• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • uniMog

2 hekto *suck* Jag vet att man ska vara glad att gå ner men...

I can Cum Lauder
  • Baby

-0,8 igår. Totalt 5,1 på 6 veckor. 5%. Och första delmålet, nu är vi igång =)

• Flyssel

Någon som har koll på hur det funkar med alkohol som man har i maten och kokar??
    Det slog mig nu, för jag ska ha en flaska mörkt öl i köttgrytan till ikväll. Är det alkoholen som ger kalorierna och hur blir det då när man kokar bort all alkohol???

• Baby

Imorgon har vi fått barnvakt för första gången sen sonen föddes för snart 6 månader sen. Vi ska ut och äta 3-rätters, jag kommer inte så mycket som tänka minsta lilla över points!!!!!

• tessanpower
    Jessa6 skrev 2010-02-25 21:47:30 följande:
    5% mål nått i går men det går sakta tycker jag, bara gått ner 0,3 kg i går....åh så segt...
    5% är ju jättebra! Jag kom också ned till det på vägningen i torsdags. Blev så fånigt glad över lilla presenten man fick :)
  • Baby
    tessanpower skrev 2010-02-27 09:51:18 följande:
    5% är ju jättebra! Jag kom också ned till det på vägningen i torsdags. Blev så fånigt glad över lilla presenten man fick :)
    Samma här, fan va kul det va att få ett måttband =)
  • Jessa6
    tessanpower skrev 2010-02-27 09:51:18 följande:
    Ja jag började att måtta direkt =)
  • Gulletuss

Hej och hallå!
    Vad roligt att läsa om era framgångar, stora som små! Allt räknas ju!

Och jag är lite avundsjuk på Baby som ska gå ut och äta!!!

Jag hade min första "riktiga" vägning idag.... - 1,5 kg! På en halv vecka!!!!
    Sånt gör ju susen för motivationen! Och jag åt både tacogratäng m nachochips och popcorn igår! NAJS!

Nu ska jag snart plåga min familj med lite lätt vv-blomkålssoppa! {#lang_emotions_djavulsk}

• tessanpower
    Jessa6 skrev 2010-02-27 10:40:02 följande:
    Ja jag började att måtta direkt =)
    Hur räknar man ut BMI på den? Min konsulent sa att det gick, men jag förstod faktiskt inte {#lang_emotions_tongue_out}
  • Gulletuss

Testade "Kyklingfilé i senapssås" från vv online ikväll. Det var kalasgott! 13 pp inkl. klyftpotatis tills man är mätt.

Nu unnar jag mej 4 bitar mörk choklad. Mmmmmmmmmm.......

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna