• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Gzz

Vi har rostfria vitvaror och jag tycker faktiskt att de är snygga

• uniMog

smaklös inredning tycker jag är just inredning som verkligen inte har en personlighet ELLER tanke. Dvs antingen slarvigt ihopplock av allt man kan hitta (funktion före form eller ekonomi före form.. vilket naturligtvis är nödvändigt vissa perioder i livet) eller superöverstajlade hem som är PRECIS taget ur en tidning. INTE en personlig touch någonstans.

I can Cum Lauder
  • Magica

För mig är inte smaklös inredning = inte samma smak som mig. Folk får gärna ha furu eller bara vitt utan att jag tycker det är smaklöst.
    För mig är smaklöst när det är för mycket av allt.

• John D

Vitt. Jag fattar det inte, varför ska allt målas vitt? Och speciellt träpanel. Träpanel i sig är en styggelse, men vitmålad träpanel borde fan innebära omedelbar arkebusering. Att ha vita väggar är en sak, det kan lätt kombineras med andra färger i möblemang och inredning och bli hur snyggt som helst, men när ALLT är vitt...nä fy fan!

Och "carpe diem"...det måste ju utan tvekan vara världens absolut mest uttjatade väggord. Den som gjorde det först var originell och påhittig, dom 250 miljonerna som kopierade det var bara patetiska.

Rangliga trämöbler. Såna där pinnstolar till köksmöbler som knirrar och gnekar överallt så fort man rör sig. Samma sak med rangliga köksbord. Fult och opraktiskt.

• Freddan

Överstajlat är givetvis aldrig kul. Har en polare (manlig) som är en yngre version av herr Kirschstiger, fast mer Stockholm så att säga. Mötte honom på Akademibokhandeln en dag där han stod en en en riktigt flådig bok om arkitetktur i handen.

-Jag hade en aning om att han var intresserad av arkitetktur?

- Nä, det är jag inte heller. Den här ska bli vår nya coffeetablebook därhemma.

Då är det för mycket stajling för mig.

• Miss Lau

Kom på en till sak som jag har oerhört svårt för, Shabby chic i alla dess former!

Kanske passar det sig i vissa hus men i väldigt många ser det bara malplacerat och fånigt ut.

• Magica
    Freddan skrev 2009-12-16 13:42:58 följande:
    Överstajlat är givetvis aldrig kul. Har en polare (manlig) som är en yngre version av herr Kirschstiger, fast mer Stockholm så att säga. Mötte honom på Akademibokhandeln en dag där han stod en en en riktigt flådig bok om arkitetktur i handen. -Jag hade en aning om att han var intresserad av arkitetktur? - Nä, det är jag inte heller. Den här ska bli vår nya coffeetablebook därhemma. Då är det för mycket stajling för mig.
    Haha gud så fjantigt!
  • Freddan
    Miss Lau skrev 2009-12-16 13:46:05 följande:
    Kom på en till sak som jag har oerhört svårt för, Shabby chic i alla dess former! Kanske passar det sig i vissa hus men i väldigt många ser det bara malplacerat och fånigt ut.
    Vad är shabby chic?
  • Me o Mike

Fast vårat kök ÄR riktigt snyggt!!! Inte 2005.. Bänkskivan har ju precis kommit ut på marknaden ju!!

Freddan skrev 2009-12-16 13:29:13 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-16 13:02:39 följande:
    Låter som hämtat ur en katalog från Mio anno 2005. Synd på vitvarorna bara. Rostfritt hade givetvis fulländat bilden. ;)
  • Kamikazee

Högst upp på listan måste jag nog sätta Takfläkten. HATAR dessa apfula åbäken som folk envisas med att sätta upp, de ska dessutom gärna ha lampskärmar i nåt vågformat glas {#lang_emotions_throwup}

Sedan är väl fusk-lyxiga 80-talshem inget att hänga i julgranen. Ni vet vad jag menar - sänggavel i nåt plastaktigt material med inbygda sängbord, i grönmarmorering och med detaljer i plastguld. Vitrinskåp i glas, vitt och fuskguld fyllda med krimskrams. Nån horribel "plysch"-hörnsoffa i nån blekturkos, obekväm som bara den. Planscher med nåt halvkasst målat motiv typ enhörning eller ett fantasirikt foto med en valstjärt som sticker upp i en blank havsyta.... Ja, det finns så mycket smaklöst...

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
Svar på tråden Smaklös inredning?