• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Barcelona08

Hejsan!
    Får man haka på här?

Skriver in mig imorgon och är jätteladdad för att se vad nya systemet innebär. Hade stora problem med det tidigare fettfobiska/syntetiska mat-tänket och hoppas att man kan kombinera ProPointsen med mer "riktig" mat nu.

Vet inte riktigt hur mycket jag vill gå ner - beror på vad jag väger in mig på, men ca 8 kg skulle jag tippa på! Härligt!

• tiptoe
    Filippa K skrev 2010-01-05 20:13:56 följande:
    Välkommen =) Läser gärna din blogg!Är det bara jag som ska ner mer än ynka 10 kg?! Lär väl ta ett år lr så Tänk om man kunde gå ner 1 kg i veckan! Hade varit bra....
    Jag ska ner 15
    Mian80 skrev 2010-01-05 20:46:59 följande:
    6 pp /flaska
    Tack!!
  • Lilja07

Bra, fler som jag med 

RiNan;: jag följer deras recept nu i början iaf, lägger in recept online, så räknar den åt mig. Perfekt.

Jag tycker det känns som om jag har gått upp. Känns konstigt.

Ska väga mig på söndag.. ger det denna veckan, annars får jag kolla upp vad som är fel.

• Lilja07

Mian80: Grattis!!!

Barcelona08 skrev 2010-01-06 15:19:08 följande:
    Hejsan!Får man haka på här?Skriver in mig imorgon och är jätteladdad för att se vad nya systemet innebär. Hade stora problem med det tidigare fettfobiska/syntetiska mat-tänket och hoppas att man kan kombinera ProPointsen med mer "riktig" mat nu.Vet inte riktigt hur mycket jag vill gå ner - beror på vad jag väger in mig på, men ca 8 kg skulle jag tippa på! Härligt!
    Välkommen

Hur mycket ska ni äta för? Bara man följer sina pp så spelar det väl ingen roll vad man äter? Jag äter inte onyttigt så, men en del bröd, men håller mig inom mina pp.
  • meesa

Ska man äta mer nu? Och vad rekomenderar de till frukost?? Jag tycker om att äta smörgås, kan man tex göra en bra VV-frukost på macka och en kopp kaffe? Jag tänker grovt bröd med leverpastej och grönsak. Juice dricker jag sällan, och nu när frukt och grönt är "gratis" så lär det ju ändå bli en apelsin istället. Och apropå det, är frukten fortfarande gratis om man gör smoothie på den??
    Hur ser en vanlig VV-dag ut för er, vad äter ni?

• meesa

Det slog mig just att jag skulle spara mycket tid och besvär om jag blir onlinemedlem istället. Ska skicka min man att shoppa en våg imorgon så kan jag bli medlem imorgonkväll och sätta igång direkt. Och så behöver jag inte åka hela långa vägen till Göteborg (fem mil enkel väg) som det från början var meningen. Visst var det någon av er som är onlinemedlem? Funkar det lika bra?? Får man gå på möte om man vill iaf?

• anniki81

Hej! vägde in mig igår. Jag hel ammar så jag får äta massor, kan inte förstå hur jag ska kunna gå ner på allt jag äter. Men men det visar sig. Har ca 25 kg att gå ner, 12 grav kg som inte vill bort och resten hade jag innan. Nån mer som helammar och viktväktar här?

Sockerslav, om man köper månadskort så får man funktionerna på nätet oxå. Det kostade 350 kr per månad.

• meesa

Jag kanske har missuppfattat det där med onlinemedlem. Jag fattade det som att man får tillgång till VVs redskap och verktyg, men att man själv väger sig och fyller i och så.

• tiptoe
    anniki81 skrev 2010-01-07 00:50:05 följande:
    Hej! vägde in mig igår. Jag hel ammar så jag får äta massor, kan inte förstå hur jag ska kunna gå ner på allt jag äter. Men men det visar sig. Har ca 25 kg att gå ner, 12 grav kg som inte vill bort och resten hade jag innan. Nån mer som helammar och viktväktar här?Sockerslav, om man köper månadskort så får man funktionerna på nätet oxå. Det kostade 350 kr per månad.
    Jag helammar oxå, tycker det är jötte svårt att äta upp alla poäng, jag får äta för 45 om dagen, min veckobonus på 49 lär jag inte behöva röra..Dessutom såg jag att de rekomenderar att man äter ännu mer frukt om man ammar, jag har svårt att få i mig 5 om dagen som det är...

Meesa:Vart bor du? Jag bor oxå ca 5 mil från Gbg men det finns vv betydligt närmare för mig..Det finns så att man får hela paket med online redskap plus mötena för 350kr/mån..å går man till ett möte nu i jan så får man första månaden för halva priset,
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints