• Anonym

FemCap, var hur osv?

Hur fungerar det? Ni som testat hur känns det?
    Hur fungerar gelen, stor risk för att man reagerar mot den?
    Har de flesta bm mottagningar någon koll på den och vart kan man vända sig?

Har fött ett barn förr....

Min livmodertapp sitter ofta väldigt långt ner (kanske 4 cm in) påverkar det?

• Svar på tråden FemCap, var hur osv?
  • Anonym

jag trodde man skulle ha stor om man fött vaginalt helt enkelt?
    lutar åt att beställa en ändå iaf om det går så snabbt. men ur vet man storlek om det int eär så som de säger?

• Anonym (Pessartjej)

Om man fött vaginalt- Stor. Om man aldrig varit gravid Liten. Men det kan ju vara att man kan ha haft ett mycket tidigt missfall utan att märka det. är man tveksam om det- Mellan.

Fast bäst om man ber sin barnmorska/gynekolog att de skaffar FemCap så man kan prova där ifall man nu är osäker.
    Men Sara Maria, om du har för liten så kan den alltså glida av när den får en puff. Så det är nog Mellan för dig. Även om den sitter på plats när du promenerar... På hemsidan står det att man får halva priset om man behöver en annan storlek. Fast det är ju lite trist ändå. Du får väl sälja din begagnade billigt här på FL =)
  • Anonym

Jag har beställt en stor men de fanns inte inne för stunden då det varit problem med leveransen fick jag mail om. Jag hoppas iaf den dyker upp snart :)

• Anonym (Pessartjej)

Vad synd att du inte skulle ha en liten, då hade du ju kunnat köpa det begagnade pessaret av SaraMaria. Tänk vad miljövänligt ha ha.

"Jag är miljövän och använder pessar, och jag är ännu mer miljövän för jag har ett begagnat!Men jag är mest miljövän, för jag är med i kvarterets pessarpool och ska få ha det på onsdag..."ha ha ha..
    Fördel med pessar, man blir inte tråkig och deppad som , i alla fall jag blev, p-pillerätare.
  • SaraMaria

Jag vet inte hur pryd jag är men det ändå som talar emot kollektiva pessar är väl kanske en smittorisk om ngn har en könsjukdom?
    jag är inte alls peppad på att köpa ett nytt! 400 spänn är ju inte så mycket men ändå.
    Såg att femcap nu finns på facebook! man kan bli ett fan till femcap...

• Frk Svår
    SaraMaria skrev 2010-01-08 18:13:46 följande:
     Såg att femcap nu finns på facebook! man kan bli ett fan till femcap...
    Haha, ja, jag vill ju gärna att halva mina arbetsplats (som jag har som vänner på FB) ska veta vilket p-medel jag använder

(Använder inte FemCap visserligen, men är klart intresserad av att börja)
  • SaraMaria

Nej jag fattar vad du menar, man kanske inte vill visa vad man använder för preventivmedel på facebook.

OT:
    Men egentligen anser jag att det är helt sjukt att det ska vara något det är hysch-hysch kring, att man ska skämmas för att prata om det... Vafan, Varför ska man inte det?
    Det känns som exakt samma fenomen varför så många skäms för att prata om mens eller "det kvinnliga könsorganet" (jag säger fitta). Typ väldigt gammaldags, allt som hör till kvinnans kropp ska gömmas och döljas. och man ska inte vara stolt över ett nytt bra preventivmedel utan prata i tysthet

Jag tycker att femcap lät ska kunna vara ngt man vill vara ett fan till på facebook, för att visa att man stödjer dess spridning här i Sverige, att man är emot hormonella preventivmedel, att man vill sprida det till andra kvinnor (och män) och göra dem uppmärksamma på att det finns ett nytt alternativ som många skulle kunna dra nytta av.

så. nog för i dag. (please, om ngn vill svara på det här, skippa alla "radikalfeminist" påhopp m.m)

• Frk Svår
    SaraMaria skrev 2010-01-08 18:45:01 följande:
     Jag tycker att femcap lät ska kunna vara ngt man vill vara ett fan till på facebook, för att visa att man stödjer dess spridning här i Sverige, att man är emot hormonella preventivmedel, att man vill sprida det till andra kvinnor (och män) och göra dem uppmärksamma på att det finns ett nytt alternativ som många skulle kunna dra nytta av. så.

Det köper jag till 100 %, hade jag testat FemCap och gillat det hade jag gärna viljat bidra till att det sprids. Jag vägrar använda hormoner igen eftersom min sexlust försvann i princip helt och hållet. Himla bra p-medel eftersom man aldrig vill ha sex. Det är SÅ skönt att känna att kroppen fungerar som den ska, att känna sig kåt osv.

Pessar eller FemCap verkar ju helt jäkla suveränt! Kondom är lite tröttsamt att använda i längden, spiral vill jag inte ha osv. Men här har man ett medel som verkar vara smidigt.
  • Anonym (intresserad)

jag fick in den i alla fall! Frågan är som sagt om man kan ha sex. Jag hade dock stora svårigheter att få ut den...Jäklar det var vacuum!  Efter en studs grävande gick det bra, måste öva på tekniken. Tyvärr är maken bortrest så vi har inte provat den live ännu.

Jag tror att detta kommer bli det nya p-pillret! Som sagts ovan så är det så skönt att slippa hormonerna! Enda nackdelen är att man inte kan skjuta på mensen om tex ska på semester. 

• Frk Svår
    Anonym (intresserad) skrev 2010-01-08 19:35:00 följande:
    Enda nackdelen är att man inte kan skjuta på mensen om tex ska på semester. 
    Det kan du ju göra utan att behöva äta p-piller. Man måste iofs gå till barnmorska och få recept men det funkar ju...
Svar på tråden FemCap, var hur osv?