• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Baby
    MUM CC skrev 2010-03-10 14:16:43 följande:
    Igår tog jag tjuren vid hornen och gick till ett möte, och till min stora förvåning hade jag gått ner 1,9 kg (på 4-5 veckor, kommer inte ihåg)!!!!!!Jag som trodde att jag skulle ha gått upp!!!!!!!!!!Så nu har jag passerat 5%-målet!Fick "nysmak" och nu kör jag så att det ryker!
    GRATTIS!!!
  • Baby
    Kaxmaja skrev 2010-03-10 14:55:00 följande:
    Alltså jag håller ju på och lär mig detta nya system. Jag får dock ingen kläm på veckobonusen. Är det så att man kan äta upp den om man vill. Eller är det så att man helst ska äta upp den? Samma sak med aktivitetspointsen. Är det bra att låta dem vara och äta upp dem i "nödfall" eller ska man ta som regel att äta upp dem?
    Veckobonusen KAN du äta om du vill, inget måste. du går ner fortare om du INTE äter den. Du behöver heller inte äta hela, man kan äta en del av den.

Aktivitetspointsen är lite klurigare, enligt gamla programmet SKULLE man äta dom annars gick man inte ner i vikt. I det nya programmet nu säger dom att man inte MÅSTE äta dom....
  • Kaxmaja
    Baby skrev 2010-03-10 14:59:55 följande:
    Veckobonusen KAN du äta om du vill, inget måste. du går ner fortare om du INTE äter den. Du behöver heller inte äta hela, man kan äta en del av den. Aktivitetspointsen är lite klurigare, enligt gamla programmet SKULLE man äta dom annars gick man inte ner i vikt. I det nya programmet nu säger dom att man inte MÅSTE äta dom....
    Oki tack. Ja precis jag märkte då jag körde vanliga pointssystemet att jag mer eller mindre var tuvnen att äta upp aktivitetsbonusen annars stod jag still.

Men då ska jag försöka hålla mig från veckobonusen om det ej blir speciella tillfällen så som kalas och liknande
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Gulletuss
    MUM CC skrev 2010-03-10 14:16:43 följande:
    Igår tog jag tjuren vid hornen och gick till ett möte, och till min stora förvåning hade jag gått ner 1,9 kg (på 4-5 veckor, kommer inte ihåg)!!!!!!Jag som trodde att jag skulle ha gått upp!!!!!!!!!!Så nu har jag passerat 5%-målet!Fick "nysmak" och nu kör jag så att det ryker!
    Grattis!!! Va kul! Det är just sånt man behöver för att få motivation!
  • Aiwendil

Hej på er.. vet inte om ni pratat om detta förut men jag orkar inte läsa igenom alla sidor..

Köpte en calculator... men det går ju inte att knappa in tex 4,5 pp ... då tar den 5 istället...
    Verkar riktigt dumt tycker jag.. ska det vara så?

Isak mars-07 ~ Tim augusti 09
  • Kaxmaja
    Aiwendil skrev 2010-03-11 06:59:51 följande:
    Hej på er.. vet inte om ni pratat om detta förut men jag orkar inte läsa igenom alla sidor.. Köpte en calculator... men det går ju inte att knappa in tex 4,5 pp ... då tar den 5 istället... Verkar riktigt dumt tycker jag.. ska det vara så?
    Jag hade en gammal kalkylator och på den kunde man knappa in .5 är jag rätt säker på. Använde den iallafall länge och det var aldrig något jag märkte så då måste det ha fungerat
    Finns det alltså kalkylator på nya systemet?
  • Kaxmaja

Men åhh vad drygt kom just på att alla mina kokböcker inte stämmer nu när de gjort om. Någon som har den där vardagskokboken? Är den bra?

• Aiwendil

Ja det är en ny calculator eftersom det är ett helt nytt system
    Den gamla kunde du trycka in 0,10  om man så ville...

• Kaxmaja
    Aiwendil skrev 2010-03-11 07:34:13 följande:
    Ja det är en ny calculator eftersom det är ett helt nytt system Den gamla kunde du trycka in 0,10  om man så ville...
    ja precis det var de jag hade för mig. Väldigt dumt att de ej går längre
  • Aiwendil
    Kaxmaja skrev 2010-03-11 07:05:38 följande:
    Men åhh vad drygt kom just på att alla mina kokböcker inte stämmer nu när de gjort om. Någon som har den där vardagskokboken? Är den bra?
    Tror man kan kolla på nätet där de omvandlat alla recept till det nya systemet
    Är inte säker dock...
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna