• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kaxmaja

*blind* var på onlinesidan kan jag hitta en lista med duovalen?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Baby

Hur många pp är det i en falafel med bröd och i en falafel-rulle?

• uniMog
    Kaxmaja skrev 2010-03-09 15:27:57 följande:
    Blev bjuden på kantarellsoppa till lunch. Tror det var en påsvariant hon gjort. Jag tog en portion ca 2.5dl hur många points hade ni räknat de som?
    3-4p om det inte är fett med.. fett i den (Dvs massa grädde)
    Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
  • Kaxmaja
    Pejgan skrev 2010-03-09 19:26:23 följande:
    3-4p om det inte är fett med.. fett i den (Dvs massa grädde)
    Jag räknade 5. Såg att hon hade i liiite mellanmjölk sen massa vatten
  • Ronjan709
    Pejgan skrev 2010-03-07 20:39:31 följande:
    Jag har gått upp det mesta på ett år. Jag tror själv på någon form av hormonrubbing eftersom det går så otroligt fort upp (8kg på två månader det du... ) och så otroligt långsamt ner men läkarna hittar inget. Så jag är nöjd när det går nedåt och jag inte upplever att det är besvärligt. För det gör jag verkligen inte jag har sällan svårt att hålla mig till mina 29. Motionerar.. tja.. njäe. Inte så mycket som jag borde. Det är för svårt att få in i schemat helt enkelt. (kilona efter graviditeterna har jag i stort sett blivit av med inom ett år men sen plötsligt bara poff...)
    Om du har nng form av hormonrubbning så kanske inte ngn annan diet skulle fungera bättre heller. Jag tror defintivit mina hormoner spökar då det var vanligt att det blir fel på hormnonerna om man sover för lite
  • uniMog
    Liljan75 skrev 2010-03-09 20:56:03 följande:
    Om du har nng form av hormonrubbning så kanske inte ngn annan diet skulle fungera bättre heller. Jag tror defintivit mina hormoner spökar då det var vanligt att det blir fel på hormnonerna om man sover för lite
    Nej gud nej! Jag har försökt andra men går tillbaka till VV som jag vet funkar i längden. Det får gå långsamt helt enkelt.
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Kaxmaja
    Pejgan skrev 2010-03-09 20:56:50 följande:
    Nej gud nej! Jag har försökt andra men går tillbaka till VV som jag vet funkar i längden. Det får gå långsamt helt enkelt.
    Långsamt är ofta bra. Heja heja
  • Ronjan709
    Pejgan skrev 2010-03-09 20:56:50 följande:
    Ja. Vi får hålla ut helt enkelt!
    blev ingen vägning förra veckan men ska dit på torsd. Hoppas på 0,5 kg mindre när det nu är 2 v sen sist
  • Kaxmaja
    Liljan75 skrev 2010-03-09 21:12:23 följande:
    Ja. Vi får hålla ut helt enkelt! blev ingen vägning förra veckan men ska dit på torsd. Hoppas på 0,5 kg mindre när det nu är 2 v sen sist
    *håller tummarna*
  • Gulletuss

Oj, oj!!! Igår fuskade jag BIG TIME! {#lang_emotions_surprised}
    Hade tjejträff med lite SPA-tema (i alla enkelhet) och god mat! En kräftsoppa med foccacia till. Och sen en ljuvligt god pannacotta!!! Jag räknade inga points igår kan jag säga! {#lang_emotions_wink} Men i dag är jag tillbaka i rätt spår igen! O

Vi träffas en gång i veckan, men nästa gång är det min tur att ha det, så då kan jag ju räkna pp!

Får se vad vv online säger när man inte har fyllt något på en hel dag, har aldrig "slarvat" förut.

Vi får fortsätta kämpa på!

Svar på tråden Pro Points Viktväktarna