Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Grizelda skrev 2010-01-20 10:42:26 följande:
    Nä, nu måste jag låtsas att jag jobbar. Ta det du!
    Tack, då gör jag det
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2010-01-20 17:21:07 följande:
    Haha... inte lätt med B-vitaminbrist... Just det, jag glömde skriva att jag på den tiden kände en sjuksköterska som bodde i ett kollektiv med 15 tjejer. Så jag gick till henne när jag ville ha sprutan, och på något sätt blev det dagens stora händelse när jag blev plågad med byxorna nere. Hade kunnat ta inträde och få medecinen finansierad...
    {#lang_emotions_dreamer} Ja det hade nog jag betalat för att se
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-01-20 18:34:50 följande:
    Hej svejs :) Det var ett tag sen jag var här inne. Hur är det med er då?
    Heeej *vinkar*
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2010-01-20 20:59:57 följande:
    ALLA tyskalärare är kvinnor. Nån som kan säga emot? Fast om alla kysser elever, njae det vet jag inte.
    Vår tyskalärare hette Göran och han var så sträng att han fick elever gråta dagligen. Jag läste franska Kan inte ett skit nu

Men jag som har gått i sex grundskolor och två gymnasieskolor plus kvällsskola på komvux vet ju att det finns rötägg på varenda skola.
    Jag hade en klassföreståndare som försökte kasta ut mig eftersom jag var den enda öppet rökande eleven. "Hennes" barn = eleverna hon haft längre än mig var minsann inte sådana otäcka människor. Att de knarkade rökte och hade magsår vid fjorton års ålder märkte hon inget av.
    Min mamma fick hota med att stämma skolan för att hon skulle slut hota ge mig IG i allt pga rökningen.

Sedan hade vi ju läraren som gav mig MVG och min kompis G. Vi hade gjort ALLA arbeten och redovisningar tillsammans och hon hade bara ett fåtal poäng sämre än mig på provet. Så jag sade att jag ville att hon skulle motivera skillnaden för mig lite blygare kompis. Det kunde hon inte och höjde istället kompisens betyg till VG
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:03:20 följande:
    Det är lugnt. Jag behöver alltid fylla på vitaminerna, så det är bara att säga till. Betalar du dosen kan du få titta...
    Ingår det i högkostnaddskyddet eller?
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2010-01-20 21:15:02 följande:
    Jädrans vad orättvist. Tyvärr är det väl ofta så att blyga får sämre betyg pga en personlighet som inte borde betygsättas. Introverta och Extroverta har båda sina platser i arbetslivet och borde få samma chans, men så är det ju inte. Eller det kanske har ändrats i grundskolan sedan jag var där.
    Ja, och det var därför läraren höjde min väns betyg, men det var ju bara för jag kom och argumenterade, vilket hon själv aldrig hade vågat göra.
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-01-20 21:23:57 följande:
    Jag kommer ihåg alla föräldrasamtalen på både högstadiet och gymnasiet. Lärarna sa att de så gärna ville ge mig högre betyg eftersom jag gjorde rätt bra ifrån mig på proven, men att jag nästan aldrig räckte upp handen under lektionerna. Så jag fick alltid lägre betyg än jag förtjänade, enligt dem
    Jag fick alltid sämre betyg eftersom jag alltid försov mig Annars tyckte lärarna oftast om mig eftersom jag ju alltid babblar på en massa och ifrågasätter osv. De enda som inte gillade när jag ifrågasatte var mattelärararna, varför KomVux behövdes för Matte B härom året
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2010-01-20 21:25:24 följande:
    Jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill jag vill!!!
    Grattis
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-01-20 21:32:10 följande:
    Mattelärarna hade väldigt stor effekt på mig...Om jag ska vara ärlig så är det en av största anledningarna till varför jag hade så svårt att lära mig.. Jag blev nästan rädd för matematik..Eller, nästan och nästan..jag blev rädd inför varenda mattelektion. De satte in en extralärare åt mig som kallade mig för korkad för att jag inte förstod hans usla förklaring..Kul för en som redan är svag i matte..
    Du tänker garanterat lika bakvänt som jag och kan säkert bli mattegeni bara någon förklarar vettigt för dig! Kvinnliga mattelärare har fungerat lite bättre än manliga för mig, men det var inte förrän på gymnasiet och sedan komvux jag faktiskt fattade vad det handlade om. Idag sysslar jag med statistik, offerter, analyser av avtal och jobbar nästan enbart med formler i Excel.
Svar på tråden Tråddödare forts....