• Anonym

FemCap, var hur osv?

Hur fungerar det? Ni som testat hur känns det?
    Hur fungerar gelen, stor risk för att man reagerar mot den?
    Har de flesta bm mottagningar någon koll på den och vart kan man vända sig?

Har fött ett barn förr....

Min livmodertapp sitter ofta väldigt långt ner (kanske 4 cm in) påverkar det?

• Svar på tråden FemCap, var hur osv?
  • Anonym (intresserad)

tack för tipsen! Jag har inte särskilt korta fingrar, jag har provat ett par gånger till och en gång fick jag faktiskt ut den utan att gråta blod, dock tog det typ 40 minuter i lördags. Inte precis smidigt, dessutom tycker jag att den liksom trycker mot livmodern så jag får ont. Jag tror inte att det rotande och tryckande jag får ägna mig åt nu är särkilt nyttigt, jag är rädd att jag skadar mig, dessutom är drar jag mig för att sätta in den (och  ha sex eftersom jag vet hur jobbigt det blir), så det känns inte som FemCap är något för mig, tyvärr! HAde verkligen hopp om det skulle fungera. Ska beställa tid hos en BM för att prova milex istället.

• Anonym (Pessartjej)

Det ska verkligen inte gör ont att ha FemCap ( eller Milex). Inte att sätta in den heller. Då ska man ta kontakt med sin barnmorska. 

Ta med din FemCap. Och om du inte får den att funka, lycka till med Milex i stället. För pessar ÄR bra. Om de funkar och man gillar just sitt. Vilket det än är.
  • Anonym (Nöjd med Milex!)
    Anonym (intresserad) skrev 2010-01-18 10:15:50 följande:
    tack för tipsen! Jag har inte särskilt korta fingrar, jag har provat ett par gånger till och en gång fick jag faktiskt ut den utan att gråta blod, dock tog det typ 40 minuter i lördags. Inte precis smidigt, dessutom tycker jag att den liksom trycker mot livmodern så jag får ont. Jag tror inte att det rotande och tryckande jag får ägna mig åt nu är särkilt nyttigt, jag är rädd att jag skadar mig, dessutom är drar jag mig för att sätta in den (och  ha sex eftersom jag vet hur jobbigt det blir), så det känns inte som FemCap är något för mig, tyvärr! HAde verkligen hopp om det skulle fungera. Ska beställa tid hos en BM för att prova milex istället.

Så synd att du fått problem med cervix-pessaret.
    Kanske är det för liten storlek?
    Trist eftersom femcap är så dyr i inköp också......

Bra att du testar Milex med!
    Tror inte att du får samma problem med den.
    Hoppas bara att din BM kan prova ut så du får rätt storlek, för då är det verkligen smidigt!
    Milex även kostar mindre än hälften av vad femcap gör.

Lycka till i fortsättningen!

• Anonym

Här fungerade det rätt snabbt ändå... Några försök. hiskelig att få ut vid upphetsning då livmodertappen dragit sig bakåt. när det inte sker är det nu en barnlek att få ut den.
    Men den luktar pyton (och jag menar verkligen pyton!) ska den göra det?
    Gelen smakar ju apa (den som inte testar får inte veta..) och när den suttit inne så luktar det. Kanske är de ti kombi med sperma, jag vet faktiskt inte, men det luktar mer än acceptabelt iaf. Femcapen saneras efteråt men jag vet inte om det hjälper, den luktar nog ändå. Nog illa för att jag inte ska trivas med den...

Men att få ut den, jag har ett ben på toaletten (dvs högt) och sedan tar jag in ett finger bakom ena kanter och puffar bort den.

Vid sex så känns den väldig tom jag lagt den fel (utgår att de tär därför) men det försvinner kanske med lite mer tränning.

Problemen är två här 1. lukten 2. att jag inte ltiar på att den fungerar. den sitter på plats och jag har haft sex under äl så jag känner mig nojig... jag skulle gärna se fler undersökningar i frågan.

• Anonym (intresserad)

skam den som ger sig. Jag fick ingen tid hos BM snabbt nog så jag bestämde mig för ytterligare ett försök.

Satte fast ett snöre (från en slaktad tampong) och övade då var det helt ok att få ut den. Provade till och med sex, som var bättre än sist men inte optimalt, han känner den fortfarande  även om det var mindre denna gång (han har stor). Vågar dock inte lite på den så han ryckte också. Nu hade jag inte tid att göra en gynekologisk utgrävning på morgonen så den sitter kvar nu och jag känner inte av den. Tyvärr hittade jag vid en snabb inspektion imorse inte heller snöret..

TS: jag tror verkligen inte att det ska lukta. hur länge har du haft den inne? Och luktar du även efter du tagit ut den. Jag läste en del på den usa sidan femcap.com Är inte lukt en första indikation på TCS?

Blir ni lika våta som förrut eller blockar den liksom?

• Anonym (köpt femcap)

Jag har fått hem min femcap och provade glatt att stoppa in den, efter några timmar tänkte jag prova att ta ut den. Vilket slutade med att både jag och min sambo stod o grävde (vi turades alltså om att gräva), jag svettades som en gris och trodde att det skulle bli en tur till akuten för att få ut den. Efter 50 min kom den ut, jag vet inte om det beror på att vi båda är utrustade med korta fingrar eller om den ska sitta så fasansfullt hårt.

Nu har jag köpt ett snöre som jag knutit fast i den och då går det att få ut den men snöret är ganska brett och det känns när man stoppar in fingrarna. Såg att någon provat med tampongsnöre, vilket kanske hade varit smartare. Hursomhelst, jag undrar helt enkelt vilket snöre ni andra har använt, som har fungerat och inte försvunnit därinne. Såg att tampongsnöret var spårlöst borta för den som provat detta. Sen undrar jag också hur det känns, eller om det känns, för era män när ni har Femcap inne.

Jag hoppas verkligen att det här ska fungera, vill inte hålla på med alla de saker jag testat tidigare igen.

Är det förresten någon annan som också har korta fingrar som har ett bra tips på att få ut den, förutom snöret då?

• Anonym (intresserad)

köpt femcap: kunde låta bli att skratta högt när jag läste ditt inlägg! Så skönt att det inte bara är jag som verkar ha svårt! Jag har också varit på väg till gynakuten flera gånger.  Sist fick jag faktiskt ut den fast jag inte hittade snöret, som tur var hade jag knutit fast det hårt. Jag var rädd att jag skulle behöva åka in till akuten för att hitta snöret, det hade ju varit snopet när faktiskt fått ut det där tefatet!

Varje gång jag sitter på huk och gräver så kommer jag att tänka på ett avsnitt ur Doctor House där det kommer in en man med en Oscarsstatyett i ändtarmen. Jag känner mig ungefär på samma sätt

Jag undrar också hur det känns för de flesta män, det är ju liksom helt omöjligt att de inte ska känna av den förutsatt att han har längre snopp än ett finger.

Jag tror det där med snöre är svårt, det blir ju liksom uppbankat om man lyckas ha sex med femcapen inne. Jag har dock ett tips till andra femcap inkompetenta:

jag trädde en lång tandtråd genom handtaget när jag satte in den, då kan man provdra lite och sitter den för löst är det fel. När man tror den sitter rätt drar man ut snöret i ena änden.

Annars har jag inga tips för att få ut den, en gång funderade jag allvarligt på att använda ett skohorn. Jag tycker handtaget skulle vara lite länge så man lättare kunde få in fingret mellan handtaget och kupan.

Man kan kanske ta en lååååååååång tråd och och knyta fast den runt låret. I så fall tror jag på tandtråd (jag hade utan mintsmak), den är mycket stark och smidig.

• Anonym (köpt femcap)

Haha, skohornet kom jag inte att tänka på däremot funderade jag på om en tång kunde petas in där för att få tag i kanten. Tyvärr hade vi bara avbitare så jag hoppade den idén.

Vi har iaf testkört den och det fungerar bra, även om vi hade svårt att fokusera. Han kände den men inte så att det störde, det är dessutom skillnad på hur mycket han känner den beroende på ställning. Mycket intressant det här!

Jag är nöjd iaf, vi får se hur det blir efter lite fler tester.

Bra tips med snöret runt låret! Kan ju iofs bli en aning bökigt om man ska ha den inne i två dygn, men vad gör man inte för att slippa en timmes övningar för att få ut den.
    Håller med om att handtaget borde vara större, jag har den minsta storleken och då är det verkligen omöjligt att få in ett finger under det.

Jag tror man lär sig efter ett tag så det blir till att öva.

Det konstiga tycker jag är att jag inte känner när han stöter i den, med tanke på hur obehagligt det är om han slår i botten så att säga så borde jag känna när han stöter i den här också. Men jag vet inte.

Hur har den upplevts av andra? Både partner och dig själv, känner alla killar den eller? Har alla haft problem att få ut den i början?

• Anonym

pojken kanske kände den här, han minns inte just nu. så inte så det sörde iaf. Han tror att han kände av den säger han nu....

Menar ni att eran inte luktar efteråt!?

Svar på tråden FemCap, var hur osv?