• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Ronjan709

Denna vecka gick jag ner 0,3 kg.
    tycker själv att det är lite väl lite men i snitt har jag hittills gått ner 0,4 per vecka.
    Även om det blir nytt snitt på 0,3 eller 0,2 så får det duga. Har gett upp visionen att kunna gå ner snabbt o är glad så länge det går neråt o jag fortsätter följa min vvdiet.
    Det får väl ta den tid det tar i alla fall.
    Hade 10 kg att gå ner o nu har jag gått ner 2,2 på 5 veckor så bara 7,8 kvar nu!

• Annkris

det blev ett besök med familjen på mcdonalds idag. Hade redan innan besöket bestämt mig för en kycklingsallad, helt ok med pp i den. När jag sedan trött och utsvulten efter en lång dags shopping beställer flottiga, goda hamburgare till familjen och en sallad till mig får jag till svar att salladen tyvärr är slut. Men jag faller ej för frestelsen att beställa flottig hamburgare, utan frågar vänligt VAD i själva kycklingsalladen som är slut. Jag får till svar att det är salladen. Stålsätter mig och beställer någon form av kycklingwrap istället. Men se det gick inte heller då själva brödet tyvärr också är slut. Här kunde man ju tro att en svag och otroligt hungrig tjockis som jag, till slut skulle kapitulera och äta den satans goda hamburgaren, men inte! Jag frågar då om det inte finns några andra grönsaker att få till kycklingen. Efter lite tjat ger de med sig och ger mig en något tråkig, men fullt ätbar sallad. Behöver jag tala om att jag känner mig mycket nöjd med mig själv just nu

• jessican
    Annkris skrev 2010-02-28 21:33:31 följande:
    det blev ett besök med familjen på mcdonalds idag. Hade redan innan besöket bestämt mig för en kycklingsallad, helt ok med pp i den. När jag sedan trött och utsvulten efter en lång dags shopping beställer flottiga, goda hamburgare till familjen och en sallad till mig får jag till svar att salladen tyvärr är slut. Men jag faller ej för frestelsen att beställa flottig hamburgare, utan frågar vänligt VAD i själva kycklingsalladen som är slut. Jag får till svar att det är salladen. Stålsätter mig och beställer någon form av kycklingwrap istället. Men se det gick inte heller då själva brödet tyvärr också är slut. Här kunde man ju tro att en svag och otroligt hungrig tjockis som jag, till slut skulle kapitulera och äta den satans goda hamburgaren, men inte! Jag frågar då om det inte finns några andra grönsaker att få till kycklingen. Efter lite tjat ger de med sig och ger mig en något tråkig, men fullt ätbar sallad. Behöver jag tala om att jag känner mig mycket nöjd med mig själv just nu
    HEJA DIG!!!
  • stockrosen
    nyssel:
    Näää, vad var det för galen tant du råkade ut för. Jisses!

Och så himla surt med den där kupongen! Sånt är verkligen inte kul.
    Såg ett program på tv häromdagen hur smarta dessa butiker är som binder kunderna till just en butik! Jag kan ju säga att jag tappade lusten för Ica men har inte så mkt annat att välja på.

Förstår att tårarna sprutade - såna dagar är verkligen skit rent ut sagt.
  • uniMog
    Kaxmaja skrev 2010-02-28 17:15:43 följande:
    Hej! Jag är en gammal vvare. Körde de vanliga pointsprogrammet innan barnen. Har nu ca 30 kg att gå ner. Hur är de nya programmet? Är det värt att köpa de eller kan jag lika gärna köra på med mina gamla böcker? Alt för mig som inte bor i Sverige är att bli online medlem eller använda den gamla brevkurs som jag har här hemma. Vad tycker ni?
    Det är ganska mycket ändrat så du får nog bestämma dig för  antingen eller. Jag skulle tro att antingen älskar du eller hatar det nya programmet. Själv gillar jag online-medlemskapet.
    I can Cum Lauder
  • Kaxmaja
    Pejgan skrev 2010-03-01 07:09:59 följande:
    Det är ganska mycket ändrat så du får nog bestämma dig för  antingen eller. Jag skulle tro att antingen älskar du eller hatar det nya programmet. Själv gillar jag online-medlemskapet.
    Okej tack för svar.
    Har du kört båda systemen? Vilket tycker du är bäst/lättast?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • uniMog
    Kaxmaja skrev 2010-03-01 07:27:44 följande:
    Okej tack för svar. Har du kört båda systemen? Vilket tycker du är bäst/lättast?
    Öuh jag vet inte exakt vilket du kört. Det har ju funnits några Jag var med första ggn när jag var 18, då hade man väldigt hårt styrt precis vad man skulle äta (så mycket ris/potatis/pasta, så mycket fett, så mycket kött...). Det funkade fenomenalt. Jag rasade i vikt, men då var jag otroligt stenhård också.

Sen provade jag en gång när de hade gula-gröna-röda prickar. Det funkade aldrig för mig.

Sen har de haft points, motionsbonus och man kunde spara 4 per dag. Det gick jag ner 17kg på och höll ganska bra tills barnen kom...

Det här nya gillar jag men det är ganska fritt och jag går inte ner så fort.
    I can Cum Lauder
  • uniMog

...och gemensamt för de ggr jag lyckats är att jag haft en tydlig målbild (studentbal och bröllop) och att jag tvingat mig att väga mig offentligt. Behöver inte vara just på ett VV-möte men att någon stor och ser att jag gått upp eller ner och ger mig fåniga guldstjärnor

I can Cum Lauder
  • Kaxmaja
    Pejgan skrev 2010-03-01 07:37:28 följande:
    Öuh jag vet inte exakt vilket du kört. Det har ju funnits några Jag var med första ggn när jag var 18, då hade man väldigt hårt styrt precis vad man skulle äta (så mycket ris/potatis/pasta, så mycket fett, så mycket kött...). Det funkade fenomenalt. Jag rasade i vikt, men då var jag otroligt stenhård också. Sen provade jag en gång när de hade gula-gröna-röda prickar. Det funkade aldrig för mig. Sen har de haft points, motionsbonus och man kunde spara 4 per dag. Det gick jag ner 17kg på och höll ganska bra tills barnen kom... Det här nya gillar jag men det är ganska fritt och jag går inte ner så fort.
    Jag har kört points, motionspoints, spara 4 grejjen
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • uniMog
    Kaxmaja skrev 2010-03-01 07:40:27 följande:
    Jag har kört points, motionspoints, spara 4 grejjen
    Ok då skulle jag säga att det nya är lite friare, lite mer modernt och mer inriktat på att få i sig RÄTT saker än att begränsa kalorier. Man har tagit till sig lite modern forskning, tittar inte på kaloriinnehåll + fett enbart utan på sammansättningen av protein-kolhydrater-mättat fett-fibrer. De har mer "duo val" (dvs ät hur mycket du vill för en bestämd mängd points) och nästan all frukt och grönsaker är fri.

Dvs om du utnyttjar det fel kommer du inte gå ner så bra. Men om du kan använda duo val + frukt rätt så är programmet jättebra.
    I can Cum Lauder
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna