• rock79

Pro Points Viktväktarna

Hallå där!!

Är det någon som vet hur nya Pro Points systemet fungerar hos VV?
    Fick min underbara prins för snart 4 månader sedan och nu MÅSTE jag ta tag i det här med vikten.
    Jag gick upp 8 kilo under graviditeten (vilket jag är otroligt tacksam för) och ner 14 kilo direkt efter. Tyvärr har jag lagt på mig typ 10 kilo igen. Till saken hör den att jag hade väl cirkus en så där 20 kilo för mycket redan INNAN graviditeten{#lang_emotions_frown}.
    SNÄLLA om nån vet något om det nya systemet så svara gärna. Kul om man kan hjälpas åt att nå sina mål.

Gott Nytt År på er alla!! (Själv ska jag frossa en sista kväll, hihihi)

• Svar på tråden Pro Points Viktväktarna
  • Baby
    BigSis skrev 2010-03-11 15:53:35 följande:
    Fixar det
  • MUM CC
    Baby skrev 2010-03-11 15:54:41 följande:
    Fixar det
    Gärna mig också...
  • Baby
    MUM CC skrev 2010-03-11 15:59:33 följande:
    Gärna mig också...
    Det är på väg =)
  • Baby

Hoppas inte det är en massa knas nu med mina schema'n då blir jag lynchad här på fl Hihi, ni får ha överseende med att jag har en son på 6 månader som knappt sover om nätter så min hjärna går på sparlåga =)

• Baby

Ett annat lite tips jag har, vi är 2 vuxna i familjen och jag lagar alltid 4 portioner middag så har vi lunchen klar till nästa dag. Smidigt. Men så kanske "alla" gör.

• Aiwendil
    Baby skrev 2010-03-11 16:20:21 följande:
    Ett annat lite tips jag har, vi är 2 vuxna i familjen och jag lagar alltid 4 portioner middag så har vi lunchen klar till nästa dag. Smidigt. Men så kanske "alla" gör.
    Så gör vi
    Jag skriver oxå ut min lista i rätt ordning... blir som sagt lättare att handla då
    Isak mars-07 ~ Tim augusti 09
  • Gulletuss
    Baby skrev 2010-03-11 15:27:50 följande:
    Hihi, vi har gjort det enkelt för oss... Har gjort matschemat i datan så allt ligger sparat där så varje gång det är dags för ett nytt så printar vi bara ut ett schema eller byter ut dom rätter vi vill och sen printar ut. Klart på 2 minuter=) Har gjort samma med inköpslistan oxå. Känns kanske liite nördigt att gå runt i affären med en inköpslista som är skriven på dator men va fan, det bjuder jag på =)
    Grymt smart!!!
    Jag brukar också skriva inköpslistan i ordning efter hur det finns i affären!

Men planerar ni alla mål då? Jag har frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag på min veckomeny! Då är dagspointsen räknade o klara. Jag behöver inte tänka alls!

Välkommen in i tråden BigSis! Här kan man få alla möjliga och omöjliga bra tips!{#lang_emotions_sunny}

Det ska finnas en propoints-recept-tråd! Superbra ju!
  • Kaxmaja
    Gulletuss skrev 2010-03-11 17:57:58 följande:
    Grymt smart!!! Jag brukar också skriva inköpslistan i ordning efter hur det finns i affären! Men planerar ni alla mål då? Jag har frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag på min veckomeny! Då är dagspointsen räknade o klara. Jag behöver inte tänka alls! Välkommen in i tråden BigSis! Här kan man få alla möjliga och omöjliga bra tips! Det ska finnas en propoints-recept-tråd! Superbra ju!
    Minj inbox väntar på ditt veckoschema
    Baby skrev 2010-03-11 16:20:21 följande:
    Så gör jag med. Vi är dock 4 matätande men 2 av dem är under 2 år
    Tack för schemat. Och du hoppas bebis börjar sova snart. Har haft en sovvägrare själv så jag vet hur pest det är. Vi höll på att gå udner. Jag levde på choklad för att orka med andra barnet + att leva
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Gulletuss
    Kaxmaja skrev 2010-03-11 18:47:10 följande:
    Minj inbox väntar på ditt veckoschema
    Ha, ha! Jag har det inte på datorn, annars kunde jag ju delat med mej. Det är jäkligt skönt att inte behöva fundera mer på maten i några dagar. Bara att kolla på lappen på insidan av ett köksskåp!
  • Baby
    Gulletuss skrev 2010-03-11 17:57:58 följande:
    Grymt smart!!! Jag brukar också skriva inköpslistan i ordning efter hur det finns i affären!Men planerar ni alla mål då? Jag har frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag på min veckomeny! Då är dagspointsen räknade o klara. Jag behöver inte tänka alls! Välkommen in i tråden BigSis! Här kan man få alla möjliga och omöjliga bra tips!Det ska finnas en propoints-recept-tråd! Superbra ju!
    Nej till frukost äter jag "jämt" gröt. Mellis blir lite vad man känner för men middag och lunch blir ju alltid efter schemat.
Svar på tråden Pro Points Viktväktarna