• Anonym

FemCap, var hur osv?

Hur fungerar det? Ni som testat hur känns det?
    Hur fungerar gelen, stor risk för att man reagerar mot den?
    Har de flesta bm mottagningar någon koll på den och vart kan man vända sig?

Har fött ett barn förr....

Min livmodertapp sitter ofta väldigt långt ner (kanske 4 cm in) påverkar det?

• Svar på tråden FemCap, var hur osv?
  • Anonym (köpt femcap)

Min luktar iaf inget, har du snöre på din? Kanske är så att det suger åt sig och börjar lukta funky?

• Alyana
    Anonym skrev 2010-01-22 02:05:15 följande:
    pojken kanske kände den här, han minns inte just nu. så inte så det sörde iaf. Han tror att han kände av den säger han nu....Menar ni att eran inte luktar efteråt!?
    Du har inte vaginos då?
    Brukar oftast lukta lite som fisk då....
    Annars ska det bara dofta lite fränt från vaginan/sekretet.
  • Alyana

Men Toxic Chock Syndrom tror jag inte att man får av att ha ett pessar inne i 24 tim....
    Nu är ju visserligen femcap godkänd för upp till 48 tim men då har den också genomgått nogranna testningar och är godkänd av FDA, USA.s motsvarighet till vårt läkemedelsverket.
    Om man tar ut och tvättar sitt pessar efter max 24 tim (med Milex) och max 48 tim (med femcap) så är det ingen fara för TCS.
    Vet inte ens om et någonsin har hänt med pessar...?
    Tror däremot alltså att det kan handla om vaginos, som ju är en vanlig åkomma.

• Anonym (Pessartjej)

Man ska ju tvätta av den efteråt med tvål och vatten och det tar bort 99,9% av alla ev bakterier etc. Och då ska den verkligen inte lukta. Man ska ju inte ha nån pågående infektion när man börjar med FemCap. Kanske bra att kolla upp det. Och skicka iväg mannen också ifall man inte vet säkert.

Ingen har fått Toxic Chock  Syndrom med pessar eller menskopp.
    Bara tampong.
    Och det är betydligt fler som dött av att ha fört in snoppar....
    Över 7 miljoner kvinnor dör varje år pga graviditetsrelaterade orsaker och hur många har inte dött av HIV.
    Borde kanske vara lag på att det ska finnas en varningstext på varje penis? ( För de utan humor. OBS skämt!)
    Det är faktiskt fler som dött av p-piller i Sverige de senaste årtiondena än av graviditet. ( ca 50 st) men det är ju för att så många fler äter p-piller än är gravida förstås.
    Alla pessarer och menskoppar är godkända av varje lands läkemedelsverk. Fast de inte är läkemedel utan medicin tekniska produkter.
    Och det är oftast sperman som gör att det luktar, vid bakteriell vaginos t ex. Så det är efter samlag man stinker.
    Gammal rolig historia:
    Blind man går förbi fiskaffär och säger glatt:Hejsan flickor!
  • Anonym
    Anonym (intresserad) skrev 2010-01-23 07:04:44 följande:
    tcs= tampongsjukan: www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/S.../
    rätt allvarliga symptom, så den ä rjag rätt säker på att jag inte har.

jag ska kolla upp vaginos, det lät troligt, inte använt femcapen mer iaf. men jag tänkte nog testa mig för några sjukdommar ändå. Är det gratis? vart gör man det?
  • Anonym (Pessartjej)

Närmaste könsmottagning eller hos din barnmorska. Och har du nån infektion så tvätta FemCap väldigt noga innan du använder den igen.

Och bli friska bägge två innan ni har sex.
    Ja det är gratis.
  • Anonym
    Anonym (Pessartjej) skrev 2010-01-24 12:13:31 följande:
    Närmaste könsmottagning eller hos din barnmorska. Och har du nån infektion så tvätta FemCap väldigt noga innan du använder den igen. Och bli friska bägge två innan ni har sex. Ja det är gratis.
    vi är inte två utan fler... beroende på sjukdom gällande att bli friska innan tex vaginos skulle man ätit antibiotika i några dagar innan. helt enkelt så följs väl råden ang det från läkaren
  • Anonym

har btw inga snören utan petar in fingret under kanten vilket funkar rätt bra (som många andra här).

könsmottagning.. är det gynekolog typ?
    funderar på att ringa mvc et,för de borde väl kunna hjälpa?

• Anonym

hur långtid tar svaren att få?

Svar på tråden FemCap, var hur osv?