Jamen "gegget" kommer ju från din livmodertapp!
Smaka på det eller gör nån annan "undersökning" så ser du att det inte är sperma. När jag tar ut min FemCap ligger sperman oftast i vecket om sperman är av den klimpiga sorten, annars så åker den ut väldigt fort när jag går på toaletten efter samlaget.
Om du går in på
www.familjeplanering.se kan du läsa mer om hur olika sekretet från livmoderhalsens insida ser ut. Efter mens vitt klibbigt, Sen med filmjölk och vid ägglossing genomskinligt och klart. Precis efter ägglosning kan det vara lite blod. Och sen blir det mindre och klibbigt och före mens kan det bli mer flytande igen.
Börjar du föra dagbok över detta och lär dig ditt eget mönster nehöver di bara använda FemCap de dagar du är fruktsam och några säkerhets dagar för och en efter. FemCap gör det superenklet om man vill lära sig sekretmetoden.
Har man ätit p-piller har man ju inte en susning om ur ens egen fruktsamhetscykel funkar utifrån sekretet från livmoderhalsen.
Eller, de flesta har det inte ändå.
Låter ju i alla fall som din FemCap sitter bra.
Hörde om ett uttagningstips, använd en virknål nr 10 och för in mellan kanten och slidan , kroka tag i kanten längst in och dra med dig FemCap ut. Ja förutom bandet då, som man kan läsa om på den amerikanska hemsidan, eller gummisnodd.