• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Kaxmaja
    Flyssel skrev 2010-03-10 11:42:27 följande:
    Zumba fitness ser så himla kul ut! Men var ska man vara och träna? Tar det mycket plats när man ska svänga loss framför TV:n? Själv kör jag halvtimmespass på crosstrainern och lyssnar på dunka-dunka på Spotify! Jäklar vilken fart man får när man trampar loss till den gamla godingen "Baby got back" med Sir Mix-a-lot I övrigt siktar jag stenhårt på att springa midnattsloppet i augusti, så då ska jag vara i form! Några mer som har sådana planer? Jag hoppas bara att mitt knä slutar göra ont, för nu kan jag inte gå längre än någon kilometer innan knäet knappt går att böja, trots att jag har knäskydd...
    Man tar hmmm 3 steg åt sidan ett bak och ett fram typ. Jag stod på vardagsrolvet framför tvn. Mitt bland leksaker och ungar
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Flyssel
    Kaxmaja skrev 2010-03-10 11:57:21 följande:
    Man tar hmmm 3 steg åt sidan ett bak och ett fram typ. Jag stod på vardagsrolvet framför tvn. Mitt bland leksaker och ungar
    Då gäller det att ha koll på fotarbetet!
  • Kaxmaja
    Flyssel skrev 2010-03-10 12:02:43 följande:
    Då gäller det att ha koll på fotarbetet!
    råkade kicka till den ena 2 gånger haha
  • Baby
    Baby skrev 2010-03-09 19:23:29 följande:
    Hur många pp är det i en falafel med bröd och i en falafel-rulle?
    puffar för denna fråga igen =)
  • MUM CC

Igår tog jag tjuren vid hornen och gick till ett möte, och till min stora förvåning hade jag gått ner 1,9 kg (på 4-5 veckor, kommer inte ihåg)!!!!!!
    Jag som trodde att jag skulle ha gått upp!!!!!!!!!!
    Så nu har jag passerat 5%-målet!
    Fick "nysmak" och nu kör jag så att det ryker!

• Gulletuss
    Kaxmaja skrev 2010-03-10 12:16:29 följande:
    råkade kicka till den ena 2 gånger haha
    Hoppsan!
    Baby skrev 2010-03-10 12:41:10 följande:
    puffar för denna fråga igen =)
    Detta var vad jag fick fram.
    Falafel i pitabröd 1st = 13 pp
    (Falafel 5 st = 5 pp)
  • Kaxmaja
    MUM CC skrev 2010-03-10 14:16:43 följande:
    Igår tog jag tjuren vid hornen och gick till ett möte, och till min stora förvåning hade jag gått ner 1,9 kg (på 4-5 veckor, kommer inte ihåg)!!!!!! Jag som trodde att jag skulle ha gått upp!!!!!!!!!! Så nu har jag passerat 5%-målet! Fick "nysmak" och nu kör jag så att det ryker!
    Heja heja
  • Gulletuss

Altså... Jag måste bara kasta ut en fråga som inte har med något att göra egentligen.

Är det någon som vet vad man kan ersätta kesella med? Jag behöver ett laktosfritt alternativ. Någon som vet?

• Kaxmaja

Alltså jag håller ju på och lär mig detta nya system. Jag får dock ingen kläm på veckobonusen. Är det så att man kan äta upp den om man vill. Eller är det så att man helst ska äta upp den? Samma sak med aktivitetspointsen. Är det bra att låta dem vara och äta upp dem i "nödfall" eller ska man ta som regel att äta upp dem?

• Baby
    Gulletuss skrev 2010-03-10 14:21:51 följande:
    Hoppsan! Detta var vad jag fick fram. Falafel i pitabröd 1st = 13 pp(Falafel 5 st = 5 pp)
    Tack.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna