• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Flyssel

-2,5 kilo på 6 timmar, det ni!! Visserligen berodde det på den värsta magsjuka jag någonsin upplevt, och jag lär ju gå upp allt igen när jag kan börja äta, men det var ändå kul att se så små siffror på vågen för första gången på flera år...

• Gulletuss

Ha ha ha!!!

Ja nyssel, det gäller att se positivt på det hela! 

Hoppas du kryar på dej!

• uniMog

Är det bara för mig som det går jättesegt och långsamt? Jag vet verkligen inte vad jag gör för fel och jag går ner 1-2 hekto i veckan

Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
  • Baby
    Pejgan skrev 2010-03-05 12:57:33 följande:
    Är det bara för mig som det går jättesegt och långsamt? Jag vet verkligen inte vad jag gör för fel och jag går ner 1-2 hekto i veckan
    Hur mycket vatten får du i dig på en dag? Äter du mycket duoval? Utnyttjar du din veckobonus?
  • uniMog
    Baby skrev 2010-03-05 14:07:15 följande:
    Hur mycket vatten får du i dig på en dag? Äter du mycket duoval? Utnyttjar du din veckobonus?
    Vatten - Minst 1½l oftast 2.

Duoval - nej kanske 3 ggr på 5 veckor.

Veckobonusen - tja. Jag låter inte bli den helt och märker ingen skillnad i viktnedgång om jag äter 1 eller 40 av den.
  • Baby
    Pejgan skrev 2010-03-05 14:12:17 följande:
    Vatten - Minst 1½l oftast 2. Duoval - nej kanske 3 ggr på 5 veckor.Veckobonusen - tja. Jag låter inte bli den helt och märker ingen skillnad i viktnedgång om jag äter 1 eller 40 av den.
    Fan va skumt då. Vad säger din konsulent?
  • Baby

TYPISKT! Både jag och lillbebis är ordentligt sjuka så jag kundeinte åka och väga mig igår. Hade verkligen velat göra det. Nu är det en hel vecka kvar.... Bläää

• uniMog
    Baby skrev 2010-03-05 19:58:47 följande:
    Fan va skumt då. Vad säger din konsulent?
    "jaa.. jag vet faktiskt inte du är så ung det borde gå snabbare". Men jag får helt enkelt skriva ännu mer noga och dra in ännu mer på veckopointsen.
  • Ronjan709
    Pejgan skrev 2010-03-05 21:33:54 följande:
    "jaa.. jag vet faktiskt inte du är så ung det borde gå snabbare". Men jag får helt enkelt skriva ännu mer noga och dra in ännu mer på veckopointsen.
    I mitt fall går det också ganska sakta men min konsulent sa att det kan bero på att jag inte sover på nätterna. Har barn som pga sjukdom inte kan sova så mkt. Sover du dåligt eller stressar? Jag är endå glad så länge det går neråt fast man hade ju önskat det skulle gå snabbare... 
  • uniMog

Ja jag är bara rädd att jag ger upp om det inte släpper snart. Så här långsamt har det aldrig gått förr.

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna