• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • uniMog
    rogerbl skrev 2010-03-09 08:04:56 följande:
    Hej. Funderar på att testa VV men undrar lite vad systemet med ProPoints innebär. Blir man mätt? Får man dricka vin? Vinner man något på att träna? /Roger
    Blir man mätt?
     - Ja om man äter rätt saker. Äter du chokladbollar och bearnaisesås blir du inte mätt.

Får man dricka vin?
     - Ja, men det minskar så klart på mängden annan du kan äta/dricka.

Vinner man något på att träna?
     - Ja, desto hårdare intensitet desto mer. Långsamma promenader ger ganska lite, intervallträning ger ganska mycket.
    Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
  • Flyssel

Det blev -2,2 kilo efter magsjukeveckan och jag fick bannor av datorn för att jag hade gått ner för mycket. Men det är inte mycket jag kan göra åt det och jag lär ju få plus på vågen nästa vecka istället, när kroppen är helt återställd.

Kaxmaja skrev 2010-03-08 21:55:06 följande:
    Fick det att fungera. Jag är ju kanske inte 169meter lång

He he, du är inte ensam om att vara jäkligt lång De tyckte inte att jag behövde gå ner något med min vikt fördelat på 177 meter...

rogerbl skrev 2010-03-09 08:04:56 följande:
    Hej.Funderar på att testa VV men undrar lite vad systemet med ProPoints innebär.Blir man mätt?Får man dricka vin?Vinner man något på att träna?/Roger

Du får äta och dricka precis vad du vill, men allt motsvarar ett visst antal ProPoints och du har en begränsad mängd sådana för varje dag. Sedan får du varje vecka en klump med extrapoints som du väljer själv om du vill utnyttja eller inte. Och mätt blir du om du väljer bra mat som ger mättnad med lågt antal ProPoints.

• Kaxmaja
    Aiwendil skrev 2010-03-09 08:14:51 följande:
    Japp! Men oj, det blir ju massa gröt Jag brukar äta en halv dl gryn som blir gröt (blir ju mer då) och sen 2 msk äppelmos och 1 dl mjölk... då blir det 4,5 pp och jag blir mätt och gla
    Jag gjorde efter receptet som stod på förpackningen bara. Och ja det blev en jäkla massa gröt haha. Som tur var fick jag itne ha den ifred. 2åringen skulle minsan smaka han med

Nyssel skönt att vi är flera långa här inne
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • rogerbl
    Tack för svar!
    Som jag fårstått det så får man individuella poäng utifrån sina förutsättningar.
    Vinner man något på att utnyttja färre än dagsransonen?

Pejgan skrev 2010-03-09 08:15:15 följande:
    Får man dricka vin? - Ja, men det minskar så klart på mängden annan du kan äta/dricka.
    Hur stort är ett glas rödvin och hur många PP kostar det?
    Pejgan skrev 2010-03-09 08:15:15 följande:
    Vinner man något på att träna? - Ja, desto hårdare intensitet desto mer. Långsamma promenader ger ganska lite, intervallträning ger ganska mycket.
    Vad ger ett spinningpass på 55 minuter?

/Roger
  • uniMog

Vinner man något på att utnyttja färre än dagsransonen?
     - Tja.. Om du har några få points över behöver du ju inte trycka i dig något bara för att men det är inte meningen att du ska konstant äta för lite för att gå ner fortare. Konceptet bygger på att lära dig äta rätt saker i rätt mängder. Långsiktigt och hållbart.

Hur stort är ett glas rödvin och hur många PP kostar det?
    - 2dl 5pp, motsvarande tex 200g fläskfilé, 150g kokt pasta eller en 60g kanelbulle

Vad ger ett spinningpass på 55 minuter?
     - Jag tror det är olika baserat på din vikt, jag skulle få mellan 4 och 11pp beroende på hur tufft jag kör. (11 om jag kör hårt i 55 min, 4 om jag kör medeltufft hela tiden så kanske 6-7 är rimligt om man kör intervall)

Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
  • rogerbl

Är det någon som testat någon annan metod än VV?
    Varför skall man välja VV före alternativen?
    (jag vill inte gå på möten så om det är en anledning så undrar jag om det finns fler)

/Roger

• Baby
    rogerbl skrev 2010-03-09 09:38:49 följande:
    Är det någon som testat någon annan metod än VV?Varför skall man välja VV före alternativen?(jag vill inte gå på möten så om det är en anledning så undrar jag om det finns fler)/Roger
    Ja guuud. Jag har nog testat varje metod som finns, och några till. Men jag har vart med i viktväktarna flera gånger och jag vet innerst inne att det är det enda som funkar långsiktigt för mig.
  • Jessa6

Vägning i morgon, denna veckan har varit kaos, måste börja ta mig i kragen om jag ska visa mig i bikini i sommar...*puh*

• tessanpower
    rogerbl skrev 2010-03-09 09:38:49 följande:
    Är det någon som testat någon annan metod än VV? Varför skall man välja VV före alternativen? (jag vill inte gå på möten så om det är en anledning så undrar jag om det finns fler) /Roger
    Har inte provat så många andra alternativ, men ändå försökt på egen hand väldigt många gånger utan varande resultat.

Med VV har jag lärt mig att njuta av maten jag äter, jag har helt slutat att tracka ned på min egna kropp och jag har inte dålligt samvete längre när jag äter något onyttigt för jag har ju liksom valt det med min PP. Snart har jag nog slutat känsloäta också och det betyder mycket för mig.
  • Kaxmaja

Blev bjuden på kantarellsoppa till lunch. Tror det var en påsvariant hon gjort. Jag tog en portion ca 2.5dl hur många points hade ni räknat de som?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna