• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mian80
    RiNan skrev 2010-02-19 17:02:18 följande:
    Jag är intresserad!
    Inboxa mig din mailadress, eller skriv den här så skickar jag information.
  • tessanpower

Äter ni upp eran VB? Eller går man ned snabbare i vikt om man inte äter den? *funderar*

• sockerslav

Jag gick UPP 0,4 i torsdags..... Får skylla på att jag har mens.

Sen ska jag nog försöka låta bli min veckobonus och se om det gör nån skillnad. Jag har bara gått ner 2,8 kg på sex veckor. På tok för lite! OCh då har jag följt programmet från punkt till pricka och har även tränat ca två ggr per vecka.
  • Trollsländan
    tessanpower skrev 2010-02-20 09:51:04 följande:
    Äter ni upp eran VB? Eller går man ned snabbare i vikt om man inte äter den? *funderar*
    Jag har aldrig ätit upp hela men har lärt mig att jag måste unna mig lite! Annars kommer mit sötsug att ta över och allt gå åt skogen. Dessutom känner jag att vv är ett sätt, för mig, att ändra livsstil och inte att hårdbanta med! Har gått ner nästan 7kg på 5 veckor så för mig har det gått bra.
  • Trollsländan
    sockerslav skrev 2010-02-20 10:12:26 följande:
    Jag gick UPP 0,4 i torsdags..... Får skylla på att jag har mens. Sen ska jag nog försöka låta bli min veckobonus och se om det gör nån skillnad. Jag har bara gått ner 2,8 kg på sex veckor. På tok för lite! OCh då har jag följt programmet från punkt till pricka och har även tränat ca två ggr per vecka.
    Är det kanske så att du inte har massor av ävervikt innan? Då är nog 2,8 kg en del ialla fall!
  • zappo123
    tessanpower skrev 2010-02-20 09:51:04 följande:
    Jag har ätit hela en gång (bröllop) men brukar alltid nalla lite på den. Det går nog snabbare om man låter den vara men instämmer med trollsländan; för mig är det här en livsstilsändring och jag är också sådan att om jag "späker" mig eller tycker att jag inte kan unna mig något så går det förr eller senare över styr så att jag tappar lusten och moffar loss
    Jag har som mål att snitta 0,5 kg/ vecka alla veckor (så om jag står still någon vecka så får jag gå ner lite mer innan eller efter) det tror jag att jag kommer att kunna hålla. Om det funkar så har jag gått ner 15 kg och nått min målvikt till augusti när jag börjar jobba igen efter mammaledighet. Toppen!
    De första fyra veckorna går det bra (hade lite egen "bantning" innan jag började så jag fick inte det där raset som brukar komma vecka 1-2 annars..
    Nu skall jag gå in på bloggen och leta inspiration för veckan!
  • Mumu

Ojojoj! Jag har varit iväg på spa-mys med mina kompisar idag, ett litet ställe där man plockar med sig det man vill äta och dricka och så får man massor av mindre behandlingar medans man sitter och pratar och myser. Den som får behandling för tillfället ligger bakom ett skynke, så man är "med" ändå, skithärligt! I alla fall så stannade vi till på en pizzeria och hämtade sallader på vägen dit och SHIT vad mycket mat! Ett vitlöksbröd som var gigantiskt och så sallad med pasta, rökor, skinka, ½ avocado, majs och massor av grönsaker. Vitlöksdressing till. Vad räknar man ppå det tro? Undrar om 15 pp räcker eller om jag måste upp i mer? Brödet var verkligen stort, så det är det jag är mest fundersam över.

Sen skulle sambon åka och hämta sushi till oss senare ikväll, men det är världens snöstorm här så det känns bara onödigt att ge sig ut på vägarna för att hämta mat. Vi får laga nåt här hemma istället. Tror det får bli en god cajungryta med lövbiff och klyftpotatis...
    Bäst just nu: HIMYM
  • sockerslav
    Trollsländan skrev 2010-02-20 13:29:51 följande:
    Är det kanske så att du inte har massor av ävervikt innan? Då är nog 2,8 kg en del ialla fall!
    Jag började på 90 kg och vill ner 20 kg så det är ändå en del......... Men men, bara att ta nya tag!
  • Karin 81

Minus 0,3 kg idag. Jag tror egentligen att jag skulle gå ner lite mer om jag inte utnyttjade veckobonusen till en massa gott varje vecka, samtidigt tycker jag att det är lättare att hålla i om man kan äta en semla på fettisdagen... Jag utnyttjar verkligen min veckobonus till vardagslyx och oplanerade händelser. Jag vill inte att vv ska bli en "bantnings-period" i mitt liv utan en livsstilsförändring. Därför kan det vara värt att gå ner i vikt lite långsammare.

Måste dock erkänna att denna dag tänker jag glömma och bara gå vidare. Två oplanerade fikabesök (som hade massor av fikabröd med sig) och därmed lite stressad lunch och middag med mindre bra val... Men, men imorgon är en ny dag!

• Mumu
    Karin 81 skrev 2010-02-20 19:45:49 följande:
    Minus 0,3 kg idag. Jag tror egentligen att jag skulle gå ner lite mer om jag inte utnyttjade veckobonusen till en massa gott varje vecka, samtidigt tycker jag att det är lättare att hålla i om man kan äta en semla på fettisdagen... Jag utnyttjar verkligen min veckobonus till vardagslyx och oplanerade händelser. Jag vill inte att vv ska bli en "bantnings-period" i mitt liv utan en livsstilsförändring. Därför kan det vara värt att gå ner i vikt lite långsammare. 
    Precis! Jag har utnyttjat veckobonusen ordentligt de senaste veckorna. Det känns som ett måste nu när man kommit över "smekmånaden" när allt känns kul och nytt och suget efter gamla favoriter börjar göra sig påmint. Speciellt i tisdags var jag ju riktigt urspårad, men det är faktiskt en enda gång som jag ätit hämningslöst utan att räkna efter innan. På fem veckor, det tycker jag ändå är rätt bra . Sen räknade jag ju efteråt istället och det visade sig att jag inte hade överskridit mina pp så där supemycket, även om såklart hela veckobonusen gick åt. Och faktiskt har ju vågen visat resultat efter det, så kanske behöver man ibland boosta med lite fusk ? I alla fall känns det gott att det inte gett nån uppgång på vågen.
    Bäst just nu: HIMYM
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints