• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • Me o Mike
    Mariohn skrev 2009-12-16 11:49:02 följande:
    I den lägenheten som ska hyras ut nu ligger en plastmatta i hallen som ska föreställa marmor! Det är VIDRIGT!! Jag vill bara pinka på den och spy.
  • idiblon

Jag tycker inte det är snyggt när folk har en sorts hets att visa att de minsann har det "senaste" av allt. Det blir så desperat.

För övrigt är hela vårt hem helt jävla täckt av furupanel invändigt. Vi börjar riva lagret på de första fyra väggarna idag. Äntligen.

• Mariohn

Heltäckningsmatta i ett hem med husdjur är ytterligare en sak som får mig att vilja klättra på väggarna. Bokstavligen.

• Mariohn

och såndär vägg ni vet...jag kommer inte på vad det heter...men ni vet vad jag menar va?

• Me o Mike

Hon har små små änglar och tavlor ÖÖÖVERallt och dom har sina egna platser.
    Hon går och fixar med dom hela dagarna.

En dag hade min man och hans syster ändrat om ALLA hennes prydnadssaker och bytt plats på dom!!

Tror hon fick en hjärtis när hon kom hem!

Freddan skrev 2009-12-16 11:49:08 följande:
    Me o Mike skrev 2009-12-16 11:47:18 följande:
    Har man ett sånt hem så har man ju för all evighet blockerat möjligheten att någonsin orka flytta.
  • Freddan

Me o Mike skrev 2009-12-16 11:51:21 följande:

Tror hon fick en hjärtis när hon kom hem!
    Hjärtis?!
  • Hannah76

När det är opersonligt, spelar ingen roll om det är svindyr design eller furu - det är smaklöst när det inte är personligt.

• Me o Mike

Vi hade i förra huset en gräslig furutrapp med nån jävla furupelare brevid!!

Snacka om skillnad när vi målade om skiten!

idiblon skrev 2009-12-16 11:50:01 följande:
    Jag tycker inte det är snyggt när folk har en sorts hets att visa att de minsann har det "senaste" av allt. Det blir så desperat.För övrigt är hela vårt hem helt jävla täckt av furupanel invändigt. Vi börjar riva lagret på de första fyra väggarna idag. Äntligen.
  • moonweb

Stora pösiga skinnsoffor á la 80-tal. Gärna ljusbruna, gröna, blåa eller svarta. www.tuhattori.com/ui/p_1712_b.jpg

Dörröppningar med valv.

90-talstapeter i glada färger (gärna terrakotta, senapsgult eller blått) med bård i mitten. Helst ovan nämnda skinnsoffor också. data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-589843718e29c4fca12663c89782771c49a43e20b8d48.jpg/version-50901da9cc6ab9ee9f0330edfb945bff/

Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
Svar på tråden Smaklös inredning?