1977Maria Therese skrev 2010-02-18 18:35:36 följande:
Åt en vv rätt idag och gud vad lite mat det var....Bara slibbig ostsås någon pasta bit urk...Ska man äta så små port enligt vv? Jag äter fyr-tiodubbla port när jag har lagat maten. Har prövat några rätter och är besviken på både smak och strl på rätterna.
Jag har inte provat nån sån rätt, men vadå äta så små portioner enligt VV? Man ska ju äta sina propoints och väljer man energitätare livsmedel blir det små portioner och använder man energisnålare livsmedel kan man ju få äta hur stora som helst... Det är ju hur man väljer som avgör vilken storlek på portionen man får.
Sen får man såklart tänka lite på deras mättnadsregel om man använder sig mycket av duoval, där tror jag att många fläskar på och äter sig proppmätta. Och då kanske man inte går ner som man borde.
Själv ÄLSKAR jag mat och kräver rätt stora portioner för att gå runt, så det verkar inte som att nån sån där färdigrätt är något för mig då. Lät ju inte god heller

...
Idag gjorde jag korv i ugn med hemmagjort potatismos. Hade ketchup och senap mellan korvskivorna, riven ost ovanpå och äpple, lök och tomatsås runtomkring. I moset hade jag potatis, smör och mellanmjölk. Jag fick en rejäl klick mos (kanske 2 dl?), fyra normaltjocka korvskivor, massa sås och grönsaker och så tog jag en msk senap på sidan om också. Är det mycket eller lite mat? Jag tyckte det kändes som en normal portion och den kostade mig 11 propoints. Då hade jag mager korv, mager ost.