• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07
    TAck!!
    Ska kolla mig själv nästa gång
  • zappo123
    1977Maria Therese skrev 2010-02-18 18:35:36 följande:
    Åt en vv rätt idag och gud vad lite mat det var....Bara slibbig ostsås någon pasta bit urk...Ska man äta så små port enligt vv? Jag äter fyr-tiodubbla port när jag har lagat maten. Har prövat några rätter och är besviken på både smak och strl på rätterna.
    Hejhej, hoppar in här jag också viktväktar på nätet sedan tre veckor tillbaka. -0,6 per vecka so far och det känns bra - sakta men säkert!
    Vad gäller de där frysrätterna tycker jag att de flesta är skräp - pyttiga och alldeles för mycket sås i förhållande till resten. Men många andra frysrätter har lika låga points - leta i listorna. (Jag vet att man helst skall laga mat men ibland är det skönt att ta till en låda).
    Tack för vad som ser ut att bli en toppenblogg!
  • Barcelona08
    Mian80 skrev 2010-02-18 17:04:15 följande:
    Vi öppnade bloggen lite tidigare. Välkomna in o kika!enlattarevecka.wordpress.com/
    Oj, vilken fin blogg! Nu blev jag verkligen inspirerad att komma igång igen! Ofta känns Vv-recepten så "konstiga" men det här var ju enkel, god och vanlig mat.
  • 199909

4,6 ner de 5 första veckorna men nu ett bakslag 0,3 upp, men det beror på att jag ammar minfre nu och inte vågat dra ner för mycket på pointsen, känner mig lite nere, men nua tag tills nästa invägning ;)

• Majlo

Mian08: Grym blogg har lagt till den i mina favvosar

• Lilja07

Jag kommer inte in på bloggen

• Lilja07

NU kom jag in, jätte fin! Nu har jag lagt den i favoriter!

• Mian80

Vad kul att ni gillar bloggen!!! Fått väldigt mycket positiv respons vilket känns extra skoj..

Vi är fortfarande en medlem kort pga att en har hoppat av, är det någon som känner för att vara med i "klubben" och hjälpa till med recept. Man ska då hjälpa till med att ta fram 1 recept/vecka. (mer om man vill) gärna tips, gärna bilder m.m. Om det är någon som är intresserad så hojta till så får ni mer info om hur det går till.
    Kan säga att det hitills har varit jättekul!

• RiNan
    Mian80 skrev 2010-02-19 16:17:58 följande:
    Vad kul att ni gillar bloggen!!! Fått väldigt mycket positiv respons vilket känns extra skoj.. Vi är fortfarande en medlem kort pga att en har hoppat av, är det någon som känner för att vara med i "klubben" och hjälpa till med recept. Man ska då hjälpa till med att ta fram 1 recept/vecka. (mer om man vill) gärna tips, gärna bilder m.m. Om det är någon som är intresserad så hojta till så får ni mer info om hur det går till. Kan säga att det hitills har varit jättekul!
    Jag är intresserad!
  • Mumu
    199909 skrev 2010-02-19 09:00:03 följande:
    4,6 ner de 5 första veckorna men nu ett bakslag 0,3 upp, men det beror på att jag ammar minfre nu och inte vågat dra ner för mycket på pointsen, känner mig lite nere, men nua tag tills nästa invägning ;)
    TOPPENRESULTAT! Låt inte det där lilla plusset slå ner dig, kör bara på lika bra som du gjort så kommer du att få ett fint minus nästa vecka istället ! Jag skrev tidigare i tråden att jag oftast går ner ett par veckor och upp eller står stilla en. Då får man börja kolla på medelnergången för att inte deppa ihop.
    Jag tjuvvägde mig i morse, eftersom jag inte fick väga mig på VV den här veckan. Och jag blev glad! Jag vägde mindre än jag brukar på morgonen, så jag skulle tro att jag har passerat min lilla platå som jag känt att jag varit på sista veckan. Kanske kan jag få ett fint resultat nästan torsdag !?
    Åt UNDERBAR mat ikväll. Klyftpotatis och köttfärsbiffar kryddade med bla. rödvin, vitlök och oregano. Sen hade vi en supergod sås till med rödvin, grädde, dragon och massor av svartpeppar. Kokta grönsaker till. Och en stor portion blev bara 11 pp.
    Bäst just nu: HIMYM
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints