• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Anonym (What!)

Tydligen tycker inte att det är tanken som räknas.
    Jag skulle tycka det var jättefint gjort om min kille gjort samma sak.
    Du låter som en extremt bortskämd sak och jag hoppas verkligen inte att du säger något om att du är missnöjd med presenten, då är det antagligen den sista du får.
    Jag skulle inte ge fler presenter till någon som inte hade vett att uppskatta att man ansträngt sig.

• Matillin
    Freddan skrev 2009-12-22 12:14:44 följande:
    Anonym (suck) skrev 2009-12-21 15:01:13 följande: Jag vill ogärna strö salt i såren, men din kille har verkligen blivit blåst av företaget han köpte "intyget". Han kunde lika gärna ha skrivit "intyget" själv. För några år sen var det väldigt populärt med liknande intyg för månen.
    Fast blåst, han betalade bara 300 kr för det.
    Det är väl inte så mycket så man kan kalla det att blir blåst, det är ju vad man slänger ut på en middag.
  • Freddan
    Matillin skrev 2009-12-22 12:23:17 följande:
    Fast blåst, han betalade bara 300 kr för det. Det är väl inte så mycket så man kan kalla det att blir blåst, det är ju vad man slänger ut på en middag.
    Jo, fast en middag känns lite mer reellt liksom. Ett intyg på en stjärna är just inget mer än pappret orden står skrivet på. Och då tycker jag att det är att bli blåst. Men återigen, det är tanken som räknas.
  • Matillin
    Freddan skrev 2009-12-22 12:26:26 följande:
    Jo, fast en middag känns lite mer reellt liksom. Ett intyg på en stjärna är just inget mer än pappret orden står skrivet på. Och då tycker jag att det är att bli blåst. Men återigen, det är tanken som räknas.
    Jo det kan man kanske säga, men ja det är tanken som räknas
  • Freddan
    Valente skrev 2009-12-22 12:33:32 följande:
    Jag hade gråtit av lycka för den presenten.
    FAst inte lika mycket som företaget som säljer denna "produkt".
  • Mumzzan

Jag förstår dig TS. Vilket ofantligt slöseri på pengar! Trams!!!

• Mullepop

du kan ju kanske säga att det var för dyrt,, att du som ekonomisk grubblare hellre vill ha något billigare för annars får du dåligt samvete. Men det är ju onödigt att säga vad Du egentligen tyckte om presenten. och försök att fokusera på att du fick en present för 800 kr (totalt) och att han valde att lägga dom pengarna på dig. Är det nån annan i din närhet som lagt dom pengarna på dig? Nej. Är det någon annan som tänker på dig på det där speciella sättet och ser dig som sin stjärna i sitt liv ? Nej. Var glad för det du Har - inte det du "gick miste om". Jag förstår din besvikelse på sätt och vis,, jag har också fått märkliga presenter under åren när jag förväntat mig så mycket. Tex. ett ex som gav mig en ful sak trots att det var jag som hade gett honom pengar så han skulle kunna ha råd =P. Jag hade då jätteinsisterat på en parfym och lite annat. Men så fick jag ett halsband jag tyckte såg billigt ut. Sen en halsduk jag avskydde färgen på. Jag tänkte lite bortskämt som du "Tänk vad jag hade kunnat få istället för dom pengarna..." men ja - tänk såhär : hellre att du får något värdelöst av någon du älskar än att du får något älskvärt av någon du inte älskar.

• Girlinthecity

Det var väl en jättegullig present! Tråkigt och syd att du väljer att se det som en bit papper.

Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present