• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • MUM CC
    Baby skrev 2010-03-11 12:01:24 följande:
    -1,3kg idag! Wiiie! Det innebär 6,4kg totalt på 8veckor. Innebär även ny guldstjärna, dom är jag mallig över. Man blir som ett litet barn över dom där stjärnorna =)
    Bra jobbat!!!!
    Jo, visst blir man löjligt mallig över dem där stjärnorna!
  • Kaxmaja
    MUM CC skrev 2010-03-11 14:22:55 följande:
    Alla ska få det häftet. Borde ju såklart vara så om man är Onlinemedlem också! Maila eller ring och fråga.
    Det finns säkert någonstans att få tag på bland alla knappar och grejjer man får tillgång till på¨nätet. Men frågan är var Hoppas någon van onlinemedlem vet
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Baby
    Gulletuss skrev 2010-03-11 12:50:27 följande:
    Nu har jag planerat all mat fram till och med tisdag nästa vecka! *pust* OCH handlat allt! Tror jag, man har ju alltid glömt nåt!
    Ååå sånt e skönt. Att liksom ha allt klart. Vi har börjat att göra Matschema för en månad åt gången, med start vid varje lön =). Så då åker vi och storhandlar "allt" så behöver man bara fylla på med mjölk o frukt och sånt efterhand. Blir jäkligt mycket billigare oxå.
  • Gulletuss
    Baby skrev 2010-03-11 15:20:36 följande:
    Ååå sånt e skönt. Att liksom ha allt klart. Vi har börjat att göra Matschema för en månad åt gången, med start vid varje lön =). Så då åker vi och storhandlar "allt" så behöver man bara fylla på med mjölk o frukt och sånt efterhand. Blir jäkligt mycket billigare oxå.
    O shit!! En hel månad! Det var duktigt! My god! Hur länge sitter ni då och planerar?

Ja, jag är så jäkla trött på att springa och handla var eviga dag! Vi bor på tok för nära affären!
  • Baby
    Gulletuss skrev 2010-03-11 15:23:59 följande:
    O shit!! En hel månad! Det var duktigt! My god! Hur länge sitter ni då och planerar?Ja, jag är så jäkla trött på att springa och handla var eviga dag! Vi bor på tok för nära affären!
    Hihi, vi har gjort det enkelt för oss... Har gjort matschemat i datan så allt ligger sparat där så varje gång det är dags för ett nytt så printar vi bara ut ett schema eller byter ut dom rätter vi vill och sen printar ut. Klart på 2 minuter=) Har gjort samma med inköpslistan oxå. Känns kanske liite nördigt att gå runt i affären med en inköpslista som är skriven på dator men va fan, det bjuder jag på =)
  • Kaxmaja
    Baby skrev 2010-03-11 15:20:36 följande:
    Du får väääääldigt gärna inboxa mig erat matschema Vi försöker göra matschema men de brukar skita sig Men ska försöka nu igen
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Baby
    Kaxmaja skrev 2010-03-11 15:28:26 följande:
    Du får väääääldigt gärna inboxa mig erat matschema Vi försöker göra matschema men de brukar skita sig Men ska försöka nu igen
    Japp ska fixa det.
  • MUM CC
    Baby skrev 2010-03-11 15:27:50 följande:
    Hihi, vi har gjort det enkelt för oss... Har gjort matschemat i datan så allt ligger sparat där så varje gång det är dags för ett nytt så printar vi bara ut ett schema eller byter ut dom rätter vi vill och sen printar ut. Klart på 2 minuter=) Har gjort samma med inköpslistan oxå. Känns kanske liite nördigt att gå runt i affären med en inköpslista som är skriven på dator men va fan, det bjuder jag på =)
    Haha! Jag är ännu nördigare, jag har tom en inköpslista i "rätt" ordning för den butik där vi handlar mest! Skriver ut den inna och så kan man kryssa i vad man behöver.
    Lärt mig från tips här på FL.
  • Baby
    MUM CC skrev 2010-03-11 15:37:45 följande:
    Haha! Jag är ännu nördigare, jag har tom en inköpslista i "rätt" ordning för den butik där vi handlar mest! Skriver ut den inna och så kan man kryssa i vad man behöver. Lärt mig från tips här på FL.
    Jo så gör jag med, lägger liksom upp det i rätt ordning mot butiken. Det går väldigt snabbt att handla då, man slipper gå runt butiken 76 gånger :P
  • BigSis
    Baby skrev 2010-03-11 15:27:50 följande:
    Hej!
    Hittade precis den här tråden och jag började på VV för en vecka sedan och ska gå och väga mig för första gången ikväll, spännande
    Har, som många andra, också svårt att komma på vad man ska laga för middag och så bor vi så nära affären att man får gå och handla var eviga dag, tröttsamt. Undrar om du, Baby, skulle vilja "inboxa" mig det där matschemat du skrivit om?...och inköpslistan med om, du vill 
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna