• Dixabilly

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Nu jäklar har jag mig ett Nintendo Wii och ska köpa Wii Fit Plus när butiken slår upp dörrarna igen ;)

Någon mer som håller på eller ska gå ner i vikt med Nintendo Wii?

Vore kul om vi är fler! :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Älskar livet som mamma ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?
  • Imperialiss
    mammakalmar skrev 2010-01-03 17:17:22 följande:
    Du kanske menar Jillian Michels fitness challenge 2010, den är svår att få tag på här i sverige verkar det som har inte hittat något ställe som säljer den faktiskt.Ea sports active är träningsprogram med både styrketräning och konditionsträning, man får ett gummiband och en legstrap med när man köper programet. Man blir rejält svettig.Det finns olika träningsprogram man kan göra man kan även köra en 4veckor challenge där man tränar 2 dagar ledig 1 dag.Jag skulle vilja säga Ea sports active och Ea sports active more workouts ger mycket konditionsträning och man svettas en hel del. Mer än vad jag gör om jag kör Wii fit, har inte Wii fit plus så jag kan inte jämföra där.
    Jamen precis, det var det jag menade. Tack för svaret!! Är förvånad över att nån kunde förstå vilket jag menade efter min snurriga beskrivning haha :)

Ah okej, Ea sports active more workouts låter ju jättebra. Den här legstrap'en är det något man måste ha för att spelet ska fungera? Typ som balance board'en till wii fit plus.
    Har du någon aning om hur mycket det kostar ungefär?
  • Dixabilly
    Anbe: Jihooo :D Vad roligt!! {#lang_emotions_smile}

Själv ska jag och min man unna oss, och feta oss med en påse ostbågar ikväll, och äta tacos. {#lang_emotions_laughing} Man kan fan inte tvätsluta med allt, då går det inte. Gott ska det bli, mööms!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anbe
    Dixabilly skrev 2010-01-03 18:18:52 följande:
    Anbe: Jihooo :D Vad roligt!! Själv ska jag och min man unna oss, och feta oss med en påse ostbågar ikväll, och äta tacos. Man kan fan inte tvätsluta med allt, då går det inte. Gott ska det bli, mööms!
    Japp håller på att utforska alla nya grejer nu!{#lang_emotions_sunny}
    Klart man får unna sig ibland...vi kämpar ju på med wii där i mellan ...eller hur?{#lang_emotions_tongue_out}
    Mumsa på du bara...själv äter jag som bara den idag...men så e d ju födelsedag med{#lang_emotions_wink}
  • humma

Fick ett i julklapp och kör nu på för full. Mest för att jag är nyfiken på om det fungerar.

Har kört 30 min varannan dag och 60 min varannan.
    Ligger just nu på - 1,2 kg men det kan ju bero på andra saker. Har ett BMI på drygt 20 så jag mäter mig för att se om jag kan lyckas trimma till midja och lår. Jag är inte överviktig men skulle vilja gå ned 4 kg, överskott sedan sista graviditeten som jag inte vill släpa på i onödan.
  • linelullan
    Dixabilly skrev 2010-01-03 18:18:52 följande:
    Anbe: Jihooo :D Vad roligt!! Själv ska jag och min man unna oss, och feta oss med en påse ostbågar ikväll, och äta tacos. Man kan fan inte tvätsluta med allt, då går det inte. Gott ska det bli, mööms!
    Klart att man måste få unna sig lite ibland. Själv kommer jag att ha en dag i veckan som jag får unna mig något, fast jag kommer då inte att överdriva så klart.
  • linelullan

Jag är lite nyfiken hur ni andra gör när ni tränar med Wii fit plus..

Tränar ni en viss tid om dagen eller har ni ställt in att ni ska bränna ett visst antal kalorier?
    Kör ni på de färdiga programmen eller har ni gjort ett eget program?
    Vilken/Vilka övningar tycker ni är bäst?

• Annaluskan

Det hära Active More workouts... är det ett komplett "spel" eller måste man ha ettan för att det ska funka? om man ska köpa detta... ska man köpa båda eller räcker det med den senaste plus tillbehören?

• Dixabilly
    linelullan skrev 2010-01-03 18:59:50 följande:
    Jag är lite nyfiken hur ni andra gör när ni tränar med Wii fit plus.. Tränar ni en viss tid om dagen eller har ni ställt in att ni ska bränna ett visst antal kalorier? Kör ni på de färdiga programmen eller har ni gjort ett eget program? Vilken/Vilka övningar tycker ni är bäst?
    Jag har som gräns att träna 60 minuter minst varje dag, om det så är 5 minuter där och 30 minuter där, så är det en timme jag siktar på, men ibland blir det en halvtimme, och som idag, INGET, skönt! Tänkte ha en vilodag i veckan! :)
    pezz skrev 2010-01-03 18:19:24 följande:
    har inte läst igenom tråden men är det någon som lyckats ? sånt fall hur mycket har ni gått ner?
    Jag har tränat i 7 dagar och minskat 2 cm i midjan och gått ner 1,5kg. Min man har nästan gått ner 4 kg, helt otroligt.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Trocca

nu har även jag gjort 34 minuter av lite blandade övningar. har inte riktigt fattat hur allt hänger ihop än men det löser nog sig....... ni som hållt på ett tag kommer man in snabbare i övningarna sedan eller ska "tränarn" alltid gå igenom? känns som väl långa pauser......................

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?