• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • 1977Maria Therese

Äter ni nått sött eller snacks mm någon gång i veckan?

Jag slutade att äta allt som har med socker den 1 januari och jag är super nöjd att jag har klart mig från allt under 14 dagar :))) Då ingår kex också.

Men jag står stilla på vågen iallafall....

• anniki81
    je146505 skrev 2010-01-14 15:10:59 följande:
    9 pp för hela förpackningen eller 3,5 pp för en portion (200 g)
    tack å tack
  • almafa

Jag har ett gott tips till fredagsmyset imorgon (taget från www.56kilo.se)

skala ett äpple och klyfta
    strö 1 tsk socker eller sötningsmedel på
    strö även på kanel
    in i micron på full effekt i 2-3 min
    vispa 3 msk kelda vaniljvisp fluffigt med elvispen
    när äpplena svalnat något kan du slå på vaniljvispen och njuta

nu till problemet... De nya butiksguiderna var slut idag så jag kan bara gamla pointsvärdet på detta. Vill någon med BG kolla upp:

1 tsk socker
    3 msk kelda vaniljvisp
    (vet att det inte står bland såser eller mejeri utan bland "sött" typ)

Det blir superbilligt i PP iaf och det är himmelskt gott!!!

passar även på att slå ett slag för bloggen ovan, hon är fantastisk på både viktminskning och recept :)

• almafa
    1977Maria Therese skrev 2010-01-14 16:30:16 följande:
    Äter ni nått sött eller snacks mm någon gång i veckan? Jag slutade att äta allt som har med socker den 1 januari och jag är super nöjd att jag har klart mig från allt under 14 dagar :))) Då ingår kex också. Men jag står stilla på vågen iallafall....
    Bra jobbat, det där med socker är knepigt... Körde LCHF i sommras och åt inte så mycket som en sockerbit på 3 månader. Mådde som en prinsessa.  Jag hade lite svårt att vara så strikt som man måste vara på LCHF och det hela gick åt skogen. Nu försöker jag hålla mig till "helgsött" så som mitt tips ovan men INGET godis eller kakor

det blir lättare och lättare ju längre man håller på :)
  • anniki81

hittade bar socker 1 tsk på vv online, där var det 0,5 pp. Hittade inte vaniljvispen

• Barcelona08

Blev -1.0 kg första veckan! {#lang_emotions_laughing}

• Mian80
    1977Maria Therese skrev 2010-01-14 16:30:16 följande:
    Äter ni nått sött eller snacks mm någon gång i veckan? Jag slutade att äta allt som har med socker den 1 januari och jag är super nöjd att jag har klart mig från allt under 14 dagar :))) Då ingår kex också.Men jag står stilla på vågen iallafall....
    Jo jag kan unna mig något ibland, men bara om jag verkligen är sugen. Åt lite glass till fruktsallad i helgen, och en bulle helgen innan. Skulle jag märka att suget sätter in mer och mer skulle jag undvika sött ett tag, men nu är det ingen fara iaf.
  • almafa
    Barcelona08 skrev 2010-01-14 19:05:45 följande:
    Blev -1.0 kg första veckan!
    Grattis grattis...
  • je146505
    almafa skrev 2010-01-14 18:04:01 följande:
    Jag har ett gott tips till fredagsmyset imorgon (taget från www.56kilo.se)skala ett äpple och klyftaströ 1 tsk socker eller sötningsmedel på strö även på kanelin i micron på full effekt i 2-3 minvispa 3 msk kelda vaniljvisp fluffigt med elvispennär äpplena svalnat något kan du slå på vaniljvispen och njutanu till problemet... De nya butiksguiderna var slut idag så jag kan bara gamla pointsvärdet på detta. Vill någon med BG kolla upp:1 tsk socker3 msk kelda vaniljvisp (vet att det inte står bland såser eller mejeri utan bland "sött" typ)Det blir superbilligt i PP iaf och det är himmelskt gott!!!passar även på att slå ett slag för bloggen ovan, hon är fantastisk på både viktminskning och recept :)
    Tack för tipset! 3 msk vaniljvisp är 2 pp.  Nästan gratis ju:)
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints