Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-01-24 00:25:27 följande:
    tråkigt! hoppas det snart blir bättre!
    Tack vännen! Och detsamma till dig!!! {#lang_emotions_flower}
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2010-01-24 00:27:32 följande:
    ja, jag reagerar ju jättestarkt på de orden. de klasser jag haft brukar fatta det efter ett tag. jag är inte så naiv att jag tror att de inte säger det, men de fattar iaf att det inte är OK i alla sammanhang, alltid ngt.
    Ja, och det är alltid något! Uppfostran-delen är delvis anledningen till att jag INTE har sökt mig till läraryrekt, även om jag gärna jobbat med att lära ut svenska eller något annat intressant ämne!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-01-24 00:34:24 följande:
    Ah! Det vänder nog..menar inte rollerna utan sonens vanor.
    Jodå, det gör det Det var bara jag som kunde söva honom förr så det har vänt helt
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-01-24 00:32:49 följande:
    Så mysigt! Den filmen har hört från alla håll att den är bra. Du är den förste som säger att den är sådär Illustrerad Vetenskap? Love it Kul med bokklubb...nåt jag nog aldrig kommer att joina (har ingen boklust)
    Jag gillar inte Jackie Brown av honom heller, och den är också en sådan som alla gillar. Annars gillar jag Tarantinos filmer skarpt! En annan bra film som jag sett i veckan är Crank, den är sjukt rolig

Visste du skulle gilla Illustrerad Vetenskap, du får väl skaffa en prenumeration! Den kommer ut var tredje vecka tror jag

Vår bokklubb går mest ut på att snacka skit men det är ändå kul att tvinga sig själv att läsa något som man aldrig annars skulle ha läst. Hade aldrig upptäckt Paulo Coelho annars till exempel.
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2010-01-24 00:44:16 följande:
    alltså, den här biten med att de ska fostras till goda världsmedborgare kan väl sägas komma in i yrket, men ibland är de knappt rumsrena! svenska tror jag är ett riktigt tungt ämne,så du gör nog rätt!
    Men det är intressant, fast man måste ha tålamodet att stå ut med uttråkade elever, vilket jag inte tror jag har
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2010-01-24 00:42:40 följande:
    Cranc....låter bekant. Ja, jag SKA prenumerera på Illvet, Vet. värld osv. när jag väl kan undanspara några slantar. Det är en självklarhet Det är nog andra gången jag ser namnet Paulo Coelho ikväll. Det var inte du som nämnde det första gången va? Vilken genre tillhör han?
    Det var nog Sedek som skrev om honom; han skriver lite fantasiinspirerade berättelser. Den senaste jag läste handlade om en tjej som blev häxa i vårt moderna samhälle.
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2010-01-24 00:49:49 följande:
    nähä! jag sa det också för ett par veckor sen!
    Bra att vi är flera som tycker så!
    Nu ska jag sova så gonatt på er tjejer!!!
    Trådkram! {#lang_emotions_flower}
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2010-01-24 00:59:05 följande:
    Önska mig lycka till, jag har tre anställningsintervjuer imorgon!!!
    Lycka till!!!
    Polly S skrev 2010-01-24 01:01:36 följande:
    lycka till! prata begripligt!
    Du är säkert som min bror, mumlar och svamlar en massa. Men han fick jobb ändå
  • Jagbyttenick
    Midka skrev 2010-01-24 10:00:22 följande:
    Tjoho! Jag skröt så fint igår att lilleman sover till nio. Fick jag rätt? N Ä! Han slog upp sina violblå kl 06.57. Jippie!!!!!      NOT!  NÅväl, jag ska inte klaga. Han låg kvar och pratade en stund ochc sen gick han upp och tittade på tv, själv så jag fick blunda fram till kl 8. Problemet är inte att jag vaknar, problemet är att han inte sover = trött = orkar inte med dagen. Vi kollade på Indiana Jones nr två igår med lilleman... Indiana är ganska harmlös med lite pang pang, ont mot gott osv... Den lilla, lilla detalj som vi missat är att i 2 är de nere i en grotta med folk som avgudar Thugguden och ledaren trycker in armen i bröstkorjen på offermänniskan och sliter ut hjärtat sp, han sen håller upp till allmän beskådan.... Oups! Jag hann i alla fall hålla för ögonen på lilleman men han blev så förolämpad att han  låg och grät i kudden i säkert 5 min efteråt.... Vi kommer inte titta på den filmen igen! Inga mardrömmar dock.
    Mmm 07.10 fick jag gå upp Skönt när man kan släppa upp honom själv en stund, det hade ju knappast gått med vår kille Fast din son är fem år eller hur? Det är ju lite skillnad mot 21 månader
    Fast jag förstår att han blir trött, han sover väl inte middag längre?
    Indiana Jones brukar ju inte vara läskiga, bara spännande, men tur att du hann hålla för ögonen iallafall!

Sitter och tittar på sonen som leker snällt och fint bredvid, underbart. Funderar på om vi ska gå ut i solskenet, men hans näsa rinner som en kran och det är faktiskt rätt många minus här för ovanlighetens skull... Enligt väderkanalen känns det som -12 med vinden. {#lang_emotions_undecided} Varken han eller jag gillar ju kylan, men kanske i eftermiddag gör vi ett försök att gå kilometern ner till affären?
  • Jagbyttenick
    Roses skrev 2010-01-24 10:26:34 följande:
    Hej girls :) Nyvaken och yr. Har varken ätit frukost/borstad tänderna eller bytt om....Bläää Tänkte kolla mail och samtidigt säga hej till er ;) Youtube borde tacka mig så många timmar per jag spenderar där :p Maken är och hämtar killarna. Saknar mina sötisar.
    Heeeej
Svar på tråden Tråddödare forts....