Ja, det är märkligt med all denna negativitet inför pessar, som ju inte ens har nån grund faktiskt. Förut sa man att det är omodernt, kladdigt och osäkert. Men det är ju faktiskt en väldigt modern metod om man tänker på miljömedvetenhet, material och att menskopp också är "inne". Kladdigt är det ju inte heller med FemCap och den nya gelen.
Och om man använder sunt förnuft så är säkert FemCap säkrare än kondom, just för att man inte behöver sätta in den när man ska ha sex. Lätt att strunta i det då.
Och med tanke på alla miljarder som läkemedelsbolagen tjänar så är det ett rent löjligt resonemang. Hon som har tagit hit Femcap verkar ha gjort det av ideologiska skäl mer. Och jag tänker då ha min FemCap längre än två år, ja om den inte går sönder då.
Man tycker gynekologer borde vara glada över att alla som nu inte vill ha hormoner har ett alternativ till. Om de vill väl alltså, men de är extremt negativa till Naturlig Familjeplanering också.
Fast det handlar kanske då om att inte gynekologerna " har makten". Och de flesta får faktiskt pengar från läkemedelsindustrin, på olika sätt. Och vill man bli professor ska man ju forska och var kommer forskningspengarna i från för det mesta?
Men det vore bra om man fick fler att forska på femcap faktiskt. Just i Sverige, på både infektionsskydd och effektivitet. Men också vad folk egentligen tycker om den och varför man valde den. Och INTE p-piller. Fast den tar ju inte bort mens o mensvärk.
Nä, jag tycker det är bra att man tar reda på saker själv och via såna här forum hjälper varandra.
När jag var hos en gynekolog, så passade jag på att visa min FemCap och ville tipsa. Det skulle jag INTE gjort. Han hade helt uppenbart inte sett en Femcap förut, men sa direkt att det där rekommenderar vi verkligen inte och var rent otrevlig.
Men du, Sara Maria, inte ska den åka av. Min kan snurra runt, så långa sidan kommer fram, men det gör ju inget. Du kanske ska byta storlek? Skriv och fråga. Jag har fått svar direkt både när jag skrivit till svenska, men även amerikanska sidan.