• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Me o Mike

Japp vitt är praktiskt!

Men när ALLT är vitt, inkl möbler blir det ju jäkligt stelt!!

Därför har vi valt helt andra färger i sovrummet.

John D skrev 2009-12-16 13:40:10 följande:
    Vitt. Jag fattar det inte, varför ska allt målas vitt? Och speciellt träpanel. Träpanel i sig är en styggelse, men vitmålad träpanel borde fan innebära omedelbar arkebusering. Att ha vita väggar är en sak, det kan lätt kombineras med andra färger i möblemang och inredning och bli hur snyggt som helst, men när ALLT är vitt...nä fy fan!Och "carpe diem"...det måste ju utan tvekan vara världens absolut mest uttjatade väggord. Den som gjorde det först var originell och påhittig, dom 250 miljonerna som kopierade det var bara patetiska.Rangliga trämöbler. Såna där pinnstolar till köksmöbler som knirrar och gnekar överallt så fort man rör sig. Samma sak med rangliga köksbord. Fult och opraktiskt.
  • Miss Lau
    Freddan skrev 2009-12-16 13:48:21 följande:
    Vad är shabby chic?
    Googla så får du se
  • Freddan

Me o Mike skrev 2009-12-16 13:52:32 följande:

Japp vitt är praktiskt! Men när ALLT är vitt, inkl möbler blir det ju jäkligt stelt!! Därför har vi valt helt andra färger i sovrummet.
    Med risk för att låta jävligt gammal nu, men hur funkar ett hem i strikt vitt och barn ihop?
  • Me o Mike

Dödshot från föräldrarna!

Freddan skrev 2009-12-16 13:55:09 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-16 13:52:32 följande:
    Med risk för att låta jävligt gammal nu, men hur funkar ett hem i strikt vitt och barn ihop?
  • Fe73

Bastanta furumöbler, Krusidulliga överkast i syntet, Stora takfläktar är väl ganska tasteless tycker jag.
    Undrar när just när det kommer igen som inne...

• Freddan
    Miss Lau skrev 2009-12-16 13:54:30 följande:
    Googla så får du se
    Jösses. Shabby chic var absolut inget för mig. Otäckt på ngt sätt.
  • Turran
    Fe73 skrev 2009-12-16 14:00:51 följande:
    Bastanta furumöbler, Krusidulliga överkast i syntet, Stora takfläktar är väl ganska tasteless tycker jag.
    Skriver under på detta. Dessutom tycker jag att det är ganska smaklöst med plastblommor, trasmattor i plast, massor prydnadsföremål såsom porslinshundar, uppstoppade djur, puffiga gardiner, bar i vardagsrummet, toalettsitsmatta, aprikosfärgade väggar med 80-tals bårder och malplacerade valv.
  • Freddan

Fjällstugeinredning i hem söder om Falun är mindre lyckat.

• Fe73
    Cornellia skrev 2009-12-16 14:11:29 följande:
    Shabby chic!!!! Det är så vidrigt
    Menar du det...det är ju min stil ju!!!
    Alltså med shabbychic menar jag vitt slitet i möbler, blandat med ny soffa tex...
Svar på tråden Smaklös inredning?