• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Amadea

En kollega som ska sluta nu nästa vecka.
    Hade haft samtal med den personalansvarige här på bolaget förra veckan. Och han sa att hon inte var den första som sa det hon sa................

Sedan sa han att de försökt haft utbildning i "chefsskap" men att de som behöver gå inte hade haft tiden att komma.....

Nog pratat om min chef, han förtjänar inte att slösa mera tid på....

Ja fika förgyller dagen !!

VAd har du för planer i dag då? Jag ska nu i dag färga & slinga håret. Kl 15:45 sitter jag i stolen

• Java

näe, helt riktigt! han verkar vara ett pucko!

Jag måste i till centrum och lämna in kort på Hugo. Skall skicka julkort....men jag har fortfarande inte framkallat korten. Så det blir sena julkort i år . Får hänga på låset när dom öppnar vid 10.

Sedan har vi mammaträff vid lunch. Alltid lika kul att träffas. Vi träffas varje onsdag, så det är underbart att vi kommer så bra överens.

Vad blir det för färg?

• Amadea

Ska nog färga håret lite mörkare än vad jag har nu.
    Sedan blir det nog 2 färger kasnke på slingorna.
    Kanske en i ljusare brun & en mot rött.

Skoj du ska ha i dag då.
    Jag ska ner & köpa avtackningspresent till en kollega på lunchen. Nr 4 i år som jag köper present till. Alla mina snälla kollegor. Då blir det KinaThai mat i alla fall

Sedan måste jag baka i kväll för i morgonkväll ska jag ha två vänner/kollegor på fika.
    Den ena är laktosintolerant så allt jag redan har går inte
    Ska göra saffranskringlor. Gjorde havreformar & kola i går (laktosfritt )

• Java

Låter jättesnyggt men du var ju väldigt mörk!? så det blir väl nästan svart om några mörkare slingor skall synas.

Vilken pysslig tjej och baka laktos fria saker till vännerna. Hade pricken på besök igår, och hon fick köpe-fikabröd det funkar det med!!

• Majblomma12

God morgon!

Amadea, jag har ju en underbar chef, vilket påverkar hela arbetsklimatet på arbetsplatsen. Trist med såna där typer. Mamma var här och fikade i måndags, då pratade vi just chefer och hur trist stämning det blir då det är för lågt i tak på en arbetsplats.

Java, mammaträffen, var det dem du lärde känna på föräldrakursen på MVC eller?

Fia, grattis ändå till jobbet. Kanske kan det förbättra dina chanser till jobb på liknande ställe? Glöm inte att be om referenser då du slutar!

Zeke, jag jobbar i fel bransch för att tala lönehöjningar. Tyvärr.

• Amadea

Jag har ingen Hugo än...

ja vi får se som sagt vad det blir till slut med färg. Skla bolla ideer med frissan

Nu är det fika här på jobbet

Ps jag har faktiskt jobbat parallellt nu när jag hängt här

Ha en bra dag Javisen. Antar att du är bortblåst när jag kommer tebax

• Java

Amadea: ja, jag är nog borta då. Ha en bra dag vännen . Tänk på att allt klär en skönhet! så du kommer se ut som en prinsessa efter frissan.

ior: hej gumman Nopp, mammagruppen är inte från MVC, utan fr BVC. Alla har barn i ung samma ålder. Älst är en månad äldre än hugo, och yngst en månad yngre än Hugo. Totalt är vi 8 mammor. Det är kanon kul!!

• Majblomma12

Jag tycker det ska bli lite kul med föräldragruppen. Hoppas man slipper ligga på kuddar i förlossningsposition och andningsträna, bara.

• Java

ior: på vår föräldrargrupp var det inget sånt! Den var rätt trist faktiskt. Men lite matnyttig ändå. Människorna var också trista. Hade höga förväntningar på hela kursen, men sedan var det sissådär. Känslan var kommunal. Jag menar då så där beige, sälvlig, förstående, gammalmodig. Ja, precis kommunal. Inget tempo, inget driv, inga frågor, ingen struktur, ingen plan eller mål med kursen. La band på mig själv efter första träffen. Det vara bara jag som babblade och frågade. Och det ville jag inte stå för i längden.

Men de från bvc är kanon!

Hoppas er mvc kurs är bättre (min BM var dock bra!)

Svar på tråden Dansar med vargar!