• Me o Mike

Smaklös inredning?

Jag blev lite inspirerad av en tråd som handlar om smaklösa kläder!!

Så nu undrar jag här om ni kan komma med exempel på riktigt smaklös inredning?? Vad är det värsta ni vet som man kan ha i hemmet???

Allt från tavlor till sänggavlar!

• Svar på tråden Smaklös inredning?
  • FamBroberg

Furu!
    Fy fan, det är det absolut fulaste jag vet! Och de människor som tycker om furu har alltid en tendens till att överkonsumera!

Sen tycker jag att det är hemskt fult när man kommer hem till riktiga "barnfamiljer". Supergulligt, men fortfarande fult när hela köket är inrett i gediget FURU, och sedan alla sort prylar som barnen gjort på dagis/skola, ÖVERALLT!

Lite, dagmamma-hem, om någon förstår vad jag menar??

• mrs Elliott

Alla vita hem där man spraymålat allt vitt vitt vitt tom barnen är vitmålade och hunden , och skrivit "carpe diem " på väggar och möbler i gammaldags stil . Jag kräks .

• Stackhouse

mrs Elliott skrev 2009-12-17 21:00:27 följande:

Alla vita hem där man spraymålat allt vitt vitt vitt tom barnen är vitmålade och hunden , och skrivit "carpe diem " på väggar och möbler i gammaldags stil . Jag kräks .
    Vitmålade barn haha
  • mrs Elliott

Puss och Kram skrev 2009-12-16 16:05:02 följande:

Sånt som ser billigt ut..., i mina ögon material som ska se ut som nåt annat än vad det är, Kakel som ska se ut som marmor, klickgolv som ska se ut som trä, plastmattor som ska se ut som både kakel och trägolv osv...Vill du ha marmor, köp marmor eller välj något du har råd med...
    håller med ,om jag hade plastmatta skulle jag ta en svart och vit rutig eller korkmönstrad INTE en som ska se ut som trä eller sten .Hatar kakel där man SER filmen som lagts på så att det ska se ut som ritkigt sten ..blä.
  • tuuticki

mrs Elliott skrev 2009-12-17 21:00:27 följande:

Jag med!!
  • tuuticki

Allt som kommer i närheten av sk. shabby chic!
    Som tur är verkar denna fula trend vara på väg ut!

• Me o Mike

Hmm jag behöver lite inredningstips nu faktiskt!!!

I vårat vardagsrum har vi en helt tom hörna.. Vette fan va jag ska göra där....

• Freiya

vi har en jäkla massa furupanel här hemma - inte snyggt! jag vill måla den vit, håller på att bearbeta sambon som tycker att det inte alls är så fult som jag tycker.
    takfläktar är fult, solfjädrar är fult, bokhyllor med en massa krimskrams i, fula tavlor, broderade tavlor, stora gulddetaljer, speglar och högblanka marmorgolv som man ser i vissa svindyra hus på hemnet.. ja det finns en massa fula inredningsdetaljer!

Svar på tråden Smaklös inredning?