagade bearnaisessås till middag. Som sagt, inget vidare, men ibland måste man ju bara

• Tilli o theodor

igår gjorde jag o sambon nått gott när vi satt o tittade på tv ( HAr fått mig mig sambon på LCHF oxå...).

Vi vispade grädde, hackade nötter och strödde över grädden, sen smälte vi 75% mörkchoklad och ringlade över nötgrädden.. helt sjukt gott!!!

• Fru Gustavsson

jag känner på mig att jag kommer att rasa i vikt kommande tid, denhär praktiken som jag tjatar om (är sjukligt nervös, nästan gråtfärdig av prestationsångest..), kommer göra att jag måste äta på mer regelbundna tider än innan, kommer inte att skippa några luncher (som jag annars lätt gör, för att sen äta maaassor på kvällen), jag kommer vara för trött för att sitta uppe och snaska på kvällarna osv...
    bara jag inte går ner för mkt för fort, det är en tanke jag inte gillar.. min sladdriga pås- mage vill inte riktigt hänga med i viktminskningen trots att den gått ganska sakta ändå...

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • LummePrinsessan
    frökenskabb skrev 2010-01-17 19:21:02 följande:
    Någon mer som lider av huvudvärk...? Har haft ont i en vecka till och från.. Börjar bli sjukt jobbigt.
    Du måste dricka mycket, mycket vatten!
  • LummePrinsessan
    Tilli o theodor skrev 2010-01-17 20:13:21 följande:
    igår gjorde jag o sambon nått gott när vi satt o tittade på tv ( HAr fått mig mig sambon på LCHF oxå...). Vi vispade grädde, hackade nötter och strödde över grädden, sen smälte vi 75% mörkchoklad och ringlade över nötgrädden.. helt sjukt gott!!!
    Jag har läst att när man kör så; nötter, mörk choklad så stoppar man viktnedgången.
  • sunflower33334

Men oj vad jag har ätit smarrigt idag{#lang_emotions_tongue_out}
    Till lunch skulle man och barn äta pannkaka och jag hittade då detta recept på http://annajdjacobsson.wordpress.com/category/alla-recept/frukostar/ (bloggen som Karo Lina tipsat om tidigare i tråden):

2 ägg

250 g keso

1 msk dinkelmjöl ( jag bytte ut mot 1/2 msk fiberhusk och sen hade jag i kanel och kardemumma)

Mixas med stavmixer och gräddas i en rejäl klick smör i stekpanna på mellanvärme.
    Vet ni att det var så himla gott!

Sen blev det revbensspjäll och bea + sallad till middag, inte helt fel det heller.
    Trevlig kväll allesammans!

• sunflower33334
    En Liten Blå skrev 2010-01-17 20:22:00 följande:
    jag känner på mig att jag kommer att rasa i vikt kommande tid, denhär praktiken som jag tjatar om (är sjukligt nervös, nästan gråtfärdig av prestationsångest..), kommer göra att jag måste äta på mer regelbundna tider än innan, kommer inte att skippa några luncher (som jag annars lätt gör, för att sen äta maaassor på kvällen), jag kommer vara för trött för att sitta uppe och snaska på kvällarna osv...bara jag inte går ner för mkt för fort, det är en tanke jag inte gillar.. min sladdriga pås- mage vill inte riktigt hänga med i viktminskningen trots att den gått ganska sakta ändå...
    Lycka till på praktiken En Liten Blå, jag hoppas det går bra (och blir lite nyfiken på vad du ska göra)!