• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Cinsaga

Mina bonuspoints är alldeles slut efter en egohelg utan barnen ( första på läääääänge ), med After Work i fredags och dejt med middag och en massa drinkar med sambon igår. Och så födelsedagskalas med lunch och tårta idag ...
    Men jag håller med, jag ska inte gå ner supermycket och jag vill inte tänka att jag bantar för då skulle jag inte alls kunna fixa det här ( så mycket vet jag om min karaktär ... ). Det får alltså ta den tid det tar, och så får jag passa på att njuta litegranna under tiden också. Och jag har blivit mycket bätter på att försöka träna och framförallt försöka få in vardagsmotionen. Och det var ett av mina mål också, inte bara att gå ner i vikt utan att få igång träningen också.

Problemet är bara att jag ska vara hemma med barnen i en vecka ( har sportlov ), och det är ju mysigt och kul - men ack så mycket svårare att försöka hålla sig inom sina dagliga points än under en jobbvecka...

• zappo123

-0,9 kg den här veckan. Det känns finfint med tanke på att jag använt veckobonus och ätit massor av godsaker den här veckan (också)

Nu inne på vecka fem..
  • Villemol

Idag kom jag i ett par byxor som jag gömt längst bak i garderoben för säkert ett år sedan .
    Det är motivation det!
    Har känts lite trögt de sista 2 veckorna då vågen bara pekat nedåt med några gram men tydligen händer det saker med kroppen ändå .

Jag är dålig på att få i mig vatten, hur viktigt är det egentligen för själva viktnedgången?
    Försöker tänka på det men har lite dåligt med toamöjligheter på jobbet och dricker därför inte så mycket.

• Majlo

Hej Alla

Idag ska jag väga mig nu va det 2 vecor sedan och jah börjar tappa bnort migfalla in i gamla o-vanor så nu måste jag få lite inspiration och pepp
  • Liiza

Halloj!
    Nu har jag "klantat" mig igen denna veckan..
    glömmer att notera vad jag äter, då äter jag säkert för lite.. eller för mycket!

Näe "Nya tag" på Onsdag efter vägningen!!!  
    Nu ska jag vara nogrannare med att skriva upp allt,
    och vara nogrannare med att planera i förväg, DÅ går det bra! 

Idag åt vi kyckling,nudlar massor av wokgrönsaker , tokgott va det!  

• Majlo

Tjoho -1,2 på 2 veckor, trodde jag hade gått upp så det kändes fantastiskt roligt.

Nu har jag fått tillbaka min motivation
  • mammakalmar

Det blev +-0 denna veckan men det hade jag på känn eftersom jag går ner varannan vecka och ner varannan vecka så hade jag på känn att jag stod still denna.

• RiNan

Nyligen hemkommer från vägning. Hade gått ner 0,6kg. Känner mig nöjd eftersom jag inte räknat poängen utan mer haft dem i bakhuvudet och så har det blivit en del godis också fast i medvetna mängder. Tror det hjälper mycket att jag tränar 3ggr/vecka.

Vår konsulent sa en så bra grej idag! Hon drog fram en tabell som såg typ ut såhär:

Nedgången vikt/v         kg/halvår          kg/år

1hg                              2,6                 5,2
       3hg                              7,8               15,6
       5hg                              13                26
       7hg                              18,2             36

Sen motiverade hon med att man skulle bli mäktigt imponerad ifall man träffade någon man inte sett på ett tag och den hade gått ner ca 20 kg i vikt och att man fick reda på att hon/han gjort det på ca 1år. Då har hon/han gått ner ca 0,4hg/vecka. Och tänker man så är man ju inte lika missnöjd över att man inte snittar på mer än 0,6hg som jag gjort.

Hon rekommenderade även att man räknar ut sitt nedgångssnitt (antal kg delat i antal vekor) och på så sätt vet man om man ligger på det snittet man vill ligga på eller om man ev behöver ta några intensiva veckor lite nu och då för att ligga på det. Samma gäller åt andra hållet. Har man ett högt snitt men känner att man inte orkar hålla den levnadsstilen i det långa loppet så kan man tänka över situationen och klura fram vilket snitt man vill ligga på och ändra livet därefter. Jag kom fram till att jag är mer än nöjd om jag ligger på 0,6kg. Vilket även innebär att jag borde ta några intensiva veckor lite nu och då med att inte röra bonus och röra mig mycket så att jag kan hålla mitt snitt de veckor som det är tex kalas eller när jag har gått ner så pass mycket att jag inte längre lika lätt kan förlora lika mycket vikt som nu.

Så klura på det tjejer! Tänk på vad ni vill ligga på för snit och kolla upp hur mycket ni ligger på nu och jämför med tabellen och se vad ni får för reslutat i det långa loppet om ni håller snittet!

• RiNan
    Majlo skrev 2010-02-23 10:09:46 följande:
    Tjoho -1,2 på 2 veckor, trodde jag hade gått upp så det kändes fantastiskt roligt. Nu har jag fått tillbaka min motivation
    Härligt att det går framåt igen! Det är jobbigt när man börjar falla in i gamla vanor... Huuuu för gamla vanor. Jag kämpar på för fullt för att hitta nya vanor. Jag är en sån som gärna kör på hårt och sen lessnar så nu försöker jag göra små förändringar och håller mig hellre på lägre viktnedgång/vecka så att jag kan förändra mig för det långa loppet. Denna vecka har jag dock som mål att gå ner minst 1kg!!
  • Majlo

RiNan: den gjorde vi oxå i måndags. SUPER bra

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints