Karin 81 skrev 2010-02-20 19:45:49 följande:
Minus 0,3 kg idag. Jag tror egentligen att jag skulle gå ner lite mer om jag inte utnyttjade veckobonusen till en massa gott varje vecka, samtidigt tycker jag att det är lättare att hålla i om man kan äta en semla på fettisdagen... Jag utnyttjar verkligen min veckobonus till vardagslyx och oplanerade händelser. Jag vill inte att vv ska bli en "bantnings-period" i mitt liv utan en livsstilsförändring. Därför kan det vara värt att gå ner i vikt lite långsammare.
Precis! Jag har utnyttjat veckobonusen ordentligt de senaste veckorna. Det känns som ett måste nu när man kommit över "smekmånaden" när allt känns kul och nytt och suget efter gamla favoriter börjar göra sig påmint. Speciellt i tisdags var jag ju riktigt urspårad, men det är faktiskt en enda gång som jag ätit hämningslöst utan att räkna efter innan. På fem veckor, det tycker jag ändå är rätt bra

. Sen räknade jag ju efteråt istället och det visade sig att jag inte hade överskridit mina pp så där supemycket, även om såklart hela veckobonusen gick åt. Och faktiskt har ju vågen visat resultat efter det, så kanske behöver man ibland boosta med lite fusk

? I alla fall känns det gott att det inte gett nån uppgång på vågen.