Midka skrev 2010-01-24 10:00:22 följande:
Tjoho! Jag skröt så fint igår att lilleman sover till nio. Fick jag rätt? N Ä! Han slog upp sina violblå kl 06.57. Jippie!!!!! NOT! NÅväl, jag ska inte klaga. Han låg kvar och pratade en stund ochc sen gick han upp och tittade på tv, själv så jag fick blunda fram till kl 8. Problemet är inte att jag vaknar, problemet är att han inte sover = trött = orkar inte med dagen. Vi kollade på Indiana Jones nr två igår med lilleman... Indiana är ganska harmlös med lite pang pang, ont mot gott osv... Den lilla, lilla detalj som vi missat är att i 2 är de nere i en grotta med folk som avgudar Thugguden och ledaren trycker in armen i bröstkorjen på offermänniskan och sliter ut hjärtat sp, han sen håller upp till allmän beskådan.... Oups! Jag hann i alla fall hålla för ögonen på lilleman men han blev så förolämpad att han låg och grät i kudden i säkert 5 min efteråt.... Vi kommer inte titta på den filmen igen! Inga mardrömmar dock.
Mmm 07.10 fick jag gå upp

Skönt när man kan släppa upp honom själv en stund, det hade ju knappast gått med vår kille

Fast din son är fem år eller hur? Det är ju lite skillnad mot 21 månader
Fast jag förstår att han blir trött, han sover väl inte middag längre?
Indiana Jones brukar ju inte vara läskiga, bara spännande, men tur att du hann hålla för ögonen iallafall!
Sitter och tittar på sonen som leker snällt och fint bredvid, underbart. Funderar på om vi ska gå ut i solskenet, men hans näsa rinner som en kran och det är faktiskt rätt många minus här för ovanlighetens skull... Enligt väderkanalen känns det som -12 med vinden.

Varken han eller jag gillar ju kylan, men kanske i eftermiddag gör vi ett försök att gå kilometern ner till affären?