• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Annkris

I måndags var det gympa, i onsdags 5 km löpning, igår en mil på skidor plus bodystep på kvällskvisten. Sen tillkommer mina dagliga prommisar på 60 minuter/dag. Har jag inte gått ner mer än 0,1 kg på måndag blir jag sur.

• Baby
    tessanpower skrev 2010-02-27 16:52:26 följande:
    Hur räknar man ut BMI på den? Min konsulent sa att det gick, men jag förstod faktiskt inte
    Matcha vikten mot längden, så att dom liksom går ihop eller hur man säger, så ser du då BMI i mitten där nere. Gud så svårt att förklara...
  • Baby

Kan meddela att 3 rätters middagen ikväll satt fint!
    Förrätten: Sniglar med vitlökssmör. Varmrätt: RouquefortStek eller hur det stavas, med pommes och rödvins sås. Desert: Italiensk glassbakelse. Till detta ett glas rött vin och en martini bianco. Jag som inte druckit alkohol på 1½ år pga graviditet och amning. Tjoho vad det snurrade till =)

Var det retsamt att skriva upp maten här? Äsch, det bjuder jag på. Ni får väl garva åt mig på torsdag när vågen visar plus =)

• stockrosen
    Baby skrev 2010-02-27 20:31:29 följande:
    Kan meddela att 3 rätters middagen ikväll satt fint!Förrätten: Sniglar med vitlökssmör. Varmrätt: RouquefortStek eller hur det stavas, med pommes och rödvins sås. Desert: Italiensk glassbakelse. Till detta ett glas rött vin och en martini bianco. Jag som inte druckit alkohol på 1½ år pga graviditet och amning. Tjoho vad det snurrade till =)Var det retsamt att skriva upp maten här? Äsch, det bjuder jag på. Ni får väl garva åt mig på torsdag när vågen visar plus =)
    Kul att du satt och njöt av maten. Då gör det inte sååå mkt att vågen står still eller att det blir lite plus..

Själv har jag också gått högt över pointsen men inte frivilligt. VI var runt i 20 teknikaffärer idag för att köpa en ny tv och barnen blev så griniga och trötta (vi med) så vi fick fika ute. Sen när vi väl kom hem 100 timmar senare UTAN tv så var vi så slutkörda och hungriga så det fick bli varma mackor...flera st. Och godis...och nu dricker jag likör efter denna jäkla skitdag

INTE KUL
  • Hemlighet

Försökte gå med  i vv online nu för en liten stund sedan men jag får inte gå med!
    För att jag har mindre än 3 kilo att gå ner, står det.
    Jag vill ner gå ner minst 7 kilo till.
    Hur skall jag göra då??

• Hemlighet
    Hemlighet skrev 2010-02-28 08:18:44 följande:
    Försökte gå med  i vv online nu för en liten stund sedan men jag får inte gå med! För att jag har mindre än 3 kilo att gå ner, står det. Jag vill ner gå ner minst 7 kilo till. Hur skall jag göra då??
    Haha sorry hade skrivit i att jag var 166m lång
  • Hemlighet

Sitter här och försöker räkna ut hur jag skall dela upp 29pp / dag.
    Hur delar ni upp det?

Hur räknar man ut pasta och ris pp? Det står 1 pot 1/2 dl ris. Är det okokt då?
    Hur är det med pasta?

• Flyssel
    Hemlighet skrev 2010-02-28 08:19:47 följande:
    Haha sorry hade skrivit i att jag var 166m lång
    He he, jag fick samma svar när jag hade skrivit in att jag var 177 meter lång Jag kunde inte förstå hur de tänkte när de skrev att jag hade för lite att gå ner, jag ska ju bli av med typ 20 kilo innan jag är nöjd!!

Stockrosen: En sådan dag hade jag i fredags, men jag blev dessutom utskälld av en störd tant som dök ner i babyliften och började riva i min dotter och skällde på mig för att dottern hade för mycket kläder på sig (hon låg och skrek i babyliften, som hon alltid gör om jag står stilla för länge). Där låg dottern i tröja, byxor och en tunn mössa - men jag blev ändå helt knäckt och kände mig som världens sämsta mamma som torterar mitt stackars barn...
    Själv hade jag en vanlig tröja, en stickad tröja, vinterjacka och en tjock halsduk på mig utan att svettas, så jag borde inte ha känt mig så rutten..
    Men sedan förföljde tanten mig genom hela köpcentrat och stod och glodde på mig var jag än gick någonstans, så det stod nog inte rätt till i skallen på henne.
    Grädden på moset var att jag storhandlade lite sådär extra mycket på ICA för att få användning för min 10% rabattkupong. När jag kom till kassan fick jag veta att kupongen gällde på ICA Maxi, och inte på ICA Kvantum där jag var, så min shopping på 1200 spänn blev helt rabattlös...
    När jag körde därifrån sprutade tårarna på mig hela vägen hem, och väl hemma tuggade jag i mig en skål tortillachips och två limpsmörgåsar med smör och ost...
  • Kaxmaja

Hej!
    Jag är en gammal vvare. Körde de vanliga pointsprogrammet innan barnen. Har nu ca 30 kg att gå ner. Hur är de nya programmet? Är det värt att köpa de eller kan jag lika gärna köra på med mina gamla böcker?
    Alt för mig som inte bor i Sverige är att bli online medlem eller använda den gamla brevkurs som jag har här hemma. Vad tycker ni?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Ronjan709
    Flyssel skrev 2010-02-28 11:31:45 följande:
    He he, jag fick samma svar när jag hade skrivit in att jag var 177 meter lång Jag kunde inte förstå hur de tänkte när de skrev att jag hade för lite att gå ner, jag ska ju bli av med typ 20 kilo innan jag är nöjd!! Stockrosen: En sådan dag hade jag i fredags, men jag blev dessutom utskälld av en störd tant som dök ner i babyliften och började riva i min dotter och skällde på mig för att dottern hade för mycket kläder på sig (hon låg och skrek i babyliften, som hon alltid gör om jag står stilla för länge). Där låg dottern i tröja, byxor och en tunn mössa - men jag blev ändå helt knäckt och kände mig som världens sämsta mamma som torterar mitt stackars barn... Själv hade jag en vanlig tröja, en stickad tröja, vinterjacka och en tjock halsduk på mig utan att svettas, så jag borde inte ha känt mig så rutten.. Men sedan förföljde tanten mig genom hela köpcentrat och stod och glodde på mig var jag än gick någonstans, så det stod nog inte rätt till i skallen på henne. Grädden på moset var att jag storhandlade lite sådär extra mycket på ICA för att få användning för min 10% rabattkupong. När jag kom till kassan fick jag veta att kupongen gällde på ICA Maxi, och inte på ICA Kvantum där jag var, så min shopping på 1200 spänn blev helt rabattlös... När jag körde därifrån sprutade tårarna på mig hela vägen hem, och väl hemma tuggade jag i mig en skål tortillachips och två limpsmörgåsar med smör och ost...
    Oj vilken jobbig dag. Lätt hänt att tugga i sig då. Men bara att glömma vad du åt och  ta nya tag.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna