• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Dixabilly
    Trocca skrev 2010-01-03 20:11:39 följande:
    nu har även jag gjort 34 minuter av lite blandade övningar. har inte riktigt fattat hur allt hänger ihop än men det löser nog sig....... ni som hållt på ett tag kommer man in snabbare i övningarna sedan eller ska "tränarn" alltid gå igenom? känns som väl långa pauser......................
    Nej om det är yoga och muskler du pratar om så gör den bara det en gång så man vet. Sen går den direkt in på övningen när du gör det nästa gång {#lang_emotions_laughing}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Imperialiss

Här kommer jag med ytterligare en fråga! :)

Måste man ha Ea Sports Active för att kunna använda Ea sports active more workouts? Eller följer dom här bengrejerna med i more workouts också?
    Känns ju dumt att behöva köpa först sports active om det ändå är more workoutspelet man vill ha. Men det kanske man måste?

• mammakalmar

Bengrejen och gummibandet följer inte med Ea sportsmore workout, utan bara med Ea sports active eller så får man köpa det separat, jag tror ialla fall att man kan köpa dem separat.

• pandyb
    Chaplin skrev 2010-01-03 17:26:27 följande:
    Hej på er! Tänkte hoppa in här. Idag har jag köpt Sports Active och kört ett pass. Riktigt kul och riktigt svettigt! Har ingen balansbräda och tycker det är synd att man inte kan köpa dem separat, för det kan man väl inte eller...?
    Jag har egentligen bara Wii Fit PLUS, fick det i julklapp och sökte också runt efter en bräda. Hittade detta: shop.01media.com/info.asp
    Har dock inte beställt därifrån eftersom jag fick låna en bräda från min mans bror.
    Så jag kan inte rekomendera eller säga att dom är bra! Men den finns varje fall!
  • pandyb

Oj efter att ha slappat till mig lite så har jag idag verkligen tagit tag i min träning. tränade i 1½ timme och brännde enligt Wii 370 kalorier.
    (Om man vill bränna många kalorier så rekomenderar jag boxningen & cyklingen)

Är trött i benen!

Dessutom så har vi haft gäster x2 idag och jag fikade inte en endaste liten smula, trots att jag själv hade bakat :)

• Annaluskan

45 minuter träning idag, ställde in på att bränna en glass tror jag det var. Hihi! Men jag är redan less på att det är så långa pauser i wiit... får nog försöka leta redan nu efter nån bättre träning som funkar när jag lessnat på wii... Jag gillar bäst step, boxning och jogging...

• jessapessa

Hallå!

Jag har följt tråden ett tag, men inte skrivit något..
    Jag sätter igång på måndag (ungarna har jullov en vecka till, så tid för träning finns inte denna veckan..)
    Vilket spel har ni? Jag har wii active.. men ingen bräda.
    Jag vill ha brädan, och gärna ett nytt träningsspel till, den här har inge cykling eller yoga som jag vill ha.
    Men vilka spel rekomenderar ni?
    På måndag, som sagt, då joinar jag er här inne i tråden på riktigt =D
    Har en BMI som ligger över 30, så jag har en hel del att gå ner... 
  • Dixabilly
    jessapessa: Wii fit plus har cykling och yoga!{#lang_emotions_laughing}

Hopp, skulle egentligen plugga nu på morgonen meeeen, "råka" slå på mitt wii och har kört 35 minuter SVETT!! Super sula hoop, advanced på joggning och advanced på boxningen, pust! Känns skönt att ha gjort det såhär på morgonen.
    Hade gått upp 0.3 idag, men ja, det va tacos och ostbågar värt hahaha{#lang_emotions_wink}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Imperialiss

Wohoooo pojkvännen överraskade mig med en Wii-konsoll imorse, jippieee!!! Dom hade tydligen fått in i stan nu. Jag har världens snällaste kille ^^

Nu är det bara brädan och det där active sports och more workoutsspelen som fattas. Men det får skickas efter :) Borde gå på nån dag bara.
    Snart snart snart är jag med och tränar! {#lang_emotions_laughing}

Snacka om att jag har noll tålamod. Kom på i förrgår att jag ville träna med wii och hade inte en enda pryl. Nu har jag iaf själva konsollen och det är ju en förutsättning haha :P

• Imperialiss

Åhhhh nu kom min pojkvän igen, nu hade han hittat och köpt nåt som heter Ea active sports personal trainer. Jippieeeee igen. nu kan jag börja träna idag ju, tills jag får wii fit plus.
    Me so happy!! :D

Någon som testat det?

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?