• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • meesa

Tiptoe: problemet är att jag inte kan gå kvällstid, och då finns bara GBG kvar som alternativ..

• Mian80
    meesa skrev 2010-01-07 07:44:26 följande:
    Jag kanske har missuppfattat det där med onlinemedlem. Jag fattade det som att man får tillgång till VVs redskap och verktyg, men att man själv väger sig och fyller i och så.
    Jag är bara onlinemedlem, går inte på möten. JAg får tillgång till internetverktyget, skriver in min vikt en gång i veckan. Betalar 150 kr i månaden. För mig fungerar det bra att inte gå på möten, ibland kan man behöva motivationen och puschen man får när man går på möten och väger sig. Jag får min motivation här, genom forumet på vv och via min blogg.
  • KMHV

Kan jag använda min gamla kalkylator om jag börjar med propoints? 

• RiNan
    Filippa K skrev 2010-01-06 20:40:31 följande:
     RiNan;: jag följer deras recept nu i början iaf, lägger in recept online, så räknar den åt mig. Perfekt.
    Jaha, kan man göra så?! Ja men det är ju bra! Blev inte helt klok på deras hemsida. Är den en tjänst man får tillgång till om man blir medlem eller kan vem som helst göra så?
  • RiNan
    KMHV skrev 2010-01-07 12:49:55 följande:
    Kan jag använda min gamla kalkylator om jag börjar med propoints? 
    Undrar jag med!
  • Trollsländan

Jag vill också gärna hänga med här om det går bra! Jag väger alldeles för mycket, äter för mycket godis och annat. Drömmen är att gå ner 30kilo men i realiteten är väl 20kilo ett bra mål! Min mamma ska följa med mig som stöd när jag skriver in mig, får medlemskap av mina föräldrar! Ska satsa på mig själv nu så att barnen och min man får en glad mamma/fu och så att jag ska orka mer, känna mig snygg och leva längre!
    Linda

• JCW71

Jag fann det lättast att inte tänka på hur mycket jag skulle gå ner totalt utan satsade på milstolpe. Jag bor i England och här får vi ett klistermärke i boken av ledaren för varje 7 pounds vi gått ner (det är ca 3 kg) - jag gissar det finns något liknande i Sverige. Så jag siktade bara på nästa märke hela tiden. För hade jag tänkt att "nu är det 35 kg kvar" så hade jag nog aldrig orkat ! Och det fungerade jättebra. Jag tänkte inte alls på målet - förutom när jag bara hade ett par märken kvar till det.

Sedan är ju alla byggda olika - min målvikt ligger på högsta gränsen för hälsosamt BMI, men skulle jaq väga mycket mindre skulle jag se sjuk ut. Så när man närmar sig målet så känner man om det räcker eller om man skulle vilja gå ner mer.

Nu är jag storlek 38 vilket känns helt ok för mig. (jag var 50 förut).

• tiptoe
    meesa skrev 2010-01-07 08:26:45 följande:
    Tiptoe: problemet är att jag inte kan gå kvällstid, och då finns bara GBG kvar som alternativ..
    tråkigt.. Misstänker att du inte bor åt samma håll som mig då, för jag går dagtid i Kungsbacka..
  • meesa

Mian80: vad bra, det är precis så jag har tänkt mig. Är som sagt väldigt taggad ändå (ska gifta mig i mars så har världens bästa morot ) så jag behöver mest ha deras checklistor, tips och något att gå efter. Så nu ska jag skriva in mig så fort jag har köpt en våg. Beställde en av mannen idag, men han hann inte så får vänta till imorgon. Det känns så himla superbra just nu

• Joanne

Grattis alla till ett bra val av viktminskning. Jag har precis gått ner 10 kg med vv. Det nya programet är bättre än det gamla. Mer frihet i vad man kan äta. Så kämpa på allesammans och lycka till.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints