• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Amadea

Kul SS då har jag sällskap i mogron

Håller tummarna för FF i dag att det blir ett bra möte & att de känner sig näjda med det beslut som tas.

• Betty2

Lehen: Det stämmer inte helt angående Treo (kopierat från bipacksedeln på www.fass.se):

Intag av Treo ska undvikas av kvinnor som försöker bli eller är gravida. Behandling under någon del av graviditeten ska endast ske efter läkares ordination.

Alltså skall man om man är gravid inte ta Treo utan att ha pratat med läkare först/fått det på recept av läkare. Jag tror att denna rekommendation kom samtidigt som de ändrade rekommendationerna för t ex Ipren för något år sedan. Så de värktabletter man kan ta (utan läkarkontakt) är alltså de som innehåller paracetamol, dvs Panodil, Alvedon, Curadon och Reliv.

• Java

Hej SS. Vi mår prima, tack! själv? (aha, du jag är så seg i roten att jag trodde det var dax för dig i morgon....men du menar att du skall hänga på FL... )

Amadea: din lilla fika-piga Du vet ju att jag är naturligt bitchig ....och det kan löna sig i förhandlingar. För ett mähä får sällan saftiga påökningar .
    Jag är alltid påläst av löne- och branchstatistik etc innan en förhandling. Sedan gäller det att sikta högt och ha motiv till det!

• Betty2

Nu måste jag försvinna lika snabbt igen. Skall ju iväg och jobba! Jag fick nyligen veta att jobbet blir lite längre än de först sa (men sedan verkar det vara omöjligt med ytterligare förlängning), så nu kommer jag jobba heltid t.o.m januari.

Kram på er!

• Amadea

Jag avskyr min chef
    Han är värsta karriärsmänniskan & ser om sitt hus först.
    Usch. Hoppas han hittat nytt jobb till jag kommer tillbaka från mammaledighet.
    Annars funderar jag på att se om jag kan byta avdelning på jobbet.
    Jag blir irriterad så fort han öppnar munnen.

Skulle aldrig falla mig in att försöka ha lönesamtal med honom. En kollega som är tuff av sig blev riktigt nedtryckt när han försökte. Han fick typ veta att han inte kunde något somm ingen annan kunde & att han lätt kunde ersättas

• Amadea

Kul Fia att det ändå är lite längre än du trodde.
    Det blir mer klirr i kassan

• Java

en sådan människa som du beskriver skall INTE vara chef! Jag skulle lämna på studs. Om man kan ersättas så simpelt, så skulle han få den stora äran att göra det också!

Alla kan något som någon annan inte kan! han verkar helt ha missförstått vad det innebär att vara chef. en chef skall lyfta sina anställda och motivera dom till att göra sitt bästa. Sedan är man ju inte alltid överens om hur mkt en löneökning ska bestå i

• Amadea

6 st har lämnat i min grupp i år, dvs av dem som har han som chef & han verkar fortfarande inte fatta att han som person kan ha något med det att göra.
    Jag hade oxå planer men det frös jag när jag fick + på stickan.

• Java

har ni ingen personalavdelning, dom borde ju fatta. Eller om ni berättar för dom. Om en chef har en personalomsättning som är så skyhög!! vaknar dom inte då?? normal/naturlig personalomsättning ligger på 5-10%! och vad är ni uppe i???

nu fattar jag att du fikar så mkt ;-D....bara skoj gumman!!

Svar på tråden Dansar med vargar!