• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • icecreamlover

Jag har invägning och nystart nu på torsdag! Är så motiverad att bli snygg igen, få tillbaka lite energi. Jag kikar in här lite då och då för att se hur det går för er andra och få lite pepp! Kämpa på alla!

• Lilja07
    icecreamlover skrev 2010-01-05 20:51:47 följande:
    Jag har invägning och nystart nu på torsdag! Är så motiverad att bli snygg igen, få tillbaka lite energi. Jag kikar in här lite då och då för att se hur det går för er andra och få lite pepp! Kämpa på alla!
    ja gör det.
    Skoj med att få komma igång. Så känner jag nu.

Har 8 pp kvar så ska mumsa i mig en smothie. Man måste äta upp alla pp väl?
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • RiNan
    Rulle06 skrev 2010-01-04 10:02:04 följande:
    Den största skillnaden är hur de räknar ut pointsen.. I points-systemet så räknades det ut med hjälp av kcal & fett. I propoints-systemet så är det kolhydrater, protein, fibrer o fett. För övrigt skiljer det inte så mycket. Du ska räkna dina pp.. Skillnade nu mot gamla systemet är oxå att du inte får spara av dina dagliga pp utan du "måste"äta upp dem o istället har du en veckobonus att ta av.. Jag går på mötena. Tycker det är super. Skönt att någon annan har ögonen på mig o sen är det gött att få komma hemifrån för en stund..
    Nämen guuuuuud så bra! Det har varit mitt största missnöje med vv. Gick på det förut men var inte alls nöjd med att det räknades på kcal & fett. Mer måste ju vägas in :)
    Ska gå och väga in mig med en väninna i veckan. Vi skulle gått igår men jag missade. Jag är inbiten herbalifeare eftersom jag är så sämst på frukost och en shake med protein i fokus istället för endast kalorier som de flesta andra märkena löser hela det problemet. När man tar en till frukost går man inte upp i alla fall vilket jag gjorde innan jag började med det. Hade gått upp till varje vägning men ni står jag still. Kan ju använda det till lunch också och gå ner ca 1kg i veckan men ändå kallar vv på mig känner jag. Plus att min väninnna inte har råd med herbalife så vi ska gå dit tillsammans. Ska köra herbalife till frukost och räkna ut hur mycket points en shake ger och sen gå resten enl vv.

Bra tråd detta
  • meesa

Tänker också hänga med er. Jag kan inte skriva in mig förrän nästa vecka, men å andra sidan rivstartar jag då eftersom jag även kan återgå till mina vanliga rutiner med träning och promenader. Det blir toppen
    Jag har gått VV tidigare, och då fick man extra points om man tränade. Vet ni om det är så nu också, med propoints??

• ebbebulan
    Filippa K skrev 2010-01-05 20:13:56 följande:
    Välkommen =) Läser gärna din blogg! Är det bara jag som ska ner mer än ynka 10 kg?! Lär väl ta ett år lr så Tänk om man kunde gå ner 1 kg i veckan! Hade varit bra....
    jag ska ner minst 15 kg innan jag känner mig någorlunda nöjd. skulle inte skada med 20 heller för den delen...
    meesa skrev 2010-01-05 22:08:40 följande:
    Tänker också hänga med er. Jag kan inte skriva in mig förrän nästa vecka, men å andra sidan rivstartar jag då eftersom jag även kan återgå till mina vanliga rutiner med träning och promenader. Det blir toppen Jag har gått VV tidigare, och då fick man extra points om man tränade. Vet ni om det är så nu också, med propoints??
    verkar som man får extra för träning men vet inte om dom kan sparas eller inte. sent nu men jag kan kika på vv-sidan imorron o återkomma. 
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • MotherOfTwo

Var på ett möte i veckan men fastnade inte riktigt. Vet inte hur jag ska göra. Har följt viktklubb i några veckor nu och vant mig vid att titta på kalorier och nu blev det helt plötsligt PP att räkna som inte ens går att se på förpackningen. Tycker inte ni som är viktväktare att systemet är krångligt? Eller ska jag ge det en chans?

• MAGU
    MotherOfTwo skrev 2010-01-05 23:15:02 följande:
    Var på ett möte i veckan men fastnade inte riktigt. Vet inte hur jag ska göra. Har följt viktklubb i några veckor nu och vant mig vid att titta på kalorier och nu blev det helt plötsligt PP att räkna som inte ens går att se på förpackningen. Tycker inte ni som är viktväktare att systemet är krångligt? Eller ska jag ge det en chans?
    Jag tycker inte alls det är krångligt, man lär sig väldigt fort hur mycket points (enligt det gamla systemet) etyt livsmedel innehåller. Sen har jg alltid haft pointsboken/butiksguiden med tills jag köpte calculatorn som alltid var till hjälp. Dessutom tog den mindre plats i väskan.
  • Mian80
    MotherOfTwo skrev 2010-01-05 23:15:02 följande:
    Jag tycker inte att det är krångligt, kanske för att jag är så van vid point, dock lite annorlunda med pp så det tar kanske ett tag innan man vänjer sig vid det. ANvänder mig av online tjänsten och då är det inget svårt.
    Jag har provat viktklubb ett tag förut, och det fungerade bra, men jag tyckte att det tog sån tid att skriva presis allt, vv är ju frukt och grönt 0pp, vilket gör det lättare för min del. Det är såklart en smaksak, men jag tycker iaf att nya vv är värt o prova.
    meesa skrev 2010-01-05 22:08:40 följande:
    Tänker också hänga med er. Jag kan inte skriva in mig förrän nästa vecka, men å andra sidan rivstartar jag då eftersom jag även kan återgå till mina vanliga rutiner med träning och promenader. Det blir toppen Jag har gått VV tidigare, och då fick man extra points om man tränade. Vet ni om det är så nu också, med propoints??
    JApp det är lika nu, först har man en del pp man får äta varje dag, sen har man en veckobonus som för min del är 42 pp, samt att man får mer om man tränar. Jag vet inte om jag kommer använda mig av veckobonusen, har gjort det denna vecka som gått, för att det var nyår. Men som det är nu har jag svårt att komma upp i mina pp, handlar ju mycket om planering, vilket jag måste bli bättre på.
    icecreamlover skrev 2010-01-05 20:51:47 följande:
    Lycka till!!!! Min motivation är oxå på topp just nu!

Har minskat -0,8 denna veckan !!!! Tjohooooo
  • RiNan

Vad duktiga ni är som går ner så bra!! Själv skulle jag åka och väga in mig idag men hade noll koll på att det var en röd dag så inte var det öppet. Inte heller vibrationsträningen som jag hade tänkt gå på.

Hur svårt tycker ni det är att hålla koll på points i mat ni lagar, i den mängd ni sen äter? Kräver det mycket tid och räknining?

Gick ner från 97,5-95,7 innan jul men nu väger jag nog runt 100 skulle jag tro. Har inte vågat väga mig Fattar inte vad som hänt men jag känner mig tyngre och är trött. Kan nog bero på att jag då hade kommit igågn med träningen rejält och sen blev det tvärstopp inför julen med alla dess bekymmer.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints