MotherOfTwo skrev 2010-01-05 23:15:02 följande:
Var på ett möte i veckan men fastnade inte riktigt. Vet inte hur jag ska göra. Har följt viktklubb i några veckor nu och vant mig vid att titta på kalorier och nu blev det helt plötsligt PP att räkna som inte ens går att se på förpackningen. Tycker inte ni som är viktväktare att systemet är krångligt? Eller ska jag ge det en chans?
Jag tycker inte att det är krångligt, kanske för att jag är så van vid point, dock lite annorlunda med pp så det tar kanske ett tag innan man vänjer sig vid det. ANvänder mig av online tjänsten och då är det inget svårt.
Jag har provat viktklubb ett tag förut, och det fungerade bra, men jag tyckte att det tog sån tid att skriva presis allt, vv är ju frukt och grönt 0pp, vilket gör det lättare för min del. Det är såklart en smaksak, men jag tycker iaf att nya vv är värt o prova.
meesa skrev 2010-01-05 22:08:40 följande:
Tänker också hänga med er. Jag kan inte skriva in mig förrän nästa vecka, men å andra sidan rivstartar jag då eftersom jag även kan återgå till mina vanliga rutiner med träning och promenader. Det blir toppen Jag har gått VV tidigare, och då fick man extra points om man tränade. Vet ni om det är så nu också, med propoints??
JApp det är lika nu, först har man en del pp man får äta varje dag, sen har man en veckobonus som för min del är 42 pp, samt att man får mer om man tränar. Jag vet inte om jag kommer använda mig av veckobonusen, har gjort det denna vecka som gått, för att det var nyår. Men som det är nu har jag svårt att komma upp i mina pp, handlar ju mycket om planering, vilket jag måste bli bättre på.

icecreamlover skrev 2010-01-05 20:51:47 följande:
Jag har invägning och nystart nu på torsdag! Är så motiverad att bli snygg igen, få tillbaka lite energi. Jag kikar in här lite då och då för att se hur det går för er andra och få lite pepp! Kämpa på alla!
Lycka till!!!! Min motivation är oxå på topp just nu!
Har minskat -0,8 denna veckan !!!! Tjohooooo