• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Jessa6
    Pejgan skrev 2010-03-05 12:57:33 följande:
    Är det bara för mig som det går jättesegt och långsamt? Jag vet verkligen inte vad jag gör för fel och jag går ner 1-2 hekto i veckan
    Samma här, är så tråkigt, idag har jag struntat i allt och ätit det jag velart och ikväll blir det fest så jag börjar på månda gigen tänkte jag.
  • Ronjan709
    Pejgan skrev 2010-03-06 10:32:54 följande:
    Ja jag är bara rädd att jag ger upp om det inte släpper snart. Så här långsamt har det aldrig gått förr.
    ja jag förstår känslan att vilja ge upp men gör INTE det för det är så underbart när man tappat ngra kg även om det tar lite tid.
     Nu när jag gått ner 2,1 kg (eller mer missade vägningen förra veckan) så börjar faktiskt min gamla midja komma fram lite . I alla fall urskiljas. Ser stor skillnad om jag kollar på kort sen i julas då jag bara var stor överallt. DET får mig att känna mig peppad att forsätta. Sen kanske jag inte når målvikt i maj som jag tänkt utan snarare sept/oktober men om jag inte fortsätter kommer jag ju aldrig nå målvikten och bli som jag var innan jag fick barn utan då kanske jag bara ger upp o trycker i mig semlor o chips o cocacola typ varje dag o får fortsätta gå omkring i gravidtunikor o tajts resten av livet. Då är det bättre att det går lite sakta men i alla fall neråt
  • Ronjan709
    Pejgan skrev 2010-03-05 21:33:54 följande:
    "jaa.. jag vet faktiskt inte du är så ung det borde gå snabbare". Men jag får helt enkelt skriva ännu mer noga och dra in ännu mer på veckopointsen.
    Väga nogrannare är säkert bra men dra inte in på bonus pointsen så mkt . För då kommer du att ge upp snart. Det är ju tack vare att man har dem o kan unna sig lite då och då som det trots allt känns ganska lätt att följa viktväktarnas system. Blir det får tråkigt tror jag man ger upp snabbare. I alla fall fungerar jag så
  • uniMog

Sia75, ja jag håller med dig i princip men jag förstår inte vad som händer. Jag har varit med förr och då hållt en helt annan viktminskning. Nu med det här programmet händer ingenting.. det är så frustrerande!

Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
  • Ronjan709
    Pejgan skrev 2010-03-07 14:43:07 följande:
    Sia75, ja jag håller med dig i princip men jag förstår inte vad som händer. Jag har varit med förr och då hållt en helt annan viktminskning. Nu med det här programmet händer ingenting.. det är så frustrerande!
    Hur lång tid har du försökt nu? Kanske borde ge det 2 mån i alla fall o utvärdera sen?

Jag fick skriva ut allt jag ätit o visa min konsulent o hon tyckte det var bra men att jag alltid borde lägga mer poäng på frukosten. (åt i bland för bara 5-6 pp) Nu äter jag 8 pp till frukost. Annars hade hon inte mkt att anmärka mer än att om man är stressad eller sover dåligt så är det mkt svårare att gå ner i vikt pga hormonerna sviktar på ngt sätt. Har du skrivit ut dina dagar o visat konsultenten? kanske finns ngt mer tips för dig
  • Ronjan709
    Pejgan skrev 2010-03-07 14:43:07 följande:
    Hur många kg har du att gå ner förresten?
    Ju mindre man har ju svårare är det så hon också till mig. Ja hade 10 kg men nu är drygt 2 i alla fall borta
  • uniMog
    Liljan75 skrev 2010-03-07 14:51:59 följande:
    Hur många kg har du att gå ner förresten? Ju mindre man har ju svårare är det så hon också till mig. Ja hade 10 kg men nu är drygt 2 i alla fall borta
    haha... ja... jag har 23
    Men det blir nog bra. Det är en jobbkurs så jag ska gå de 12 veckorna iaf.
    Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
  • Baby

Hmm, 7 pp kvar inför kvällen. Hur använder man dom på bästa sätt utan att äta godis?? (vilket jag har gjort hela helgen, huga...)

• Ronjan709
    Pejgan skrev 2010-03-07 14:58:06 följande:
    haha... ja... jag har 23 Men det blir nog bra. Det är en jobbkurs så jag ska gå de 12 veckorna iaf.
    Ja det är ju lite mer. Det kan ju ta lång tid att gå ner. 2 hekto i veckan blir väl ca 10 kg på ett år. Hur lång tid har du tagit att lägga på dig dem? Eller är det också efter graviditet?
    Ja du får väl utvärdera efter de 12 veckorna i så fall.
    Motionerar du? det gör inte jag o jag tänker också att förhoppningsvis när det blir varmt ute i vår o sommar så kommer jag vara ute o gå med vagnen mkt mer o då kanske man börjar gå ner snabbare.
  • Ronjan709
    Baby skrev 2010-03-07 18:37:17 följande:
    Hmm, 7 pp kvar inför kvällen. Hur använder man dom på bästa sätt utan att äta godis?? (vilket jag har gjort hela helgen, huga...)
    smörgås? yoghurt o musli? nötter?
    Önskar jag hade 7 pp kvar!
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna