• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Oj hoppsan

Det värsta är absolut för många prylar, jag blir stressad och fysiskt påverkad av plåtter. Illa är också när man inte har någon stil alls utan bara ställt möbler och prylar utan tanke. Har man en stil och ett personligt uttryck brukar det ofta funka någorlunda.

• Freddan

Något som kanske inte är så smaklöst, utan mer märkligt och smått korkat är de här enorma platt-tvapparaterna. Att slänga upp en 50-60 tum stor tv på väggen är verkligen att bjuda in till sämre tv-bild eftersom de flesta som äger en så stor skärm ändå sitter max tre meter ifrån den. Dessutom är den rätt ful som inredningsdetalj. Känns lite nyrikt på ngt sätt.

• Me o Mike

Ja det är idiotiskt!!

Min man kom hem med en ny platt-tv igår faktiskt.. Men jag fick honom att INTE köpa en 50 tum då den är så stor!!! Utan det blev en 46 tum ist. Och den ÄR faktiskt jävligt snygg!

Freddan skrev 2009-12-16 12:10:25 följande:
    Något som kanske inte är så smaklöst, utan mer märkligt och smått korkat är de här enorma platt-tvapparaterna. Att slänga upp en 50-60 tum stor tv på väggen är verkligen att bjuda in till sämre tv-bild eftersom de flesta som äger en så stor skärm ändå sitter max tre meter ifrån den. Dessutom är den rätt ful som inredningsdetalj. Känns lite nyrikt på ngt sätt.
  • LillYmer

Jag måste hålla med om gigantiska solfjädrar över sängen. Blä! Sen har jag svårt för folk som måste täcka varenda golvyta i huset med mattor. Trasmator, plastmattor, ryamattor ÖVERALLT!

Och folk som känner att dom  måste spika upp varenda liten ärvd tavla på väggen. Man kan likagärna handla trehundra tavlor på loppis och spika upp. Gammelfarmors morfar blir inte besviken om du plockar ner skiten.

Väggord kan va snyggt till en viss gräns i ett snyggt designat hem, men oftast blir det bara föör mycket. Vem fan vill ha KÄRLEK ovannför sängen?? Eller andra citat om att älska varann hit och dit, För att bevisa för gästena att man älskar varann??

Man får väl utgå från att man gillar varann och lita på det, men om sambon ligger och drömmer om carmen electra och innerst inne tycker man är en avtändande satkärring så blir det ju bara pinsamt haha.

Jag har ett litet citat i hallen som en ängel håller upp i en skylt och lyder som följer:::

FÅNGA DEN DÄR JÄVLA NATTEN OCKSÅ!
    Haha

• Gzz

Dessa vita hem som alla andra suckar trånande efter tycker jag är vansinnigt TRÅKIGA!!!!

Mitt hem är klassiskt/kaffe-latte på mio-möbler maner och jag tycker själv det är jävligt trist.

Vill ha en shysst blandning av gammalt och nytt och det får inte kännas som en utställningslokal utan vara hemtrevligt utan att det blir sockersött myspysigt...

Vill göra om i vår men kassan är skral...

• Miss Lau

Att möblera hela vardagsrummet anpassat efter bautateven är fult. Nästan lika hemskt är väggord, Nalle Phu tapeter och rostfria vitvaror.

• Me o Mike

Jag ÄLSKAR vita hem... Då har man mycket större valmöjligheter att inreda med en massa andra roliga saker!

• Me o Mike

hehe när jag läser här så tror jag nog att många verkligen skulle ogilla vårat hem.

Vi har verkligen så.. Vita väggar. Stor platt-tv. STOOOOOR soffa.
    Köket är vitt och högblankt. Svart högblankt golv. Svart bänkskiva. Vi har dock vita vitvaror och inte rostfritt!

• Atamon

När det inte finns någon tanke bakom inredningen.
    För mycket prydnadssaker är hiskeligt, men så finns det fina saker och då kan det bli bra om det passar ihop med människan. Volanger och lull lull kan passa bra ihop med en del människor men inte hemma hos mig. Men hundratals små souvenirer från resor, gärna i plast eller rangligt, billigt trä är inte snyggt. Likaså så går gardinkappor smala som tarmar bort, torkade blommor och tavlor med gråtande barn. För mycket olika träslag. Är inte så förtjust i panellängder för egen del då jag alltid har tyckt att de inger en myndighetskänsla.

• Freddan

Me o Mike skrev 2009-12-16 13:02:39 följande:

hehe när jag läser här så tror jag nog att många verkligen skulle ogilla vårat hem. Vi har verkligen så.. Vita väggar. Stor platt-tv. STOOOOOR soffa. Köket är vitt och högblankt. Svart högblankt golv. Svart bänkskiva. Vi har dock vita vitvaror och inte rostfritt!
    Låter som hämtat ur en katalog från Mio anno 2005. Synd på vitvarorna bara. Rostfritt hade givetvis fulländat bilden. ;)
Svar på tråden Smaklös inredning?