• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • vilde

Strukturtapet á la pizzeria. Gärna lite gulnad.

• sahara

Jag har varit i många hem genom åren i mitt arbete.(hemtjänst och hemsjukvård)
    Det värsta jag sett var en diskbänk hemma hos en gammal man.Han hade flyttat in i huset på 70-talet när det var nybyggt.Diskbänken var i knallorange plast !!!

• Aiwendil
    sahara skrev 2009-12-17 16:30:50 följande:
    Jag har varit i många hem genom åren i mitt arbete.(hemtjänst och hemsjukvård)Det värsta jag sett var en diskbänk hemma hos en gammal man.Han hade flyttat in i huset på 70-talet när det var nybyggt.Diskbänken var i knallorange plast !!!
    Läckert!
    Minus 9,9 kg
  • lillie
    Aiwendil skrev 2009-12-17 16:25:33 följande:
    Varför tycker folk att valv är fult? VAD är det som är så fult med det då undrar jag? *nyfiken*
    Det skriker "pizzeria" om det....
  • Miss Cee

De flesta "barhörnor" är fruktansvärda.
    www.minhembio.com/bilder/bild/
    ...

Valv kan absolut vara snyggt om det är gedigna valv, som är byggda på ett smakfullt sätt. Tex så är det inget fel på valv som byggdes från grunden 1920 i ett hus där det passar.

Men valv som byggts av "Valv-kit" från Rusta, och är hafsigt ditsatta är INTE snyggt.

Snyggt valv:
    www.skonahem.com/_internal/cimg!0/no306y29a9fvf5iwxnisdkjwb80290u/Sliten%20symfoni

• Minune

Ari Gold skrev 2009-12-17 08:06:55 följande:

aaahhhahaa! Dagens garv! Underbart juh! VEM köper det? Någon måste ju uppenbarligen göra det, annars skulle det inte vara värt att importera.Jag fattar bara inte vem?
    invandrare
  • Minune
    liv10 skrev 2009-12-17 12:49:15 följande:
    www.styleroom.se/album/7121menar du detta? hon hade ju tillverkat masor av eget julpynt- det är väl personligt? eller?? tyckte det såg jättefint ut även om det inte var min stil precis. älskar kreativa människor som låter det avspeglas i sitt hem. det är ju en tanke bakom allt hon tillverkat- inte bara köpt för att någon annan köpt det...
    jisses...överstylat...
  • mandarin01
    Aiwendil skrev 2009-12-17 16:25:33 följande:
    Varför tycker folk att valv är fult? VAD är det som är så fult med det då undrar jag? *nyfiken*
    Jag tycker att valv är fult för att de har en ful form i form av en båge... känns som att det är folk som inte har kommit på något bättre som sågar ut valv. Särskilt om de sätter upp lister som ser plastiga ut... ur fult!!

svar på ts:
    Allt som inte ser genomtänkt ut som är köpta utan baktanke.
    Jotex och många saker från jyst - bla Lampskärmar med medaljonger, Krukor med tryck på.
    Mycket av jotex och jysk's grejer ser billiga och dåliga i kvaliteten ut och det gillar jag inte.

Kinatecken!!! - det värsta jag vet.

Mörka möbler

Blandade träslag.
    Mörka tapeter (dock inte om det är i form av fondvägg om det är ljusa tapeter på övriga väggar)
    Mönstrade tapeter som alla verkar vilja köra med just nu... då är det snyggare med ett mönstrat tyg på en vit vägg..
    dålig renovering - bucklor under tapeter, skavanker, när det ser slarvigt ut.

Furu (som många har sagt).

Blandade färger
    Mycket saker framme

när det inte matchar.
  • mandarin01

Miss Cee skrev 2009-12-17 18:27:19 följande:

De flesta "barhörnor" är fruktansvärda. www.minhembio.com/bilder/bild/ kan absolut vara snyggt om det är gedigna valv, som är byggda på ett smakfullt sätt. Tex så är det inget fel på valv som byggdes från grunden 1920 i ett hus där det passar.Men valv som byggts av "Valv-kit" från Rusta, och är hafsigt ditsatta är INTE snyggt.Snyggt valv:www.skonahem.com/_internal/cimg!0/no306y29a9fvf5iwxnisdkjwb80290u/Sliten%20symfon i
    Fattar verkligen inte vad det är med folk och deras barhörnor. Borde förbjudas!!!
Svar på tråden Smaklös inredning?