• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • uniMog
    Baby skrev 2010-03-12 08:19:32 följande:
    Därför att det inte finns halva points längre. Fanns i det gamla. Tyvärr
    VA? Joo.. onlinetjänsten räknar med halva points.
    I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Kaxmaja
    Pejgan skrev 2010-03-12 08:42:00 följande:
    VA? Joo.. onlinetjänsten räknar med halva points.
    Gör den? Jag gick in och kikade lite nu och ne jag ser inga halva
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • uniMog
    Kaxmaja skrev 2010-03-12 08:45:18 följande:
    Gör den? Jag gick in och kikade lite nu och ne jag ser inga halva
    Om jag fyller i tex "choklad ljus" 3 bitar så får jag 2,5pp.
  • Kaxmaja
    Pejgan skrev 2010-03-12 08:48:37 följande:
    Om jag fyller i tex "choklad ljus" 3 bitar så får jag 2,5pp.
    jajamensan. Bra då har vi löst de
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • tessanpower

Någon mer än jag som hade vägning igår? Jag gick ned 0,7 kg och efter mötet gick jag och tränade för första gången sedan jag fick min bebis *stolt*

• Gulletuss
    Liljan75 skrev 2010-03-12 00:43:48 följande:
    Nu har jag tappat greppet o struntat i att pointa sen i går. Hade jobbig natt på barnakuten  med sonen o började dricka cocacola o äta saker för att få energi o ork och hade ju inga bounuspoäng kvar så struntade i att skriva ngt alls  och sen i dag har jag fortsatt i samma spår... Ätit massor av onyttigt. Ska skärpa mig o börja om i morgon.Kom ju aldrig i väg att väga mig förra veckan men ska gör det i morgon med så får vi se vad jag ställt till med
    Men va tråkigt att ni fick vara på akuten! Det är sånt som får en att tappa greppet. Men du får ta nya tag och börja om bara!

Nu har jag och barnen bakat vanilj- och hallonmuffins!

Jag slänger in receptet här, det är ju fredag och allt! {#lang_emotions_flower}

Vanilj och hallonmuffins

12 st ... 4 pp/st

3½ dl vetemjöl
    2 dl råsocker
    2 tsk vaniljsocker
    4 msk marsanpulver
    1½ dl mild vanilj lättyoghurt
    1½ dl lättmjölk
    1 tsk bikarbonat
    2 tsk bakpulver
    ½ tsk salt
    1 dl frysta hallon

Rör samman alla ingredienser utom hallonen. Klicka lite smet i botten på formarna och lägg sen i några hallon i mitten. Fyll sedan upp med smet så att lite mer än halva formen är fylld.
    Grädda i ca 20-25 min. i 180 grader i varmluftsugn (200 grader i vanlig ugn)

Jag hade våra inne i 20 min, och de verkar vara väldigt välbakta (förmycket?). Vi har inte smakat dem ännu. Det får bli i eftermiddag, när mina föräldrar tittar förbi!
  • uniMog

Har jag tipsat om blomkålsris? Ett jättebra alternativ till ris om man vill spara lite points.

Du river rå blomkål, kokar några minuter i lättsaltat vatten och häller av vattnet. Klart! Smakar inte "kål" och får (beroende på hur länge du kokar) en konsistens som är någonstans mellan ris och potatismos.

Kokar du det länge och sen mixar med stavmixer och sen blandar i mjölk (smör, grädde, vad du nu brukar ha i ditt potatismos) och kryddar så får du ett nästan gratis potatismos.

• Gulletuss

O tack för tipset!

Vill bara tillägga (ang. mitt recept) att råsocker = rörsocker!

• Aiwendil
    Baby skrev 2010-03-12 08:19:32 följande:
    Därför att det inte finns halva points längre. Fanns i det gamla. Tyvärr
    Men hur då... eller alltså.. om jag bara tar en halv dl gryn blir det ju bara 1,5 point..
    FÅR man inte räkna så eller vad då ?
    Isak mars-07 ~ Tim augusti 09
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna