Sedek skrev 2010-01-20 20:59:57 följande:
ALLA tyskalärare är kvinnor. Nån som kan säga emot? Fast om alla kysser elever, njae det vet jag inte.
Vår tyskalärare hette Göran och han var så sträng att han fick elever gråta dagligen. Jag läste franska

Kan inte ett skit nu
Men jag som har gått i sex grundskolor och två gymnasieskolor plus kvällsskola på komvux vet ju att det finns rötägg på varenda skola.
Jag hade en klassföreståndare som försökte kasta ut mig eftersom jag var den enda öppet rökande eleven. "Hennes" barn = eleverna hon haft längre än mig var minsann inte sådana otäcka människor. Att de knarkade rökte och hade magsår vid fjorton års ålder märkte hon inget av.
Min mamma fick hota med att stämma skolan för att hon skulle slut hota ge mig IG i allt pga rökningen.
Sedan hade vi ju läraren som gav mig MVG och min kompis G. Vi hade gjort ALLA arbeten och redovisningar tillsammans och hon hade bara ett fåtal poäng sämre än mig på provet. Så jag sade att jag ville att hon skulle motivera skillnaden för mig lite blygare kompis. Det kunde hon inte och höjde istället kompisens betyg till VG